Onko teidän lapsille (ei vauvat) tullut jossain iässä yksin jäämisen pelko/eroahdistusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blue Rush
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Blue Rush

Aktiivinen jäsen
27.10.2006
10 065
1
36
Meillä tuo 3v puhunut jo toista viikkoa että "isi ei tykkää minusta ja isi jätti minut tänne" jnejne jos mies menee vaikka tien toiselle puolella kioskille, kauppaan tai mihin tahansa..

Aina on mummolaankin halunnut mennä yöksi, oikein suuttuu jos ei saakaan jäädä ja nyt lauantaina olisi pitänyt sinne jättää niin ei jäänyt.
Koska isin olisi pitänyt jäädä myös tai ottaa kotiin mukaan.
Mies lähti sunnuntaina komennusreissulle 4päiväksi ja oli tytölle hankalaa :'(
On nyt sitten minun perässä, ei vessaankaan halua yksin mennä kuten aina ennen on mennyt.
Tänään itse tahtoi jäädä mummolaan yöksi ja jätin sinne, oli sitten alkanut sielloä itkemään että tahtoo äitin luokse.
Lopetti kuitenkin ja rauhottui nukkumaan ihan hyvin.

Kuuluuko tällainen menetyksen pelko tai jokin muu ikään?
Tyttö on fiksu ja ymmärtää asioita joskus vähän liikaakin.Ei olla miehen kanssa tapeltu tai mitään sellaista mistä päättelisi että isä jättää meidät.

Eilen huolehti jopa anopista että pärjääkö mummo varmasti yksin kun lähdetään sieltä kotiin! :o :whistle:

Pitkä ja sekava sepustus, vaivaa vain mieltä ja haluttaisi tietää että onko tää nyt ihan "normaalia" ja ohimenevää.
Miehen komennuskin yhteensä pari kuukautta melkein, onko tässä nyt sitten näin hankalaa koko sen ajan :ashamed:

esikoisella on täs viimeisen vuoden aikana välillä sellaisia kausia et ei edes isänsä mukaan haluis lähteä. itkee ja roikkuu jalassa. välillä ei uskalla nukkua omassa sängyssään jne.

Mulla on vasta vauva, mutta tutun tytö oli 4v semmoinen ettei millään ois jääny tarhaan ja oli tädeille höpötelly, että mahtaako äiti tulla hakemaan. Ja se ihan itki kun odotti äitiä hakemaan. Taatusti tasapainoisesta perheestä kyse. Tota kesti muutaman kuukauden, eikä sitä edeltänyt mikään erityinen tapahtuma

Hirveän reipas ja oma-aloitteinen tyttö on, jotenkin nyt tuo isä sille vaan niin kamalan tärkeä se pitäis olla täällä kokoajan..
Tarhaan lähtö olis huhtikuussa, tämä meno jos jatkuu niin saa nähdä miten käy :|
Odottaa sinne menoa kovasti, jospa se olisikin sitten hyvä juttu päästä sinne kavereiden kanssa touhuamaan.

Päivisin ei kaipaile isää,tai ei puhu ja odota sitä kotiin.Mutta pelkää jäävänsä yksin.
Sanon että ei sitä jätetä ja eihän se yksin kotona ole kun siellä on myös minä ja kuopus..

Mun pojanpoika yhtäkkiä tuossa iässä lopetti yökyläilyt. Kun tulivat kylään sanoi heti että yöksi ei jää, olin ihmeissäni kun niin pienestä oli ollut.
Aikansa kesti ja on jo yötäkin taas ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ohimenevää:
Mun pojanpoika yhtäkkiä tuossa iässä lopetti yökyläilyt. Kun tulivat kylään sanoi heti että yöksi ei jää, olin ihmeissäni kun niin pienestä oli ollut.
Aikansa kesti ja on jo yötäkin taas ollut.

Tuliko tuo vaihe ihan yhtäkkiä? Ilman syytä?

Meillä tuo miehen työreissu jotenkin laukaisi tän tilanteen, koskaan ei niin hädissään tyttö ole ollut :(

On, mun keskimmäiselläni. Joskus tuossa 3 ja 4v. välimaastossa tuli sellainen tiivis takertumisvaihe- etten olisi saanut mennä toiseen huoneesenkaan saatika alakertaan.
Saattoi ruveta itkemään, jos käväsin alakerrassa kun tytöt leikkivät yläkerrassa.
Nytkin kun on jo 5v 9kk tulee aika pian tarkastamaan, että olenko tallella jos vaikka itse on alakerrassa ja minä yläkerrassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ehkä se liittyy mielikuvituksen heräämiseen, jonka myötä usein tulee myös erilaisia pelkoja.

Voi olla.Kyselee myös että eihän tänne tule kukaan.
Eräskin ilta sanoi,että eihän se ilkeä vanha mummo tule tänne? :o

Unta varmaan nähnyt? Usein unetkin "vilkastuvat" mielestäni tuossa iässä ja myös painajaisia on enemmän. Ohi menevää onneksi.

Ehkä se liittyy mielikuvituksen heräämiseen, jonka myötä usein tulee myös erilaisia pelkoja.

Unta varmaan nähnyt? Usein unetkin "vilkastuvat" mielestäni tuossa iässä ja myös painajaisia on enemmän. Ohi menevää onneksi.

Onneksi nukkuu yöt hyvin!
On meinaan 1-2vuotiaana muutamat kauhukohtaukset tyttö saanu :/ huhhuh, ne ne vasta inhottavia on!

meillä poika joka ilta varmistaa et olen varmasti lukinnut ulko-oven.

Yhteistyössä