Onko teidän mielestä fiksua viedä pieni vauva avoimeen tai muuhun kerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä täälläpäin ainaki kehoitetaan niin neuvolan ohjeissa kuin synnärilläki välttämään ihmisjoukkoja ja pysyttelemään pois marketeista sun muista väentungos paikoista vastasyntyneen kanssa ekat pari kuukautta.

No ei todella ole kovin fikusa.
Tuttu vei ja seurauksena pienellä kova flunssa joka vaati sairaalahoitoa.
Kyllä kai ne ekat viikot voisi viettää suht rauhassa ja tuommosia paikkoja vältellen.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja On:
Alkuperäinen kirjoittaja On:
mä ite oon alkanu käydä kerhoissa sit ku vauva on täyttäny 3kk.En tiedä oonko ollu sitte liian tarkka mutta kyllä flunssa pienellä on niin hankalaa että mieluummin kykin kotona jonkun aikaa kun takkuan puolet yöstä tukkoisen vastasyntyneen kans joka ei sitte meinaa saada imettyä maitoa.

Vastasyntyneellä on parempi vastustuskyky, kuin kolmekuisella. Vaikket imettäisi, hänellä on raskausajalta sinun vasta-aineitasi elimistössään. N. puolivuotiaasta vuoden ikäiseksi vastustuskyky on luonnostaan alhaisin, ennenkö alkaa kehittyä INFEKTIOIDEN SEURAUKSENA. Eli lapsi tarvitsee taudinaiheuttajia ympärilleen voidakseen kehittää hyvän oman hyvän immuunijärjestelmän.

miksi alle 3kk vanhat sitte kehoitetaan pitämään kotona varsinkin niinä talvina kun on rs-epidemia?

En ole moista kehotusta saanut, meidän kaikki kolme lasta on syntyneet syksyllä. Eivätkä ole koskaan sairastaneet mitään vakavaa.

mä taas oon saanu tämän ohjeen kaikilta lääkäriystäviltäni (joita on useampi).Ohje koskee varsinkin syys-ja talvivauvoja ja varsinkin niinä vuosina syntyneitä jolloin on rs-epidemia.Tänä talvena se taas jyllää ja lääkärilehdestä luin,että nyt kannattaisi taas pienet pitää poissa väkijoukoista.

No nyt en keksi enää muuta, kuin et mulla on vissiin ollut kaikkien kolmen kanssa niin hyvä tuuri, ettei ole osunut epidemiavuosi kohdalle. Aina on kuljettu normaalisti alusta asti, ja uskallan väittää, että lapsen ei ole mahdollista sairastella vähemmän kuin meillä. Enkä ihan omasta päästä ole tuota immuunipuolustusteoriaa keksinyt minäkään.

Yhteistyössä