Hei,
Kaipaisin ajatuksia ja tarinoita muilta samanlaisessa tilanteessa joskus olleilta ja vastauksia siihen miksi miehiä pelottaa mennä naimisiin? Miksi nykyään lapsetkin on helpompi hankkia ennen naimisiin menoa? Lapset kumminkin sitovat ihmiset jollain tavalla yhteen koko loppuelämäksi, vaikka avioliitto kariutuisikin.
Ollaan oltu yhdessä jo reilu 10 vuotta, teini-iästä lähtien ja olen jo muutaman vuoden kysellyt mieheltä milloin voitaisi mennä naimisiin. Mies on jo yli 30, ylemmästä korkeakoulututkinnosta puuttuu vain diplomityö ja hän tekee reippaasti töitä sen ohessa, joten hän on tällä hetkellä aika stressaantunut kaikesta puuhastaan. Minä olen puhunut naimisiin menosta viime aikoina liikaakin, mikä ahistaa häntä lisää. Häntä ei saisi painostaa, koska se saa jotenkin hänet lisää lukkoon. En vain tiedä enää miten tästä eteenpäin päästäisiin, koska asiaa ei saada ikinä puitua ratkaisuun asti. Minä haluaisin sopia jonkin päivän, edes vuodenajan jolloin häät olisivat, jotta tiedän että naimisiin oikeasti päästään. Häntä ahistaa häät, kertoo rakastavansa ja joskus haluavansa naimisiin, mutta ei osaa sanoa sen enempää.
Mikä miehiä pelottaa naimisiin menossa?? Hänen vanhemmat ovat aikoinaan eronneet ja se vaikuttaa osittain hänen negatiiviseen ajatteluun naimisiin menosta. Minulle ei avopuolisona olo ikuisesti kuitenkaan riitä, vaan haluan jo edetä naimisiin tämän 10 vuoden jälkeen. Olenko kohtuuton? 10 vuotta on kumminkin jo aika pitkä aika, joten sen puolesta ei pitäisi mikään ahistaa eikä yllätyksiä tulla. Minä tunnen hänet, hän minut. Hän on pari vuotta sitten pettänyt luottamukseni aika pahasti, mutta itse olen siitä yli päässyt ja anteeksi antanut, häntä se jotenkin vielä kaivaa koska pettyi omaan käytökseenä niin pahasti.
Mikä tässä mättää?