Onko teillä ihan uusi auto? milloin ostaisit ihan uuden auton?

Ostaisin uuden auton siinä vaiheessa kun loton päävoitto kilahtais tilille :D Ja tietty jonkun makeen ja mahdollisen epäkäytännöllisen lapsiperhettä ajatellen. Ja sit toisen, sen käytännöllisen....

En ostais koskaan ihan uutta autoa, sen arvo laskee niin nopeesti muutamien kymmenien tuhansien ajokilometrejen jälkeen.

Eikä nyt olis varaa maksellakaan minkään kalliin, lähes uuden auton osamaksuja tai lainoja.

Meillä tällä hetkellä vuoden 2000 auto. Ja perheellinen oon, 3 lasta ja mies. Meillä miehellä ainoostaan ajokortti, itellä ei.

en ostais uutta vaikka lotossa voittaisin, uuden käytetyn kyllä. siis jonkun 7tkm ajetun tms. niillä kun arvo tippuu autoliikken portista pois ajaessa monta tonnia. voisin nekin rahat laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen sitte. :)

Kahdesti ollaan uusi auto ostettu. Ilman lainaa jos on varaa ostaa, se on minusta ihan ok, saapaha juuri mitä haluaa, ja onhan siinä sitten takuu ja enemmän vuosia jäljellä.

Jos ois rahaa ostaisin uuden noin joka kolmas vuosi. Ihan vaan siks, että sillä ois jotain arvoa sil vanhallakin vielä vaihdossa...

Periaattees en ostais sellasta mitä ei voi itse korjata eli vähän vanhempaa mallia kuitenki haluisin.
Nyt nuo autot on 18 ja 12 vuotta vanhat :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Vuonna 2003 ostettiin ihan uusi auto. Ei siis enää uusi :)

Mikä vaikutti? Hmm... no ainakin se, että sattu sillon olemaan rahaa siihen ja tiedossa oli paljon ajamista.

Kiitti....yritän tässä miettiä mitkä tekijät vaikuttaa, ketkä ostaisi uuden auton koulutehtävääni. En tullutkaan ajatelleeni että runsas käyttö tietysti vaikuttaa asiaan myös :D

2004 ostettiin tuliterä auto, tuotiin se muuttoautona eli siis verottomana. Nyt sen sit sais myydä eteenpäin. Seuraava ostetaan myös uutena jos on mahdollista käyttää hyväksi tuota verottomuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kahdesti ollaan uusi auto ostettu. Ilman lainaa jos on varaa ostaa, se on minusta ihan ok, saapaha juuri mitä haluaa, ja onhan siinä sitten takuu ja enemmän vuosia jäljellä.

Niin ja noista kysymyksistäsi. Olemme perheellisiä. Eka ostettiin uutena, koska ulkomaankomennuksen takia saimme halvemmalla. Toinen uutena koska perhekoon takia tarvitsimme tietynlaisen auton, halusimme auton jota ei tarvitse remontoida, ja meillä oli taloudelliset mahdollisuudet siihen. Lainaa en siis auton takia olisi valmis ottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedonjanoinen emo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Vuonna 2003 ostettiin ihan uusi auto. Ei siis enää uusi :)

Mikä vaikutti? Hmm... no ainakin se, että sattu sillon olemaan rahaa siihen ja tiedossa oli paljon ajamista.

Kiitti....yritän tässä miettiä mitkä tekijät vaikuttaa, ketkä ostaisi uuden auton koulutehtävääni. En tullutkaan ajatelleeni että runsas käyttö tietysti vaikuttaa asiaan myös :D

Juu, meillä se paino vaakakupissa aika paljon. Oli paikkakunnan vaihto ja tiedettiin, että edellisen ja uuden väliä tulee sahattua paljon. Ajateltiin siis että uudella on enemmän "huolettomia" kilometrejä edessä.

En ostaisi, enkä osta. Koen rahojen hukkaanheittämiseksi uuden auton ostamisen. Mulle auto on kulkuväline ja mua ei pätkääkään kiinnosta miltä tuo väline näyttää ja mitä hienouksia siinä on. Pääasia että sillä pääsee turvallisesti eteenpäin. Ja olen myös sitä mieltä että yksi auto ajetaan ensin "loppuun" ennen kuin hankitaan seuraava.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
2004 ostettiin tuliterä auto, tuotiin se muuttoautona eli siis verottomana. Nyt sen sit sais myydä eteenpäin. Seuraava ostetaan myös uutena jos on mahdollista käyttää hyväksi tuota verottomuutta.

Eli siis hinta ratkaisee, merkki... Yksi lapsi on. Ihan tavallinen, pihinpuoleinen tallaaja olen.

Meille ostetaan silloin uusi auto kun jompi kumpi on 2-3 vuotta vanha

Musta tää on ihan järkyttävää, anteeksi vaan. :ashamed:

Meillä on kummallakin sellaiset työt että auto on välttämätön + ajokilometrejä tulee PALJON (esim miehen 2 vuotta vanhalla autolla on ajettu n.120000 km)
auton siis pitää olla takuun piirissä tuon 2 vuotta, varma käyttöinen. Mulla ei kilometrejä tule kuin 30-35 tuhatta vuoteen mutta takuut ja muut systeemit pitää pelata, muuten ei tuu palkkaa.
Ja varaa tähän on koska työnantajalta saa kilometrikorvaukset.

Meille ostetaan silloin uusi auto kun jompi kumpi on 2-3 vuotta vanha

Musta tää on ihan järkyttävää, anteeksi vaan. :ashamed:

Meillä on kummallakin sellaiset työt että auto on välttämätön + ajokilometrejä tulee PALJON (esim miehen 2 vuotta vanhalla autolla on ajettu n.120000 km)
auton siis pitää olla takuun piirissä tuon 2 vuotta, varma käyttöinen. Mulla ei kilometrejä tule kuin 30-35 tuhatta vuoteen mutta takuut ja muut systeemit pitää pelata, muuten ei tuu palkkaa.
Ja varaa tähän on koska työnantajalta saa kilometrikorvaukset.

Juu, en mä epäile etteikö syyt olisi hyvät. Mutta silti musta on järkyttävää... mä mietin ilmansaasteita ja sitä romujätettä, mikä noista autoista syntyy. Ja siltä pohjalta tää on järkyttävää.

Muuten kukin tyylillään.

Yhteistyössä