Onko teillä ihan uusi auto? milloin ostaisit ihan uuden auton?

Meillä ei oo aiemmin ollut uutta autoa, mutta nyt on tilauksessa tammikuun alulle uusi auto.

Rahatilanne tietty vaikuttaa uuden auton ostoon. Ja sit semmonen "pointti", että tietääpähän mitä ostaa kun uutena ostaa ja on takuuajat sun muut siinä sitten alkuunsa. Niin ja sit sopivaa käytettyä ei ole tullut vastaan 1,5 vuoden etsinnän aikana.

Millainen ihminen olen. Kotiäiti, sairaanhoitaja, leskirouva ja luonteeltani spontaani, ulospäinsuuntautunut ja reipas. Jonkin verran tulee luontoa kunnioitettua (ei aivan kaikessa) ja ei tosiaan oo mitään "juppiaatetta" auton oston taustalla.. Ajatus ois pitää sit tota uutta autoa seuraava 10-15 vuotta, riippuen miten kilometrejä mittariin tulee.. Ja se taas riippuu työhommista.

Niin perheellisiä ollaan, kolmas tenava tulossa ja lisää haaveissa. Niin siksi seitsemän paikkainen autokin tulee..

Eiköhän tuossa tullut perusteluja jo kerrakseen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Meillä on vm2005 ja 2009 tulee uusi auto, tuon ajan ne kestää yleensä ilman suurempia vikoja =)

Ukko ei suostu ostamaan kuin uuden auton, joten siksi.

No pitäisi kyllä kestää hieman kauemmin ilman "suuria vikoja", jos autoa osataan huoltaa.. Hohhoijaa, tää on tätä porukkaa taas.

Oma autoni on vielä aika uusi, tämän vuoden toukokuussa ostettu siniharmaa VW Golf. Edellinen autoni oli ollut mulla viitisen vuotta ja päätettiin vaihtaa uuteen, kun edellisestäkin sai vielä hyvän hinnan.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille ostetaan silloin uusi auto kun jompi kumpi on 2-3 vuotta vanha

Musta tää on ihan järkyttävää, anteeksi vaan. :ashamed:

Meillä on kummallakin sellaiset työt että auto on välttämätön + ajokilometrejä tulee PALJON (esim miehen 2 vuotta vanhalla autolla on ajettu n.120000 km)
auton siis pitää olla takuun piirissä tuon 2 vuotta, varma käyttöinen. Mulla ei kilometrejä tule kuin 30-35 tuhatta vuoteen mutta takuut ja muut systeemit pitää pelata, muuten ei tuu palkkaa.
Ja varaa tähän on koska työnantajalta saa kilometrikorvaukset.

Uudet autothan nimenomaan ovat niitä ympäristöystävällisempiä, parasta olisi jos kukaan ei ajaisi noilla yli 10 v autoilla, siis ympäristön ja myös tietysti turvallisuuden kannalta.

Juu, en mä epäile etteikö syyt olisi hyvät. Mutta silti musta on järkyttävää... mä mietin ilmansaasteita ja sitä romujätettä, mikä noista autoista syntyy. Ja siltä pohjalta tää on järkyttävää.

Muuten kukin tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Meillä on vm2005 ja 2009 tulee uusi auto, tuon ajan ne kestää yleensä ilman suurempia vikoja =)

Ukko ei suostu ostamaan kuin uuden auton, joten siksi.

No pitäisi kyllä kestää hieman kauemmin ilman "suuria vikoja", jos autoa osataan huoltaa.. Hohhoijaa, tää on tätä porukkaa taas.

Osaamisesta en tiedä, mutta merkkihuollossa käyttää, joten...

Meillä on kummallakin sellaiset työt että auto on välttämätön + ajokilometrejä tulee PALJON (esim miehen 2 vuotta vanhalla autolla on ajettu n.120000 km)
auton siis pitää olla takuun piirissä tuon 2 vuotta, varma käyttöinen. Mulla ei kilometrejä tule kuin 30-35 tuhatta vuoteen mutta takuut ja muut systeemit pitää pelata, muuten ei tuu palkkaa.
Ja varaa tähän on koska työnantajalta saa kilometrikorvaukset.

Juu, en mä epäile etteikö syyt olisi hyvät. Mutta silti musta on järkyttävää... mä mietin ilmansaasteita ja sitä romujätettä, mikä noista autoista syntyy. Ja siltä pohjalta tää on järkyttävää.

Muuten kukin tyylillään.

Uudet autothan nimenomaan ovat niitä ympäristöystävällisempiä, parasta olisi jos kukaan ei ajaisi noilla yli 10 v autoilla, siis ympäristön ja myös tietysti turvallisuuden kannalta.

[/quote]

[/quote]

Eikö tässä ole mitään välimuotoa? Joko uusi, tai yli 10 vuotta vanha?

Jokatapauksessa mä olen sitä mieltä, että autoja on liikenteessä ihan liikaa, ja niitä tehdään liikenteeseen ihan liikaa. Vähempikin riittäisi.

[/quote]

Jokatapauksessa mä olen sitä mieltä, että autoja on liikenteessä ihan liikaa, ja niitä tehdään liikenteeseen ihan liikaa. Vähempikin riittäisi.
[/quote]

Jos kukaan ei osta uusia autoja, niin uusia vähemmän kuluttavia moottoreita ei tule lainkaan käyttöön ja autokanta väkisinkin vanhenee. Et voi ostaa sitä pari vuotta vanhaa, jos joku ei ensin osta sitä uutta.

[/quote]

Jos kukaan ei osta uusia autoja, niin uusia vähemmän kuluttavia moottoreita ei tule lainkaan käyttöön ja autokanta väkisinkin vanhenee. Et voi ostaa sitä pari vuotta vanhaa, jos joku ei ensin osta sitä uutta.
[/quote]

Totta. Mutta niitä uusia on liikenteessä nyt jo ihan rutosti..

Alkuperäinen kirjoittaja tiedonjanoinen emo:
Jos ostaisit ihan uuden auton mitkä tekijät asiaan vaikuttaa?
Millainen ihminen olet?
Oletko perheellinen?
Miksi ostit/ostaisit uuden auton?

Meillä on nyt toinen uutena ostettu menossa ja ihan sen vuoksi ettei tule tuhansien eurojen yllätyksiä huolloissa joita ilmaantui vanhan kanssa. Uuteen saa takuun lisäksi huoltosopimuksen, joka kattaa kaiken tarpeellisen. Meillä tulee niin paljon kilometrejä että, tää on meille mielestäni paras ratkaisu kaiken kaikkiaan.

Ihan tavallinen kolmen lapsen äiti olen. Kakkosauto on vanhempi ja oon kierrättänyt niitä sitten vikojen tai kyllästymisen ilmaannuttua...

Meille ei periaatteesta osteta tuliterää autoa.
Ihan vain sen takia kun niille ei voi itse tehdä mitään ilman että auto menee tilttiin. Ärsyttää kun on pakko viedä liikkeeseen tietokoneen piuhaan ja sitten liike rahastaa ihan älyttömillä tuntitaksoilla.
Yksi tuttuni osti uuden auton, josta ei voinut edes renkaita vaihtaa itse!!!

Alkuperäinen kirjoittaja anlin:
Meille ei periaatteesta osteta tuliterää autoa.
Ihan vain sen takia kun niille ei voi itse tehdä mitään ilman että auto menee tilttiin. Ärsyttää kun on pakko viedä liikkeeseen tietokoneen piuhaan ja sitten liike rahastaa ihan älyttömillä tuntitaksoilla.
Yksi tuttuni osti uuden auton, josta ei voinut edes renkaita vaihtaa itse!!!

Renkaat voi aina vaihtaa itse, mut miks vaivautua kun joku muu paskaa kätensä sillä välin kun itse juo kahvia sisällä lämpimässä?

En ostaisi uutta autoa.

Meillä oli aika uusi hetken, mutta vaihdettiin pois, koska mietimme ja tulimme siihen tulokseen, että niin kallis auto meidän kauppakassiksi oli turha. Mielellään nyt pistän sen 200?/kk säästöön mikä ennen meni autolainaan.

On paljon parempiakin sijoituskohteita, kun auto. Niiden arvo, kun laskee lehmänhännän tavoin... :whistle:

Meillä on autot vm n. -90 kaikki. Uuden ostaisin, jos mulla paljon ylimääräistä.

syitä uuden hankintaan:

- en osaa korjata autoja, toivoisin, että saisin varmasti toimivan auton ja jos ei toimi, niin uudellahan on takuu.
- ostaisisin vähän kuluttavan
- ja vähän päästöjä aiheuttavan
- ajetaan pitkiä matkoja joten ajomukavuus ja hiljaisempi ääni olisi plussaa
- niin ja onhan uusi (autosta riippuen) myös turvallisempi

Mutta nyt kun raha on tiukilla, on nämä vanhat autot hyviä, koska mieheni joka ymmärtää jotain autojen päälle, voi niitä korjailla ja huoltaa omatoimisesti. Toisaalta harrastan kierrätystä, joten siinäkin mielessä vanhat autot sopivat meille kuin nasta lautaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
En ostais koskaan ihan uutta autoa, sen arvo laskee niin nopeesti muutamien kymmenien tuhansien ajokilometrejen jälkeen.
Me taas tilattiin uus auto just päinvastaisesta syystä. Sen jälleenmyyntiarvo pysyy hyvänä. Riippuu nimittäin siitä, millaisen auton ostaa...
Me ostettiin pikkubussi, joka me tarvitaan ainakin seuraavat kymmenen vuotta, että mahdutaan, neljä lasta ja aina paljon tavaraa mukana, tavalliseen tila-autoon ei mahdu.
Käytetyt pikkubussit on mielettömän kalliita tai sitten niillä on ajettu ihan kauhean paljon ja äkkiä remontteja tiedossa.
Meillä kilometrejä tulee suhteellisen vähän ja kun auto huolletaan säännöllisesti huoltokirjan mukaan tai jopa paremminkin ja pidetään hyvin, sillä on varmasti hyvä jälleenmyyntiarvo sitten, kun me ei enää sitä tarvita.
Ei olla ikinä ennen ostettu uutta autoa ja epäilenpä, että ei tämän jälkeenkään osteta.
Mutta tähän tarpeeseen käytetyistä ei vain löytynyt niin hyvää, että olisi tehnyt mieli maksaa melkein uuden hintaa.

Ostettiin uusi auto 2005. Ostopäätökseen vaikutti että oli rahaa sen verran, rahoituksella otettiin se loppu n. 5000e. Haluttiin turvallinen ja nykyaikaisilla varusteilla oleva tilava auto. Farmari ostettiin. Nyt etsitään kakkos autoa n. 00-03 vuosimalli, ihan rahallisista syistä ei uutta. Nyt kävis sedan malli.

Mä sanoisin, et on uudet autot ja on n. 10v vanhat autot, joissa pikkuhiljaa alkaa olla vikoja, jotka vaativat korjaamista sekä uusia osia. Näiden lisäksi on myös n. 20v ja vanhemmat autot, joita voi itse korjata.

Tässä päivänä muutamana juur töllössä, joku fiksu tutkija kertoi, ettei päästöjä vähennä uudet autot, vaan autoista pitäisi valita ne pienemmät vähän kuluttavat sekä ajokilometrejä pitäisi vähentää. Itsekin ajeli vanhalla (halvalla) autolla.

Meillä ei ole autoa. Pääkaupunkiseudulla asutaan ja ilman pärjää oikein mukavasti.
Uutta tuskin ostaisin.. En kyllä kovin vanhaakaan. Välillä mulle tulee autokuume (miehelle ei) mutta vielä en oo haksahtanut...

Me ostettiin auto viimeksi uutena, kun todettiin, et melkein saman hinnan olisi joutunut maksamaan vastaavasta vuoden vanhasta. Ja nyt sai itse päättää värin ja mitä varusteita haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja genius:

Hihhih, no mistäs niitä käytettyjä autoja saa, jos ei joku ensin osta sitä uutena =DDDDD *reps* ootte kyllä melkoisia neropatteja =D

No on se mustakin hurjaa 2 vuoden välein ostaa uusi...

Yhteistyössä