Onko teillä muilla perheellisillä jonkinlainen sopimus ns. omista vapaista vkl?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
eli oletteko sopineet jotenkin erikseen, että miehellä on tyyliin ns vapaa ilta esim kerran kuussa ja sitten taas sinulla oma vapaa ilta eri viikonloppuna vai menettekö sillon kun kutsu käy juhliin, tapaamisiin, kaveri iltoihin jne..
Olikohan vähän vaikeesti kysytty...? :D

Kuinka usein ylipäätään menette omiin iltamenoihinne, ja menettekö aina yhdessä vai erikseen?

Meillä mies haluaisi aika usein mennä kavereidensa kanssa, ja itse haluisin että pikku hiljaa rajoittaisi menonsa tyyliin yhteen viikonloppuun kuussa, ja loppu aika vietettäisiin perheen kesken.. mutta en oikein usko että se onnistuu, jos ei ole selkeetä "sopimusta" joka sit kanssa pysyy. :/

Meillä ei ole erikseen mitään sopimuksia omista viikonloppuriennoista. Mennään silloin kun kutsu käy, joskus saattaa mennä pari viikonloppua peräkkäin samalle puolisolle, sitten taas saattaa olla parikin kuukautta hiljasta rientorintamalla.

Me ei kumpikaan olla mitään kauheita bilehileitä oltu ennen lapsiakaan.

Ei ole. Jos tulee tarvetta vapaaillalle asiasta keskustellaan ja useimmiten sopii eikä ole mitään ongelmaa. Olemme kyllä aikamoisia kotihiiriä. Jos taas oltaisiin menevämpää sorttia niin voisi olla ihan kohdillaan olla selkeät pelisäännöt ettei tule riitaa.

No meillä oli yhdessä vaiheessa sopimus, että molemmilla yksi vapaailta viikossa täysin omaa aikaa. Tähän ei laskettu työmenoja tms pakollisia juttuja eikä mitään tunnin lenkkejä tai salireissuja. Sai lähteä heti töiden jälkeen kun huvitti.

Tämä lähinnä siksi, että haluttiin molemmat pitää kiinni omista kavereista, joilla ei vielä ole lapsia.

Toimi meillä tuolloin oikein hyvin.

Ei. Mennään silloin, kun on menoja. Aika harvoin niitä on. Ollaan koti-ihmisiä.

Niin ja tämä meidän aika harvoin on siis omalle kohdalle pari yön yli reissua tyttöjen kanssa vuodessa. Saman verran illanistujaisia. Mies on tälle vuodelle tainnut olla kolme yötä mökillä poikaporukalla, baarissa ei ole käynyt kertaakaan. Yhdessä on oltu kahden yön hotellireissu, n 5 kertaa syömässä ja kahdesti leffassa.

entäs sellaiset perheet, joissa toinen vain tykkää käydä ja mennä...?
ymmärrän kyllä ihan normaalit iltamenot, kuten harrastukset viikolla..mutta nyt kyse lähinnä baareista ja juhlimismenoista...
en haluu mitenkään kieltää kokonaan omia menoa,mutta jotenki tuntuu, että voisi olla ihan kiva jos ois joku selkee systeemi juhlimisista..

Mennään kun tekee mieli, tosi harvoin kuitenkin tulee mentyä. Tänä vuonna ollaan oltu yhteensä max 10 kertaa "vapaalla", muutamasta tunnista yhteen yöhön, yhdessä tai erikseen. Muuten liikutaan kaikkialle perheenä. Ihan tyytyväisiä ollaan tähän tahtiin.

Harmittaako sua siis se, että mies on niin paljon pois, vai se, että mies on niin usein juhlimassa?

Meillä tosiaan tuo yksi vapaailta viikossa oli usein juhlimista, kun oli kesä ja kaikkea.

Kyllä mun mielestä on ihan hyvä sopia selkeä systeemi tulemisista ja menemisistä, kun on yhteisiä lapsia. Tietysti järkevällä tavalla tästä pitäisi olla mahdollista myös poiketa, jos joskus on jotain erikoista.

Mun mielestä asiat rullaa mukavammin, kun on yhteiset säännöt jotka on molemmille samat. Itse olen huono ajatustenlukija, joten tykkään, että sovitaan asioista ihan ääneen.

Meillä molemmilla melkein enää nuo työpaikkojen iltamat keväällä ja syksyllä + pikkujoulut. Siihen lisäksi ehkä pari kertaa kavereiden kanssa. Siinäpä ne vuoden menot molemmilla. Melkolailla niin et kummallakin suunnilleen saman verran tyttöjen/poikien iltoja vuodessa kuin toisellakin.
Ennen lapsia oltiin joka viikonloppu yhdessä tai erikseen, niin se vaan meistäkin tuli aikuisia :D

se että se on paljon poissa.. :/ se on jo viikolla paljon omissa harrastuksissa 3 iltaa viikossa, ja sit on vuorotyö,joka myös vie yhteistä aikaa jopa viikonlopuista, joten ois kiva että edes nuo ns hupijutut vois jotenkin rajoittaa.. tai että perheellekin jäis enemmän aikaa..

Aika paljolta kuulostaa jos on töiden lisäksi 3 iltaa pois harrastuksissa ja viikonloppumenot päälle, mutta kukin tietysti tavallaan.

Joku kompromissi olisi hyvä tietysti löytyä. Max joka toinen ilta pois? Mikä susta olisi sopiva määrä? Miehestä itsestään on toki kiinni se, karsiiko juhlimisista vai muista harrastuksista.

Ei ole mitään sopimuksia, mutta ei me kyllä missään baareissa sun muissa riennoissa koskaan edes käydä. Nyt pikkujouluissa ollaan molemmat käyty, mutta muuhun tuollaiseen riekkumiseen ei ole mitään tarvetta. Niin paitsi minä käyn kerran viikossa jumpassa :).

Niin minustakin..en haluis kieltää kuitenkaan harrastuksia, sillä ne on ihan kunnollisia menoa, mutta minusta ois kiva, että edes viikonloppuisin voitaisiin olla perheenä niin paljon kun mahdollista.

Olisiko teidän mielestä kohtuullista, että ehdottaisin miehelle vain yhtä iltaa kuussa, jolloin voi mennä kavereiden kanssa baariin tai juhliin.. ?

Meillä on max. yksi viihdemeno per aikuinen per kk. Muuten viikolla kumpikin saa harrastaa ja tavata kavereita ja lasten hoidetaan yhdessä/vuorotellen. Meillä on ollut toimiva systeemi. Aikaisemmin viikonloppumenoja oli ihan liikaa(lähinnä miehen puolesta). Nyt jää sentään kaksi kokonaista viikonloppua perheaikaa.

Oli yhdessä vaiheessa sopimus, että n kerran kuussa on ok noi viikonloppumenot, toki joustaen tilanteenkin mukaan. Mä rajoitin tällä sopimuksella miehen menoja ja lisäsin omiani. Mies pikkuhiljaa älysi homman, nykyään ei ei ole sopimusta. Mennään kun menoja ilmaantuu, mutta myös perheelle yhteistä aikaa pitää jäädä.

minusta nuo kuulostaa järkevältä.. just siltä mitä minäkin ehkä toivoisin..
yksi vkl ilta miehelle, ja yksi vkl ilta minulle, loput vkl ollaan yhdessä. ja tosiaan, ehkä mies tajuaa idean paremmin, kun minäkin jollain tavalla edes "hyödynnän" oman vapaan iltani...

No mutta ethän sä voi miehen puolesta päättää mikä on "kunnollista" menoa jos se ei ole se alkoholi mikä sua häiritsee? :)

Haluaisit siis että mies olisi viikonloppuisin enemmän kotona? Arkimenot eivät ole ongelma? Musta olis silloin reilua puolet ja puolet. Eli 8 viikonloppuiltaa, 4 x pe&la. 4 iltaa menossa ja 4 iltaa kotona. Tasapeli? Jos haluat itsekin olla viikonloppuisin pois niin silloin molemmille vähän vähemmän niin ehditte jonkun yhteisenkin viikonlopun viettää.

en minä itse niinkään tarvitse mennä mihinkään iltajuhliin viikonloppuisin.. ehkä max 4krt vuodessa.. joten minä voisin luopua vaikka lähes täysin omista ns iltavapaista..mutta.
olisi kiva, että olisimme perheenä enemmän yhdessä. edes viikonloppuisin,mikäli se edes miehen töiden osalta on mahdollista.. vaikea ehkä selittää tätä meidän perheen (tai minun) ongelmaa ilman että kerron tarkat yksityiskohdat perheemme menoista..

mutta lähinnä oli kyse, että miten te muut olette ratkaisseet menot sellasissa perheissä,missä ennemminkin toinen osapuoli olisi koko ajan menossa...

Me ollaan sellasia kotona nyhjääjiä, halutaan olla keskenämme, sikshän me yhdessä ollaan päätetty olla ku nautitaan toistemme seurasta. Molemmat sais käydä itekseen riennoissa mut me ei haluta! Yhdessä käydään riennotkin, harvoin tosin missään.

Täytyy sanoa että mä oon aikamoinen kotihiiri ja hyvin mukavuudenhaluinen. Vanhaksi tullut ;D Poikkis käy paljon useammin juhlimassa mutta olen vain tyytyväinen et saan vapaita iltoja ja kun jos hän siellä pettäisi mua, kuulisin siitä heti. Mutta aluksi ei ollut helppoa kun en tykännyt ja päästänyt sitä lähtemään. Nykyään NAUTIN yksinäisistä hetkistä :)

[QUOTE="mama";29297502]eli oletteko sopineet jotenkin erikseen, että miehellä on tyyliin ns vapaa ilta esim kerran kuussa ja sitten taas sinulla oma vapaa ilta eri viikonloppuna vai menettekö sillon kun kutsu käy juhliin, tapaamisiin, kaveri iltoihin jne..[/QUOTE]

Sopimuksia? Perheellisillä?

Eiköhän ne ole ilmoitusluonteisia juttuja yleensä.

Ainakin itse ilmoitin hiljattain että mulla on futisporukan saunailta jossain vaiheessa keväällä joten tulen vasta kahdentoista jälkeen kotiin.

Samoin kuin vaimo ilmoitteli pitkin syksyä että on saunailtaa, kokouksia, pikkujouluja jne.

Mä en taas tajua niitä jotka alkaa tehä lapsia vaikkei niiden hoito kiinnosta yhtä paljoo kuin baarissa juokseminen. Sillon tällön on ihan jees, mutta jos joka viikonloppu (tai joka toinen) pitäis saada lomaa omasta perheestä, niin ei oo kyllä tärkeysjärjestys minusta ihan kondiksessa. Tuleeks tämmönen ominaisuus puolisossa monelle yllätyksenä? Vai luuleeko ihmiset, että kyllä se toinen SITTEN rauhottuu kun se lapsi syntyy..?

Yhteistyössä