Onko teillä välit kunnossa sisarustenne välillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siskoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siskoton

Vieras
Mulla on mennyt välit mun ainoaan siskooni pari vuotta sitten.
Joskus tulee hetkiä kun en mieti asiaa yhtään ja joskus tuntuu että pitäisikö yrittää paikata edes jotenkin.. Mutta sitten taas toisaalta, mä olen ollut todella tyytyväinen ettei tarvitse kuulla, nähdä, puhua hänen kanssaan.
Meillä ei ole koskaan olleet edes kauhian hyvät välit. Mä olen 10 vuotta nuorempi kuin hän ja hän oli aina hyvin kontrolloiva mua kohtaan, pahempi kuin oma äitini.

Etäiset ja kylmät välit. Aiemmin oltiin erittäin läheisiä, mutta minä olen oma-aloitteisesti jättänyt yhteydenpidon vähämmälle ja lopulta hiivuttanut sen lähes kokonaan pois.

Siskoni on työtön, kouluttamaton alkoholisti. Häntä kiinnostaa vain sosiaalituet ja pilvenpolttelu. Hänen elämäntyylinsä sotii niin pahasti minunn elämäntyyliäni ja arvoja vastaan, etten halua olla tekemisissä. Aiemmin säälin ja yritin tukea häntä mutta enää en jaksa, olkoot.

Ootteko myös sitä mieltä että ei ole pakko olla väleisä vaikka onkin sukua?
Miksi pitäis?

No ei ole pakko,mutta käytännössä paljon helpompaa usein niin.
On kuitenkin pari kertaa vuodessa jotain juttuja, jonne tulee perhettä/sukua ja silloin on parempi että kaikki tulevat näennäisen teennäisesti toimeen ja vaihtavat kuulumiset.
Tarkoitan ihan esim. jotain äitienpäiväbrunssia,joulua,vappua tms.

No on kai ne kunnossa... En ole nähnyt vuosiin. Mä olen se huono musta lammas jota takanapäin varmaan moititaan, mutta muuten, kai ne kohteliaat välit on päällisin puolin.

mulla on veljeen ja siskoon hyvät välit. ikäeroo veljen kaa 13 vuotta ja siskon kanssa 9 vuotta. Siskosta onntullut melkein mun paras ystävä, käydään samoilla tanssitunneilla ja tänäänkin mennään!

Meillä on hyvin lämpimät välit niin omien kuin miehenkin sisarusten kanssa vaikka ko joukkoon mahtuu jos jonkinmoista tyyppiä arvomaailmoiltaan ja elämäntilanteiltaan. Kestettäväähän noissa on aika ajoin, mutta antavat myös paljon :) ...ainakin suurin osa heistä.

mulla on ok välit suurempaan osaan,yhteen läheiset välit ja yhden kanssa välit poikki(puutttui asioihin jotka ei hänelle kuulu,kuvitteli musta kaikkee "kivaa" ja kirsikkana kakussa teki aiheettoman ls-ilmon,no ei siitä seurannu käytännössä kuin pari käyntiä, mutta siltikin kokonaisuudessaan niin törkeä teko että mulle riitti)

6 vuotta vanhempi siskoni on paras ystäväni. Ihminen, joka tulee vaikka maapallon toiselta puolelta apuun, jos mulla on hätä. Ja tekisin samoin, jos hänellä olisi hätä. Jos asiat menevät niinkuin todennäköisesti tulee menemään, siskoni on ainoa ihminen maailmassa, joka on elämässäni mukana syntymästäni lähtien kuolemaani asti :heart:

Minulla on 3 veljeä ja kaikkiin on hyvät ja lämpimät välit. Asutaan melko kaukana, joten ei olla hirveän usein tekemisissä, mutta toisaalta loma-aikaan vieraillaan puolin jos toisinkin.

Ollaan todellla läheisiä siskon kanssa,eikä läheisyys ole mihinkään hävinnyt vaikka ei asuta samassa maassakaan. Viikottain ollaan yhteyksissä.VOisin sanoa että siskoni on paras ystäväni.
Veljen kanssa olen lähentynyt vasta aikuisena,mutta veljeni on alkoholisti ja elää miten elää ja yhteyttä ei tule pidettyä kovinkaan säännöllisesti.

On kunnossa. Toisen siskon kanssa meni poikki pari vuotta sitten mutta pystyttiin onneksi sopimaan ja nyt ei oo mitään enää. Hirveen usein ei välimatkan takia tavata mutta soitellaan jne. Ja aina on saatavilla kuuntelijaa ja tukijaa puolin ja toisin.

Isoveljeni on vaikeasti alkoholisoitunut, ei pysty enää käymään töissäkään. Hän ei vastaa koskaan puhelimeen kun soitan, mutta ei kyllä ole yhteydessä muihinkaan sukulaisiin. Sääli.

Meillä on ok-välit olosuhteisiin nähden, ja koko ajan ovat paranemassa kun pikku hiljaa tutustumme toisiimme (oltiin lasena ja teininä etäisiä). Ollaan alkoholistiperheestä ja siskoni näyttää omaksuneen tuurijuopottelun salat. Ja minä leikin että en muka mitään huomaa kun sota on heti pystyssä jos asiasta mainitsee. Aihe on tabu varsinkin kun itse lopetin alkoholin käytön kokonaan. Kuuluisa virtahepo olohuoneessa? Mutta näillä mennään, olen valmis auttamaan ja tukemaan siskoani mahdollisuuksieni rajoissa, hänkin tekee saman minulle. Kamelia ja siskoa ei jätetä. :)