Onko teistä ihan normaalia ja ok että lääkäriaikaa saa odottaa yli viikon? Kierukkaraskaudesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kysyn"

Vieras
Tein positiivisen raskaustestin viikko sitten ja minulla on siis hormonikierukka.
Soitin heti neuvolaan,sieltä laittoivat lähetteen äitipoliin ja ultraan katsomaan missä kohtaa raskaus on. Sain ajan lääkärille puolentoista viikon päästä.
Ja neuvolassa nimenomaan sanottiin että raskaus on luultavasti kohdunulkoinen ja vaikka ei olisi kierukka on poistettava heti jos vauvan haluaa pitää.
Koitin aikaistaa aikaa mutta ei kuulemma ole aikoja,ja kun kipuja ei ole ei ole hätää :/

Ei mulla ole kokemusta, mutta kuvittelisin että äitipolikka tietävät nämä asiat. Sanoitko siellä, että sulla on kierukka?

Kohdunulkoisessa raskaudessa tulee kovia kipuja, joten jos niitä ei ole, ei ole luultavasti tuotakaan vaivaa. Ja mun maalaisjärkeni sanoo, että jos kierukka poistetaan, samalla avautuu myös kohdunsuu hiukan ja eikös se ole suuri riski keskenmenolle?

[QUOTE="vieras";25632619]Ei mulla ole kokemusta, mutta kuvittelisin että äitipolikka tietävät nämä asiat. Sanoitko siellä, että sulla on kierukka?

Kohdunulkoisessa raskaudessa tulee kovia kipuja, joten jos niitä ei ole, ei ole luultavasti tuotakaan vaivaa. Ja mun maalaisjärkeni sanoo, että jos kierukka poistetaan, samalla avautuu myös kohdunsuu hiukan ja eikös se ole suuri riski keskenmenolle?[/QUOTE]

Juu sanoin kun soitin,ja sehän siinä lähetteessä lukikin syyksi tutkimuksiin. Olen aina kuvitellut että kierukka pyritään poistamaan heti kun raskaus todetaan eikä pitkitetä turhaan. Inhottavaa tällainen epätietoisuus,kun ei tiedä onko vauvaa tulossa vai ei ja millaiset riskit keskenmenoon jne.

[QUOTE="Aloittaja";25632705]Juu sanoin kun soitin,ja sehän siinä lähetteessä lukikin syyksi tutkimuksiin. Olen aina kuvitellut että kierukka pyritään poistamaan heti kun raskaus todetaan eikä pitkitetä turhaan. Inhottavaa tällainen epätietoisuus,kun ei tiedä onko vauvaa tulossa vai ei ja millaiset riskit keskenmenoon jne.[/QUOTE]

No mulla ei kyllä oo mitään tietoa tai kokemusta, mutta silti kuulostaa tosi oudolle, että et voi heti päästä. Mä menisin ite kyllä yksityiselle, jos ne ei suostus aiemmin ottaan.

Mä menisin yksityiselle heti huomenna. Ehkä se kierukka voitaisiin vielä poistaa. Olen kuullut että aina ei voida, jos esim. istukka kasvanut siihen pahasti kiinni/viereen tai jotain. En ole varma kun en muista mistä tuon olen kuullut, mutta ihme juttu että eivät ottaneet sinua heti tutkimuksiin...

Kai se on soitettava yksityiselle. Ihme juttu että vaikka olen ajatellut että en halua enää lasta niin kun sellainen mahdollisesti kuitenkin on tulossa niin heti on huolissaan.

Yhteistyössä