Onko teistä oikeutettua mieheltä lyödä takaisin jos nainen lyö ensin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai tälläseen voi vastata vain kyllä tai ei, sehän riippuu tilanteesta.

Ite löisin miestä vaan jos se kävis oikeesti käsiksi, ja jos sellaseen tilanteeseen olis jo ajauduttu, niin tuskin se jättäis lyömättä takas siksi että oon nainen. Mut ei se nyt ihan oikeutetulta siinä tilanteessa tuntuis.

Ei. Suojaisin itseni mahdollisuuksien mukaan naisen hyökkäykseltä, enkä tapaisi häntä enää milloinkaan. Eri asia tietenkin olisi jos pitäisi puolustaa henkeään tai muiden henkeä jos naisella olisi vaikkapa ase. Silloin voisin puolustukseski turvautua väkivaltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja anssi:
Ei. Suojaisin itseni mahdollisuuksien mukaan naisen hyökkäykseltä, enkä tapaisi häntä enää milloinkaan. Eri asia tietenkin olisi jos pitäisi puolustaa henkeään tai muiden henkeä jos naisella olisi vaikkapa ase. Silloin voisin puolustukseski turvautua väkivaltaan.

Eli sama juttu kuin hontelon miehen kohdalla? Sukupuoli ei määrää vaan uhka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anssi:

Eli sama juttu kuin hontelon miehen kohdalla? Sukupuoli ei määrää vaan uhka.

Niin. Jos antaisin väkivallan käyttäjälle samalla mitalla takaisin, toimisin aivan yhtä väärin kuin hän. Fyysisesti tasavertaisen tai ylivoimaisen vastustajan kanssa pyrkisin ensisijaisesti rauhoittamaan tilanteen tai pakenemaan paikalta.

On ymmärrettävää että antaa samalla mitalla takaisin, vaikka fiksumpaa toki olisi saada tilanne raukeamaan muulla tavoin. Mutta sukupuolesta riippumatta ei ole okei jos toinen hermostuksissaan läpsäisee sinua poskelle ja sitten toinen vetää takaisin nyrkillä nenään. Sitähän monesti tarkoitetaan näissä "saako mies lyödä naista jos nainen aloittaa jutuissa". Nainen saattaa hysteerisenä paukuttaa miestä rintaan tai läimäistä kämmenellä naamaan. Se on aika kaukana vielä siitä, mitä sellainen päälle 80 (tai jopa 100) kiloinen mies voi nyrkillään saada aikaan.

Ei sillä että mikään väkivalta olisi mitenkään hyväksyttävää ja ihailtavaa, enkä minä esim. riitele väkivaltaisesti ikinä. Pystyn kuitenkin ymmärtämään, että on inhimillistä läppäistä takaisin samalla voimalla kuin mitä itsekin sai tuntea. Ja itsepuolustus tosissaan voi joskus vaatia mitä ihmeellisempiä toimia, niille ei voi etukäteen rajoja laittaa.

Exä oli minua kevyempi, ja veikkaan, että olisin saattanut päihittää hänet, jos oltaisiin fyysisesti tapeltu. Nykyinen on kyllä sekä isompi että itsepuolustuslajeja harrastanut. Mutta ei siis ole itsestäänselvää, että nainen olisi fyysisesti heikompi. Mielestäni ajatus siitä, ettei naista saisi lyödä takaisin, asettaa naisen ikään kuin lapsen asemaan. Ei kai kenellekään täyspäiselle tulisi mieleen mätkiä raivoavaa uhmaikäistä, mutta naisen tulisi olla jo vähän korkeammalla tasolla henkisesti, jos aikuinen on.

Tuo lapsen kilveksi ottamistapaus oli aivan kauhea. Jos tekisin lapsellemme mitään, minut saisi puolestani vaikka hakata paistinpannulla kuoliaaksi, ja saman tekisin miehelleni, jos sillä lailla sekoaisi.

Jos joku lyö ilman syytä niin tottakai saa lyödä takaisin, sukupuolesta riippumatta. Oikeastaan pitääkin lyödä, jotta tappelun aloittaja saa opetuksen siitä, kannattaako väkivalta.

Jos minua lyödään, lyön takaisin ihan satavarmasti, rotuun tai sukupuoleen katsomatta. On se nyt perkele jos itsepuolustuksestakin tehdään seksistinen asia. Pitäisikö olla lyömättä takaisin jos japanilainen mottaa minua, nekin on keskimäärin lyhyempiä ja fyysisesti heikompia kuin pohjoismaiset miehet?

Mielestäni jos joku aloittaa lyömisen, se avaa sen portin sille mahdollisuudelle että saattaa tulla kuonoon takaisinpäin. Se on ihan omaa typeryyttä jos saa turpaan sen takia että alkaa heiluttaa nyrkkejä. Turha tulla vinkumaan että "se oli vahvempi". Helvetti, jos tosissaan mottaa nyrkillä selvästi itseään vahvempaa, sehän vasta typeryydestä kertookin :laugh:

Mun viisas äitimuori sanos aina että naista pitää kohdella kuin naista, eli ei saa lyödä. Mutta jos nainen käyttäytyy kuin mies niin sitä saa kohdella kuin miestä. Jotkut naiset ovat humalassa agressiivisempiä kuin nakkikiskan riidanhaastajat ja tämä johtuu että nainen uskoo että häntä ei lyödä koska naisia ei saa lyödä. Yksi "tuttu" tyttö retosteli kuinka paljon hänellä on munaa koska lyö aina baarireissulla paria miestä pläsiin. Kysyin miksi niin vastaus oli koska se on hauskaa?? No yhtenä kertana olin kylillä ja juttelin kaverin kanssa ja tämä kyseinen neiti monotti takaapäin suoraan munille. No minuutin keräilin ja kuuntelin likkaporukan naurua ja kun kipu hellitti napautin sellaisen kevyehkön suoran neidin nenään, oli eka kerta kun löin naista, ja nenähän siltä aukes ja itku pääsi. Sitten kuulin sika huutoja ja naistenhakkaaja ja näitäkin neidit huusivat siinä toivossa että joku äijäporukka tulisi hakkaamaan mut ja "pelastaisi" heidät. Kukaan ei tullut koska moni oli nähnyt sen potkun. Kysyin neidiltä että onko hauskaa vielä kun lyöt ja sieltä lyödäänkin takas? Ei ollut kuulemma, joten neuvoin häntä lyömään tästä lähin nyrkkeilysäkkiä. Tämähän on sitä tasa-arvoa. PS. en murtanut nenää, en todellakaan lyönyt kuin juuri sen verran että vähän verta tulee. Ja kyllä se tuntui tyydyttävältä, asia olisi ollut eri jos hän olisi "vain" lyönyt minua, mutta potku munille... Naiset se sattuu helvetisti ja ainakaan mua ei potkita munille oli sitten mies tai nainen. Siinä se raja lyömiseen menee.

kyllä kun nainen lyö niin miehen pitää lyödä takaisin, se on tasa-arvoa se.
haluan täydellistä tasa-arvoa, eli naisilta pitää vaatia kaikessa yhtä paljon kuin miehiltä eikä heille saa antaa virheitä anteeksi koska eihän miehillekkään anneta, tähän mennessä tasa-arvo on tuonut vain sen paskan miehiille mitä ennen vain naisille oli, koskas naiset saavat sen paskan jota miehillä vain on? minusta naiset ansaitsevat yhtä huonoa kohtelua kuin miehet, miesten ei myöskään saisi tehdä suhteissa ikinä aloitusta, antaa naisten tehdä se, joudutaanhan me miehetkin siivoamaan nykyään niin heidän sopii sitten aloittaa suhde jos he kerran siivoajaa haluavat, tietenkin heille pitää kieltäytyä jos he eivät ole juuri oikean pituisia, näköisiä ja oloisia.

Periaatteessa, olisi. Mutta se joka on viisaampi, ei vastaa lyömiseen lyömisellä. Sikäli ei.
Muuten olisi, siitä vaan jos joku käy päälle. Kyllä mua ainakin saisi lyödä, jos olisin niin kusipää että menisin itse lyömään ensiksi. Miksi ei?

Melko vanha aihe, mutta vastaanpa kuitenkin. Itellä ei ole koskaan, ei miesten eikä naisten kanssa tullut vastaan tilannetta, että joutuisin turvautumaan väkivaltaan. Asiaa pohtineena voin kuitenkin todeta, että maksan samalla hinnalla takaisin. Ei nainen ole mun silmissä millään tavalla koskematon, tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että mä hampaita löisin muijalta sisään, jos tulee läiskimään. Jos nainen kävisi aggressiiviseksi, ensimmäisenä luultavasti rauhoittelisin ja tönisin (tilanteesta riippuen) voimalla pois. Lyönti olisi se viimeinen vaihtoehto, eli jos muija ei oikeasti ymmärrä lopettaa tai hänellä on jotain kättä pidempää mukana.

seksistinen asenne monilla täällä, naiset on heikkoja jne.
ja sitten seuraavassa ketjussa vaahdotaankin taas että naiset on ihan yhtä kykeneviä kaikkeen kuin miehet..

koittaisitte nyt päättää jo, ollaanko me samanlaisia vai ei.

Lyöminen oikeasti ei mene kuin elokuvissa. Lyömätappelut ovat hyvin lyhyitä, ehkäpä vain yhden lyönnin mittaisia, jonka jälkeen on tuurista kiinni tilataanko ambulanssi vai ruumisauto.

Määrätyssä määrin otan mielummin hieman vaikka turpaani kuin lyön takaisin. Vähempi vahinko.

Kauan sitten istahdin aseman penkille odottamaan junaa. Jonkun nuoren sankarin mielestä en olisi saanut odottaa junaa, joten hän alkoi esittelemään olemattomia karatetaitojaan. En lasta lähde lyömään, vaan luotin siihen, että valvontakamerat tuovat poliisipartion paikalle. No ei tuonut, mutta parinkymmenen minuutin jälkeen sankari kyllästyi, kun en reagoinut hänen loistaviin lentomavashigereihinsä millään tavalla. Lopputuloksena pari mustelmaa kyynärvarsissa. Enköhän minä tuommoisen kestä. Mutta jos olisin lasta lähtenyt lyömään, niin en tulisi toimeen itseni kanssa.

Joku aika takaperin eräs naisotus sai raivokohtauksen nakkikiskajonossa, kun en antanut hänen kiilata. Kävi päälle kuin yleinen syyttäjä ja onnistui tuuppaamaan minut nurin lumihankeen. Mutta ei kummempaa pysty minulle tekemään, joten keskityin vain pitämään huolen siitä, että silmälasit eivät pääse katoamaan.

Parisuhdeväkivaltaa en ymmärrä lainkaan. Semmoinen suhde on kuollut ja kuopattu jo kauan ennen ensimmäistäkään lyöntiä. Puolison määritelmä on joku, johon voi luottaa. Ei koskaan se, jota tarvitsee pelätä.

Toisinaan väkivalta sitten muodostaa todellisen uhan. Minullekin. Tossa on jääkaapin päällä pari takavarikoitua puukkoa, joita omistajat eivät ole kyselleet takaisin. Takavarikointi- operaatio ei ole sujunut ihan vaan kauniisti pyytämällä, joten siinä on saattanut tulla kaikenlaista pientä pipiä. Mutta lyödä ei ole tarvinnut.

Joopa joo, siinä vaiheessa kun sinä aloitat väkivallan, olet luopunut omasta koskemattomuudesta.

Sitä todellakin saa mitä tilataan. (Enkä siltikään ole lyönyt naista, vaikka nainen on lyönyt minua.)

Jos on niin ylpistynyt ja itseään rakastava että luulee jonkun näkymättömän sienän suojelevan itseään vain sukupuolen vuoksi vaikka itse olisi kuinka väkivaltainen, niin sellaiset tilanteen hyväksikäyttäjät sietääkin saada kulmaansa.

Olen muutaman kerran ollut tilanteessa joissa teki mieli lyödä silloin tapailemaani miestä, mutta tulin tulokseen, että jos lyön niin hän lyö takuulla takasin ja voi käydä tosi pahasti. Joten päädyin ratkaisemaan konfliktitilanteet mielistelemällä häntä, että rauhottus ja poistumaan paikalta heti kun mahdollista.

Olen sillä mielellä että miehellä tai naiselle ei ole oikeutta tai lupaa lyödä ketään. Silloin henkilöillä on isoja ongelmia itsensä kanssa ja ne pitäis hoidattaa että pystyis normaaliin elämään.