Onko teistä tosiaan ihan ok

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta yhdestä avauksesta mieleen... onko teistä siis ihan ok että 14 v LAPSI harrastaa seksiä? En nyt osaa sanoa mikä olis minusta parempi "ikäraja", varmaan 16. Mut minusta vaan 14 on vielä niin totaalisen epäkypsä ja lapsi, et ei tarttis. Ja jos vielä 17v poikakaveri, kuten tuossa mainitussa jutussa. 17v poika alkaa olla melkoinen hormonikimppu, sille kelpaa tyttö kuin tyttö joka vaan antaa. Ja minkä se tekee tytöstä? Hyväksikäytön kohteen.

Ei mun mielestä ole ok. Mä en olis antanut yökyläillä, mutta eihän se sitä tosiaan takaa ettei sitä seksiä jossain muualla sit harrastettaisi.

Mutta liian nuori tyttöystävä 17 vuotiaalle pojalle. Tuossa vaiheessa sillä iällä ON merkitystä vielä.

Hmm... Jos omia tyttöjä ajattelen, et heillä olis 14vuotiaana 17v poikakaveri, niin ei he kyllä saman katon alla olis yötä, ainakaan ilman valvovaa aikuista. Tiedän, että jos he haluais harrastaa seksiä, niin kyllä sitä voi muuallakin tehdä, kun sängyssä peiton alla, mutta en ainakaan suoranaisesti tarjoais tilaisuutta siihen.
Ja ei, minusta 14v ei ole vielä valmis seksielämään, mutta minkäs teet, jos teini on eri mieltä? Ei sitä voi kotiinkaan lukita!

Niin, 14 vuotias on meidän aikuisten silmissä ihan lapsi... mutta omasta mielestään täysin aikuinen ja kykeneväinen seksiin.
Ei tällanen nyt kuitenkaan mun mielestä niin iso juttu ole. Eikä niin kauhistuttavaa tai tuomittavaa. Jo minun ollessa nuori suurin osa oli aloittanut seksi- elämän 14 vuotiaana.

No 17 vuotias on kyllä jo liian vanha poikaystäväksi 14 vuotiaalle. Ja jos 14 vuotias harrastaa seksii niin ei sille sitten kauheasti voi mitään ei häntä nyt koko ajan voi valvoa! Tärkeintä on että puhuu lapsen kanssa ajoissa seksistä ja ehkäisyst. Ja kyllä jotkut 14 vuotiaat on jo aika kypsiä siis ei oo enään mitään lapsii vaan jo aika aikuismaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli tuosta yhdestä avauksesta mieleen... onko teistä siis ihan ok että 14 v LAPSI harrastaa seksiä? En nyt osaa sanoa mikä olis minusta parempi "ikäraja", varmaan 16. Mut minusta vaan 14 on vielä niin totaalisen epäkypsä ja lapsi, et ei tarttis. Ja jos vielä 17v poikakaveri, kuten tuossa mainitussa jutussa. 17v poika alkaa olla melkoinen hormonikimppu, sille kelpaa tyttö kuin tyttö joka vaan antaa. Ja minkä se tekee tytöstä? Hyväksikäytön kohteen.

On liian nuori. Minun tytär 15v ihan lapsen kengissä, eikä ole koskaan seurustellut, saati ollut poikien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Jos joku tuntee olevansa kypsä siihen niin ok, jos ei tunne olevansa valmis niin ok sekin.
Lapset yleensäkin tuntevat olevansa kuolemattomia ja kaikkivoipia. Järki laahaa tunteiden perässä. 14 on lapsi. Jotkut asiat kuuluu minusta vain aikuisille ja seksi on yksi niistä. Mun puolesta pusutella ja haaveilla saa, mut tossa menee raja. Kortsut ja pilleritkään ei ole varmoja. Ja kas, kohta meillä on raskaana oleva teini jolla saattaa olla kaupanpäällisinä ties mitä uita vaivoja.

Kyl mä tunsin itseni 14v jo maailman naiseksi. Ja olin valmis ihan mihin vaan. Olishan se 17v poikakaveri ollut hienoa..

Omien lapsien kans varmaan eriasia.. Mut jos itseäni muistelen, niin...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Niin, 14 vuotias on meidän aikuisten silmissä ihan lapsi... mutta omasta mielestään täysin aikuinen ja kykeneväinen seksiin.
Ei tällanen nyt kuitenkaan mun mielestä niin iso juttu ole. Eikä niin kauhistuttavaa tai tuomittavaa. Jo minun ollessa nuori suurin osa oli aloittanut seksi- elämän 14 vuotiaana.

Milloin sä olit nuori? keskiajalla?
Ei ainakaan 70-luvulla 14 vuotiaat nussineet. Vain muutama punkkari 15-vuotiaana, muut 17-19 vuotiaina. Ei kaikki tee sitä, mitä puhuu tekevänsä.

kun mä olin 14v, niin mulla oli muutaman kuukauden 19v poikaystävä :) Vanhemmat pitivät tästä pojasta, eivätkä yhtään pistäneet pahakseen..Seksiä ei kylläkään harrastettu, eikä siitä ollut edes puhetta, poika ei siihen edes mitenkään painostanut eikä yrittänyt vaikka toistemme luona öitäkin olimme.

toivosin, ettei oma tyttäreni aloittais silloin, mutta itse aloitin. eli olin juuri täyttänyt 14 kun menetin neitsyyteni... ja pari muutakin kaveria aloitti silloin, ei toki kaikki.... ei sille tosiaan voi mitään. halusin kokeilla seksiä, löysin vapaaehtoisen miehen ja ihan päivällä sitä harrasteltiin. äiti hermostui kun sai tietää, mutta minkä sille tosiaan sitten tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Hmm... Jos omia tyttöjä ajattelen, et heillä olis 14vuotiaana 17v poikakaveri, niin ei he kyllä saman katon alla olis yötä, ainakaan ilman valvovaa aikuista. Tiedän, että jos he haluais harrastaa seksiä, niin kyllä sitä voi muuallakin tehdä, kun sängyssä peiton alla, mutta en ainakaan suoranaisesti tarjoais tilaisuutta siihen.
Ja ei, minusta 14v ei ole vielä valmis seksielämään, mutta minkäs teet, jos teini on eri mieltä? Ei sitä voi kotiinkaan lukita!

Näin juuri. en antaisi tilaisuutta siihen, mutta jos ovat päättäneet harrastaa sexiä tekevät sen kuitenkin jossain... En alkais myös nostaan syytettä, eikä teiniä voi pitää lukkojen takana 2 vuotta. Kertokaa te miten onnistuu pitämään nuoren tytön neitsyenä jos on itse päättänyt ruveta harrastaan sexiä? Ilman että kokoajan kulkee perässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja valetta:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Milloin sä olit nuori? keskiajalla?
Ei ainakaan 70-luvulla 14 vuotiaat nussineet. Vain muutama punkkari 15-vuotiaana, muut 17-19 vuotiaina. Ei kaikki tee sitä, mitä puhuu tekevänsä.

Mistä tiedät, että punkkarit teki sitä? :D

Alkuperäinen kirjoittaja mamih:
No 17 vuotias on kyllä jo liian vanha poikaystäväksi 14 vuotiaalle.
Mun siskoni alkoi seurustella 14-vuotiaana 17-vuotiaan pojan kanssa, eikä poika tuntunut silloin yhtään liian vanhalle. Ovat olleet kohta kaiken kaikkiaan jo 10 vuotta yhdessä :)

Yhteistyössä