Onko tiukka arvostelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkevän tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:O
Oikeastiko porukka on sitä mieltä että 8 on huono numero? Että siitä pitäis mennä opettajan juttusille?? Tsiisus sentäs.

Veikkaan että hiljaiselle ja ujolle tuo numero on ihan OK. Kohteliaisuudesta ja sellaisesta opettajan ja muun henkilökunnan ns. perseen nuolemisesta sais sit viel plussaa, mut ujolle lapselle se toki on aika hankalaa.

Sinuna kehuisin lasta ja sanoisin että 8 on aivan hyvä numero (niinkuin se onkin!) :)

Että onnea vaan ujoille ja varautuneille lapsille koulutaipaleelle, siellä ei edelleenkään ole sitten palkitsevaa olla sellainen, kun on :kieh:

Mutta sitähän se on, että ujojen ja varautuneiden pitäisi päästä siitä yli ja alkaa sosiaalisemmiksi.
Itse olen edelleen aika ujo ja minulla on erakkoluonne. Silti amk:ssa joudun tekemään tuhottomasti ryhmätöitä, muuten ei pääse kursseista läpi. Ja samaa on ollut ihan ala-asteelta asti.
Mutta en tosin koe että olisin hirveästi harmistunut siitä että saan miinusta ujoudesta, kyllähän sen itsekin tietää että se on heikkous.

Elämä ei vain ole reilua, se on ihan hyvä oppia jo nuorena.

Meille opettaja mainitsi asiasta, sanoi että hyvällä käytöksellä saa kasin, erityisen hyvällä käytöksellä saa ysin jne...

Eli kasi on aivan normaali numero, ellei lapsesi ole käyttäytynyt jotenkin erityisen hyvin.

Toinen lapsistani sai kasin ja toinen seiskan. Meni nyt vähän väärinpäin mielestäni nämä, tai siis miten olisin voinut kuvitella heillä menevän :D Se rauhallisempi sai seiskan ja se vähän villimpi sai kasin :D

Itse olen ujo, enkä lue sitä heikkoudeksi. Jos ujous on heikkous, ovat heikkoja myös nämä jatkuvasti äänessä olevat räpätädit.
Tunnen ujoja, jotka ovat kohteliaita, ymmärtäväisiä ja hyvin empaattisia ihmisiä. He oppivat paljon ihan vain kuuntelemalla.
Varsinkin vanhemmista ihmisistä huomaa; hiljaisemmat ihmiset ovat yleensä hyvin oppineita, ihania persoonia, räpätädeistä on kehittynyt hyvin mustavalkoisia ihmisiä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="maiju";29356732]Itse olen ujo, enkä lue sitä heikkoudeksi. Jos ujous on heikkous, ovat heikkoja myös nämä jatkuvasti äänessä olevat räpätädit.
Tunnen ujoja, jotka ovat kohteliaita, ymmärtäväisiä ja hyvin empaattisia ihmisiä. He oppivat paljon ihan vain kuuntelemalla.
Varsinkin vanhemmista ihmisistä huomaa; hiljaisemmat ihmiset ovat yleensä hyvin oppineita, ihania persoonia, räpätädeistä on kehittynyt hyvin mustavalkoisia ihmisiä.[/QUOTE]

Aivan samaa mieltä. Hölöttäjiä ei oteta edes vakavasti. Jos olet muut huomioon ottava ja aidosti sosiaalinen eli osaat myös kuunnella niin sillä pääsee pitkälle.

Aivan samaa mieltä. Hölöttäjiä ei oteta edes vakavasti. Jos olet muut huomioon ottava ja aidosti sosiaalinen eli osaat myös kuunnella niin sillä pääsee pitkälle.

ja sillä käytöksellä saa nykyään koulussa sen kasin :S ihan oikeasti...

Pitää olla erikoisen hyvää käytöstä, jotta saa ysin. Harvalle taidetaan kymppiä edes antaa. Opettaja meille selitti, että silloin ennen kun mäkin oon ollut koulussa niin sai ysin jos käyttäytyi hyvin, siitä sitten laskettiin jos ei käyttäytynyt niin hyvin, nykyään ei arvostella samalla tavalla

ja sillä käytöksellä saa nykyään koulussa sen kasin :S ihan oikeasti...

Pitää olla erikoisen hyvää käytöstä, jotta saa ysin. Harvalle taidetaan kymppiä edes antaa. Opettaja meille selitti, että silloin ennen kun mäkin oon ollut koulussa niin sai ysin jos käyttäytyi hyvin, siitä sitten laskettiin jos ei käyttäytynyt niin hyvin, nykyään ei arvostella samalla tavalla

No minkä verran pistää painoarvoa jollekin käytöksen arvosanalle vai arvostaako mielummin sitä millainen lapsi oikeasti on? Jos lapsi on sosiaalinen, kohtelias ja empattinen, hän ihan varmasti pääsee työ - ja yksityiselämässä tulevaisuudessa pitkälle.

No minkä verran pistää painoarvoa jollekin käytöksen arvosanalle vai arvostaako mielummin sitä millainen lapsi oikeasti on? Jos lapsi on sosiaalinen, kohtelias ja empattinen, hän ihan varmasti pääsee työ - ja yksityiselämässä tulevaisuudessa pitkälle.

Niimpä, mutta vastasin vain ettei ihmiset nyt luule, että se kasi ois jotenkin huono. Varmaan aika normi käytösarvosana nykyään :)

Yhteistyössä