onko totta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastatkaa jotka tiedätte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastatkaa jotka tiedätte

Vieras
pyysin tuttavaltani kyytiä (oli hätä), hän sanoi ettei voi antaa kun miehensä ei ole kotona. Heillä on auto jonka miehensä on tuonut työmatkaltaan (oli vuoden rauhanturvaajana). Tuttavani sanoi että autoa ei saa ajaaa kukaan muu kuin miehensä, ei edes hän itse. Jos sitä ajaaa joku muu niin joutuvat maksamaan verot (verovapaana on siis auto tuotu)

Voiko tuo oikeasti pitää paikkansa vai eikö miehensä halua että vaimo ajaa autoa?

Autoa ei kuulemma myydäkkään ennen kolmea vuotta

tarkat säännöt on. Jotenkin muistelisin, että saa perheenjäsen ajaa. En usko, että kaverisi vittuilee, varmasti on niin, että ei saa ajaa, tai ainakin uskoo niin, että ei saa ajaa.

Miksi aina epäillään pahinta? Ap ei taida tietää ystävyydestä mitään. :(

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
tarkat säännöt on. Jotenkin muistelisin, että saa perheenjäsen ajaa. En usko, että kaverisi vittuilee, varmasti on niin, että ei saa ajaa, tai ainakin uskoo niin, että ei saa ajaa.

Miksi aina epäillään pahinta? Ap ei taida tietää ystävyydestä mitään. :(

en epäillyt kaveriani vaan miestä, että onko mies satuillut hänelle ettei halua että autoa ajaa kukaan muu. Ystävä järjesti meille kyydin päivystykseen toisaalta. Jäin vaan miettimään tuota. Hän on muutenkin miehen tossun alla kun on vähätuloisempi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en epäillyt kaveriani vaan miestä, että onko mies satuillut hänelle ettei halua että autoa ajaa kukaan muu. Ystävä järjesti meille kyydin päivystykseen toisaalta. Jäin vaan miettimään tuota. Hän on muutenkin miehen tossun alla kun on vähätuloisempi

kun on vähätuloisempi? mitä tämä meinaa?

Ihan varma en voi asiasta olla, kun minun tietoni ovat aika lailla vanhentuneet. Ostin itse verovapaan auton noin 7 vuotta sitten. Perheenjäsenet saivat ajella tai vaikka kaveri, jos olisi ollut esim. minun poikani kyydissä. Vuoden suoja-aika, jonka aikana autoa ei saa myydä.

Mutta sitä en oikein tiedä, miten he, jotka ovat ulkomailla töissä ja ostavat sieltä auton. Ollessaan Suomessa, sillä autolla ei muut saa ajella, jos omistaja ei ole kyydissä. Auto ei saa olla edes Suomessa kuin tietyn määrän päiviä. Kuten ei saa olla verovapaa autokaan, ennen kuin se on "tuotu" Suomeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kun on vähätuloisempi? mitä tämä meinaa?

Eli kaverini on pieni tuloinen (lasten kanssa kotona), mies hankkii hyvin. Mies kohtelee kaveriani välillä niin että meitä tuttavapiirissä ärsyttää miehen käytös (esim olemme sopineet tyttöjen illan, kaveri on tulossa mutta samana päivänä mies ilmoittaakin jonkin työ menon ja kaveri ei pääse mukaan) Miehellä on kotona omia alueita joihin ei muilla ole mitään asiaa (leffahuone ym). Nyt heti karvat nousi pystyyn kun kaveri tämän sanoi, ajattelin että miehensä on taas satuillut, mutta ei ehkä ollutkaan tällä kertaa.

ajattelimmekin jo että vuosi erillään taisi tehdä heille hyvää se vähän koulutti miestäkin. Mutta siis sain vastauksen alkuperäiseen kysymykseen, kiitos teille

meillä on verovapaana tuotu auto ja avoliitossa ollaan. auto on avomieheni nimissä mutta mä saan sillä ajaa. mut muut ei saa sitä ajaa ellei jompi kumpi meistä ole kyydissä. ostettiin auto kun asuttiin keskieuroopassa (mies oli töissä siellä). ja juu...autoa ei myydä kolmeen vuoteen :)

Yhteistyössä