Onko tyhmää aloittaa esim. e-pillerit ennen lapsettomuushoitoihinpääsyä (jonotus ajaksi)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuihinkyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuihinkyllästynyt

Vieras
Yritystä takana 1,5 vuotta ja elämä tuntuu olevan sietämätöntä näiden vatsakipujen kanssa. Minulla on noin viikko kuukaudesta suht siedettävää aikaa jolloin ei ole ovulaatio tai menkkakipuja. Muunaaikana esim. käveleminenkin normaalivauhtia tekee erittäin kipeää. Kaikki urheiluharrastukset olen joutunut jättämään koska pystyisin osallistumaan kipujentakia niin harvoin. Tuntuu, että useat päivät menevät ihan ohi kun saan pahimpina päivinä ottaa 2 panacodia kerrallaan muiden kipulääkkeidenlisäksi. Näilläkään kipu ei häviä, mutta olo on edes jotenkuten siedettävä.

Muuten tutkimukset takana mutta aukiolotutkimus vielä tekemättä ja jonot sinne pahimillaan puolivuotta ja sitten taas pahimmillaan puolivuotta siitä ennenkuin päästään hoidot aloittamaan. Eli mahdollisesti siis vuosi pitäisi vielä odottaa. Alan olla niin kyllästynyt näihin kipuihin, että mietin kannattaisiko aloittaa e-pillerit täksi odotteluajaksi. Ainakin aikaisemmin niillä kivut pysyivät suht siedettävinä.

Älä aloita pillereitä jos muutenkin vaikeaa raskaaksitulo, voivat viivyttää entisestään ennenkuin palautuu. Toisaalta en tiedä ikääsi, jos olet kovin nuori eikä kiirettä lapsille ole, niin ehkä sitten kipujen takia...? Tsemppiä!

Endometrioosia epäilevät ja siksi laparoskopia ennen hoitojen aloitusta edessä. Todella väsyttävää vain odottaa ensin laparoskopia aikaa ja sitten hoitoihinpääsyä, kun muu elämä on jotenkin ihan pysähdyksissä. Jotenkin alkaa tulla jo rajavastaan mitä ja kuinka kauan on valmis sietämään tässä yritysvaiheessa. Tiedän, että 1,5 vuotta ei ole pitkä aika yrittää raskaaksituloa mutta kai nämä kivut tekevät ajasta pitkäntuntuisen.

tätä mieltä: Tuskin (ei ainakaan gynekologin mielestä) ole haittaa jos yritysvaiheessa syö menkkakipuihin panacodia, koska sitä äärätään raskaanaolevillekin jos kovaa särkyä jostain syystä. Buranalla ei ole juuri mitään vaikutusta kipuihin ja enemmän siitä taitaa olla haittaa.

Ikää löytyy 31 minulta ja mieheltäni, ehkä siinä taas yksi syy lisää miksi turhauttaa tällainen odottelu. Olen aina halunnut saada lapsia nuorena ja nyt jo tuntuu, että olen ikäloppu kun yritysvaihe pitenee. En kyllä osaa sanoa kauanko kesti palautua e-pillerit lopetettuani koska kierto oli heti suht säännöllinen, ovulaatio vain tulee edelleenkin melkoloppukierrosta.

Onko sula ruokavalio kunnossa? E-vitamiini (vehnänalkio- ja camelinaöljyt ihan ykkösiä) ja vhh niin ei tatvii kipujen kanssa kärvistella. Magnesium complex lisänä ja yks huippu on emerald balance.

Yhteistyössä