Onko tyhmää jos kosin avomiestäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian?

Vieras
Niin, eli tilanne se, että yhdessä oltu kohta 10v ja kaksi lastakin. Naimisiinmenosta ollaan keskusteltu alkuaikoina, että molemmat joskus halutaan, mutta kihlat vasta sitten, kun voi sopia hääpäivän. Mies puhui, että haluaisi isot, perinteiset häät, ite taas ennemmin pienet ja intiimit.
Lasten jälkeen mies ottanut puheeksi, että varmaan olis järkevää mennä naimisiin jossain vaiheessa ja ite ollut samaa mieltä, mutta kosintaa ei ole kuitenkaan kuulunut.
Nyt oon suunnitellut meille 10v päivän ohjelmaa ja mietin, että pitäiskö kosia. Ite ollut aina vähän sitä mieltä, että miehen tehtävä kosia, mutta mutta...

Mitä mieltä olette naisen kosinnasta?

Mä kosin miestäni, 1,5kk yhdessä olon jälkeen. Vastaus oli myöntävä. Jouluna vietetään 7v hääpäivää...

Miksi ei voisi kosia? Meillä mies on ollut tuosta aina kovin otettu. Kertoilee kosinnasta monasti vieraammillekin esim jossain juhlissa tms. Enkä minäkään kadu pätkääkään. Ei sen tartte miehen tehtävä olla että olisi ikimuistoinen =)

[QUOTE="mmm";28911792]Mä kosin miestäni, 1,5kk yhdessä olon jälkeen. Vastaus oli myöntävä. Jouluna vietetään 7v hääpäivää...

Miksi ei voisi kosia? Meillä mies on ollut tuosta aina kovin otettu. Kertoilee kosinnasta monasti vieraammillekin esim jossain juhlissa tms. Enkä minäkään kadu pätkääkään. Ei sen tartte miehen tehtävä olla että olisi ikimuistoinen =)[/QUOTE]

Jotenkin jumittaa toi vanhanaikaisuus, että miehen kuuluu kosia.. Mutta ehkä rohkaistun :D. Onnea teille :)!

On kyllä hölmö naisen kosia. Mikset kysy, että miksei mies ole kosinut vielä? Olet antanut tosta noin vaan muutenkin, että eihän mies varmaan ajattele edes, että kaipaat mitään kosintaan.

jos ei mies ole kymmenessä vuodessa saanut kosituksi niin ei taida naimisiinmeno maistua. saahan sitä nainenkin kosaista mutta saattaa käydä niinkuin monille miehille: kieltävä vastaus rävähtää silmille

[QUOTE="Vieras";28911837]On kyllä hölmö naisen kosia. Mikset kysy, että miksei mies ole kosinut vielä? Olet antanut tosta noin vaan muutenkin, että eihän mies varmaan ajattele edes, että kaipaat mitään kosintaan.[/QUOTE]

Miksi on hölmöä? Olen kysynyt joskus vähän ennen lapsia, että miksi ei ole kosinut, sillon vastaus tais olla, että ei ole rahaa (kun tosiaan haluaa ne isot häät). Nyt uskon, että rahaa voisi irrotakin, jos ei isoihin, niin ainakin keskikokoisiin häihin. Tietää kyllä, että haluan edelleen naimisiin.

[QUOTE="kokko";28911878]jos ei mies ole kymmenessä vuodessa saanut kosituksi niin ei taida naimisiinmeno maistua. saahan sitä nainenkin kosaista mutta saattaa käydä niinkuin monille miehille: kieltävä vastaus rävähtää silmille[/QUOTE]

No täähän itteenikin mietityttää, ja toisaalta kosiminen ja vastaus siihen toisi varmuuden. Omasta mielestäni meillä siis menee edelleen hyvin, vaikka pienet lapsetkin, mutta ihmetyttää, että miksei sitten kosi..

No täähän itteenikin mietityttää, ja toisaalta kosiminen ja vastaus siihen toisi varmuuden. Omasta mielestäni meillä siis menee edelleen hyvin, vaikka pienet lapsetkin, mutta ihmetyttää, että miksei sitten kosi..

No mies ei varmaan vaan ole "saanut aikaiseksi", tuskin siinä mitään sen kummempaa. Jos teillä on jo kymmenen vuotta takana, johan siinä vähän urautuu.

Kosi ihmeessä! Mulla on tuttavapiirissä pari pariskuntaa, joissa vaimo on aikoinaan kosinut, eikä sitä pidetä mitenkään ihmeellisenä.
Toisaalta jos miehesi haluaa isot perinteiset häät, ehkä hän haluaa, että kosintakin tulee perinteisellä tavalla häneltä, mutta sinä varmaan osaat arvata meitä paremmin, loukkaisiko kosintasi hänen miehuuttaan. :)

[QUOTE="vieras";28911991]Miehen tehtävä on hoitaa kosinta. Ehdottomasti.[/QUOTE]Kyllä, ehdottomasti! Ja samalla logiikalla naisen tehtävä on hoitaa lapset, laittaa ruokaa ja siivota!

Herätkää nyt perkele jo tälle vuosituhannelle.

Jotenkin jumittaa toi vanhanaikaisuus, että miehen kuuluu kosia.. Mutta ehkä rohkaistun :D. Onnea teille :)!

Kiitos. Mä olen aina ollut toiminnan nainen ja se lienee juttu mitä mun mies mussa arvostaa paljon. En mene "kirjoittamattomien" sääntöjen vietävän vaan teen niin kuin parhaalta tuntuu. En siis mieti noin muutenkaan onko joku juttu miestan vai naisten homma...

Kosi nyt vaan ihmeessä. Tee oikein kunnon ylläri miehelle. Mieti millainen kosinta voisi parhaiten purra sinun mieheen...meillä naisilla kun tietenkin on vähän erilaiset odotukset kukkineen ja polvistumisineen. Mielikuvitusta kehiin ja miehelle hetki jota hän ei koskaan unoda elämässään =)

Yhteistyössä