Onko unimusiikki hyvä juttu taaperolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamix2

Vieras
Meidän kohta 1,5v tyttö on uuden vauvan tultua alkanut vaatia viereensä nukuttajan. Mitään ei tarvitse tehdä, istua vaan vieressä, toisinaan ehkä pitää kädestä. Tämä sopisi minulle aivan mainiosti, jos hän olisi ainoa lapsi sekä mies olisi joka ilta kotona apuna vauvan kanssa, mutta mies on joka toinen viikko iltavuorossa ja olen yksin, kun vauva sitten yleensä herää tietysti JUURI silloin kun esikoinen menee nukkumaan. Myöskin öisin herää huutamaan eikä tyynny ellei mene viereen patjalle nukkumaan (mies menee, on sikeäuninen hän ei herää tarpeeksi ajoissa vauvan ähinään ja sitten heräisi esikoinenkin vauvan huutoon) .. Ollaan oltu ensikodin unikoulupuhelimeen yhteydessä ja ollaan tuumittu että vielä muutaman viikon nyt koittaisin nakittaa iltavuoroviikolla mummeja hoitamaan vauvaa kun on esikoisen nukutuksen aika, esikoinenkin on kuitenkin kovin pieni ja vauvan tulo on ollut iso mullistus, mutta sitten mietitään jos saataisiin tyttö takaisin entiseen että unimaito omassa huoneessa sängyn vieressä istuen nokkamukista, pusut, unikani kainaloon, peiton humpsautus ja unille. On siis nukkunut omassa huoneessaan 8- kuisesta, täysiä öitä, ja on osannut ennen rauhoittaa itsensä jos sattuu yöllä heräämään.

Mietin, että voisiko iltarutiiniin ottaa mukaan unimusiikin? Esim. oliko Ipanapalla jotain unilauluja? Jos hommaisi huoneeseen nätin mankan, ja laittaisi levyn aina päälle kun menee huoneeseen nukuttamaan, toimisi sitten samalla lailla kuin ennenkin ja jäisi viereen istumaan, mutta siitä voisi saada hieman tukea sitten kun unikoulua pidetään, voisiko se helpottaa sitä kun aikanaan aletaan huoneesta poistumaan, ja vieläpä, jos yöllä heräisi, niin kävisi vaan laittamassa levyn päälle, ja pääsisi takaisin omaan sänkyyn nukkumaan...?

jaa-a. Minusta taaperolle ei kannata opettaa uusia nukkumiseen liittyviä rutiineja, koska niistä voi olla hankala päästä myöhemmin eroon.

Ja tuosta unimaidosta vielä: pesettehän sen jälkeen kuitenkin vielä hampaat? Happohyökkäys tulee maidostakin.

Meillä on unimusiikki ollut käytössä jo kauan. Se on osa nukkumaanmenoa ja poika kuuntelee tuttuja kehtolauluja. kylässä osaa kyllä nukahtaa ilman joten olen antanut jatkaa tuota tuttua rutiinia kotona.

Yhteistyössä