Onko väärin katkaista välit anoppiin, vai pitääkö vielä yrittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sun äijäs pitäs sanoo mutsilleen et painuu siskonsa perseeseen sun kimpusta!!!!!!!!!!!!! vittu tollane muija minkää arvonen mut sä oot miehellesi sen elämä!!!!!!!!!!!!!!!

Ap, oot yrittäny tosi kovasti. Jos olisin vastaavassa tilanteessa kuin sinä, en kutsuisi anoppia synttäreille.
Mun ja oman anoppini ongelmat on paljon lievempiä ja silti anoppi on tällä hetkellä ns. karanteenissa. Eli hän tietää, ettei hän voi tätänykyä oma-aloitteisesti tupata meille. En myöskään tahdo kutsua häntä kotiini.
Tiedän, että seuraaville lapsenlapsen synttäreille anoppi on "pakko" kutsua. Ehkä selviän siitä, vaikka ketuttaa jo nyt.

Minä jaksoin hymyillä 7 vuotta tungettelevalle, epähienotunteiselle ja yli-innokkaalle anopille, joka halusi elää minun elämääni. Lopulta ahdistus oli sitä luokkaa, että meinasin jo oksentaa anopin hajusta.
Minun mieheni ei aluksi tukenut minua. Nyt kun lopulta tajusin lyödä ison nyrkin pöytään, mies alkoi ymmärtää ja tukea.
Voimia anoppikeissiin! Onneksi miehesi tukee sinua.

Kiitos viestistä ja jaksamisia oman tilanteesi keskelle!
Mä olen niin väsynyt ja tuo, että on jatkanut tätä niin pitkään ahdistaa. joka kerta lähtenyt täältä hymyillen ja sitten haukkunut sekä keksinyt valheita. OKSETTAVAA. :/

[QUOTE="aloittaja";22913494]Lähinnä mietin, tuleeko minusta nyt se kusipää jos kiellän häntä tulemasta. Ehkä pitäisi vain unohtaa nuo ajatukset ja kieltää tulemasta tänne.[/QUOTE]

Edelleen kysyn että mitä väliä? Mummi saa lapsesi voimaan huonosti, siinä on se pääasia.

kiitos ja vielä lisää.
Mulla oli kans se tilanne, että kuvittelin, että anopin täytyy saada elää meidän perhe-elämäämme ja iloita meidän jälkikasvusta, koska hänellä ei ole muita lapsenlapsia.
Nyt tosiaan ku anoppi pistettiin jäähylle, eipä kukaan lapsista ole häntä kaipaillut.
Mies käyttää lapsia anopin tykönä kerran viikossa, mutta eipä niille vierailuille osallistu kuin meidän vauva. Muita lapsia ei kiinnosta mennä. Mä en pakota enkä houkuttele. Isovanhemmat ovat lapsia varten eikä toisin päin. Sen unohti anoppi.

Minulle se paska oli mun isoäiti, pitkään äitini jaksoi sitä paskaa mitä sieltä tuli. Hänen lapsuutensa oli todella hirveä mutta antoi äitinsä yrittää. Mamma sai meidätkin voimaan pahoin ja ollessani ala-asteella äitini katkaisi välit lopullisesti. Hän selitti asiaa pinnallisesti meille(ei lapsille parane kertoa kaikkea) ja sanoi että isompina voidaan ottaa mammaan yhteyttä. Näin mammani kun olin 17 hän halusi ostaa minut(ihan oikeasti, tyrkytti rahaa jotta näkisin). Sain paskaa niskaan ja sen jälkeen en ole ihmiseen pitänyt yhteyttä ja en ikinä pidäkään! Valitettavasti geeneissäni taitaa iolla jotain paskaa sillä oma äitini jatkaa äitinsä jälkiä osin ja nyt olen itse katkaissut välit häneen ennen kuin lapseni ymmärtää tilanteen. Raastaa ja tuntuu todella pahalle mutta en voi muuta en voi antaa lapseni altistua sille paskalle mitä sieltä on tuleman.

Paljon voimia sinulle ja perheellesi. Toivon sydämeni pohjasta että anoppisi ei ole nujertanut lapsesi itsetuntoa kuten mammani teki minulle ja serkuilleni. Ammattiavun hankkiminen ei ole liioittelua jos epäilet lapsesi saaneen henkisiä haavoja. Tilanne alkaa korjaantua kun päästät anopista irti ja annat hänen olla, keskity vain korjaamaan perheesi <3

Mun mielestä tuossa nyt ei ole enää sijaa ymmärrykselle eikä yrittämiselle. Anoppisi on ylittänyt soveliaisuuden ja sallitun rajat, käytöstavoista puhumattakaan, olipa sitten välinne mitkä tahansa - noin törkeästi ei käyttäydytä. Laitatte yhdessä selkeästi pisteen koko asialle, mun mielestä voisit ihan hyvin sinäkin puhua suoraan anopillesi, jotta saat asian käsitellyksi kokonaan - ja se siitä sitten. Silloin kun vielä sotketaan lapsikin mukaan kuvioihin, niin se on jo siinä. Huonoa omaatuntoa älä ala itse tuntemaan, päinvastoin - tuollaista ette tarvitse ja kaipaa ollenkaan. Appihan voi sitten edustaa heidän perhettään,kun anoppi ei siihen kykene.

Entäs niin että et kutsu teille, etkä ole itse tekemisissä, mutta mies voi käyttää lapsia anoppilassa toisinaan? Niin, että on itse paikalla koko ajan eikä jätä mummoa yksin lasten kanssa alkuun. Koska mies voi stopata pahan puhumisen alkuunsa, jos anoppi yrittää lapsille sinua mollata. Näin lapsilla säilyisi kontrolloitu mummoyhteys, mutta sinun ei tarvitsisi häntä nähdä.

[QUOTE="eräs";22913642]Entäs niin että et kutsu teille, etkä ole itse tekemisissä, mutta mies voi käyttää lapsia anoppilassa toisinaan? Niin, että on itse paikalla koko ajan eikä jätä mummoa yksin lasten kanssa alkuun. Koska mies voi stopata pahan puhumisen alkuunsa, jos anoppi yrittää lapsille sinua mollata. Näin lapsilla säilyisi kontrolloitu mummoyhteys, mutta sinun ei tarvitsisi häntä nähdä.[/QUOTE]

Mutta mietin mitä järkeä on kontrolloidussa mummoyhteydessä jos ihminen on noin täynnä valheita?
Kun lapset kasvavat ovat sitten siellä yksinkin jos yhteyssäilyy ja silloin sitten pahan puhumineno n varmasti omaa luokkaansa.

En tiedä, mietin vaan että jos kyseessä olisi joku tuttu joka puhuisi pahaa antaisin olla. Miksi anopilla pitäisi olla erioikeus jos toimii tuolla tavalla?

[QUOTE="eräs";22913642]Entäs niin että et kutsu teille, etkä ole itse tekemisissä, mutta mies voi käyttää lapsia anoppilassa toisinaan? Niin, että on itse paikalla koko ajan eikä jätä mummoa yksin lasten kanssa alkuun. Koska mies voi stopata pahan puhumisen alkuunsa, jos anoppi yrittää lapsille sinua mollata. Näin lapsilla säilyisi kontrolloitu mummoyhteys, mutta sinun ei tarvitsisi häntä nähdä.[/QUOTE]

No todella loistavaa. Mieti nyt vähän.
Meillä lapset ei ainakaan oo kaivannu anoppia pätkääkään. Miksi väkisellä säilyttää välejä? Ei se sukulaisuus tarkoita, että on pakko olla tekemisissä. Kai ihmisellä on oikeus valita.

Välien tietoinen katkaisu on AINA lapsellista ja tyhmää. Erijuttu sitten kuihduttaa ne pikkuhiljaa.. tai antaa vaan viiletä..Omaan kotiisi sun ei tietenkään tarvi häntä päästää.

Ei välien katkaisu aina ole lapsellista tai tyhmää...Ei silloin jos on kyseessä jo oma ja perheen hyvinvointi.Silloin se on ihan oikee ratkaisu.
Jollain tapaa on tietty hyvä hoitaa mummon ja lasten näkeminen mutta muuten.Paitsi sekin tiettyyn pisteeseen asti.Ei kaikkea tarvii sietää oli mummo tai ei.Pitkälle kyllä muttei loputtomiin.

Yhteistyössä