V
vieras
Vieras
Juttelimme eilen miehen kanssa asioista ennen nukkumaanmenoa. Meillä on kolme lasta joista nuorin on vasta alle 2kk. Itkin (ilosta kylläkin) ja kerroin miehelle, että tuo kolmas on minulle jollain tavalla tärkeämpi kuin kaksi isompaa. Sanoin, että jokainen lapsi on tärkeä ja rakas ja jokaisesta heistä olen onnellinen. Mutta toisen lapsemme ollessa 9kk miehelläni todettiin syöpä, joka hoidettiin onnistuneesti. Minä tulin raskaaksi 9 kuukautta viimeisestä syöpähoidosta. Taudin toteamisestakin on siis vasta kulunut reilu 2 vuotta. Jollain tavalla tuo kolmas on siis eri tavalla tärkeä. Me saimme hänet, täydellisen pienen tytön, sen kauhean taudin ja kauheiden hoitojen jälkeen.
Onko väärin, että menen tuollaista sanomaan ääneen? Koko raskausajan tunsin noin ja tytön synnyttyä tunne vain voimistui. Osaan siis tavallaan olla vielä enemmän onnellisempi ja vielä kiitollisempi tuosta kolmannesta lapsesta.
Tosi vaikea selittää, mutta ehkä joku tajusi. Lapsille en tietenkään tuollaisesta mitään puhuisi, mutta miehelle sanoin.
Onko väärin, että menen tuollaista sanomaan ääneen? Koko raskausajan tunsin noin ja tytön synnyttyä tunne vain voimistui. Osaan siis tavallaan olla vielä enemmän onnellisempi ja vielä kiitollisempi tuosta kolmannesta lapsesta.
Tosi vaikea selittää, mutta ehkä joku tajusi. Lapsille en tietenkään tuollaisesta mitään puhuisi, mutta miehelle sanoin.