Onko vähän liiankin pikainen visiitti kaverin luokse...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh ja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh ja häh

Vieras
Olemme menossa Helsinkiin pitkästä aikaa miehen ja lapsemme kanssa. Matkalla ajattelimme pyörähtää vanhan koulukaverin luona, joudumme poikkeamaan vähän reitistä ja aikataulun vuoksi kerkeisimme olla heillä kylässä sen 1,5 tuntia. Sitten jatkaisimme Helsinkiin ja menisimme toisen kaverini luokse ja olisimme kylässä pari tuntia. Sieltä menemme hotelliin yöksi. Seuraavana päivänä tarkoitus käydä Korkeasaaressa ja kaupoilla ja ajella takaisin kotiin 4 tuntia.

Onko nuo kaverivisiitit teistä vähän liian pikaisia..? Minulle riittää, mutta tuntuukohan heistä hölmöltä kun on noin pikaisia visiittejä.

Toinen vaihtoehto olisi, että ajaisimme suoraan Helsinkiin ja jättäisimme tämän matkan varrella olevan paikan käymättä kenties kokonaan... siellä voisi käydä sitten joskus toiste.

Mitä mieltä?

ettekö voi sopia toisen kaverin kanssa treffit sinne korkeasaareen ja olla toisella sitten kauemmin kyulässä, näin näkisitte molemmat kaverit ja korkeasaaren säkä pääset shoppailemaan

Joo tarkoitus onkin tämän "Helsingin kaverin" kanssa, että he voivat tulla haluttessaan meidän kanssa sitten seur. päivänä sinne Korkeasaareen. Mutta heilläkin haluan käydä kylässä, kun en ole vielä koskaan heidän uudessa asunnossaan käynyt.

Muutenkin tuntuu, että onko 1-yön reissu liian lyhyt, mutta toisaalta jos on kauemmin, niin rahaakin palaa sitten enemmän... :0

[QUOTE="aloittaja";23468668]Joo tarkoitus onkin tämän "Helsingin kaverin" kanssa, että he voivat tulla haluttessaan meidän kanssa sitten seur. päivänä sinne Korkeasaareen. Mutta heilläkin haluan käydä kylässä, kun en ole vielä koskaan heidän uudessa asunnossaan käynyt.

Muutenkin tuntuu, että onko 1-yön reissu liian lyhyt, mutta toisaalta jos on kauemmin, niin rahaakin palaa sitten enemmän... :0[/QUOTE]

Eikö noita nyt asuntoja ole nähty :O luulin että kaveria on kivempi tavata? Itse jaksaisi juosta kylästä kylään ja sitten vielä korkeasaareen

[QUOTE="vieras";23468701]Eikö noita nyt asuntoja ole nähty :O luulin että kaveria on kivempi tavata? Itse jaksaisi juosta kylästä kylään ja sitten vielä korkeasaareen[/QUOTE]

Höh, siis tottakai tykkään nähdä kaveria, en kai ole toista missään kohtaa väittänytkään!?! Mutta siis, kyllä minusta on kiva nähdä heidän kotinsa, ei siis asuntonäyttelyn kannalta, vaan ihan muuten. Paljon puhelimessa puhutaan jne, niin onhan se nyt kiva edes sitten mieltää missä se kaveri silloin on... Korkeasaareen kun mennään joka tapauksessa, niin voivathan he sinne mukaan tulla jos haluavat.

Siksi en mene takuuseen, että tulevat korkeasaareen, koska kaverini aika loppusuoralla raskaana ja kaksi pientä poikaa jo olemassa on. Ettei vaan käy niin, että luotetaan että lähtevät Korkeasaareen ja sitten eivät pian pääsekään ja sitten ei nähdä ollenkaan :(

[QUOTE="vieras";23468682]siis kauanko te yleensä kyläilette? 1.1,5h ok, 2h jo liikaa
mä ainakaan jaksais tuntitolkulla ketään kotonani passata
eri asia sit jos on jotkut juhlat[/QUOTE]

No jos käydään sukulaisissa joilla harvemmin ollaan, voidaan olla helposti 4 h... mutta ehkä se tosiaan kaverivisiitille tuo 1-1,5 h on sopiva...

[QUOTE="vieras";23468682]siis kauanko te yleensä kyläilette? 1.1,5h ok, 2h jo liikaa

Oikeesti? :O Puoltoista tuntiahan hurahtaa hetkessä, eilenkin kaveri tuli puoli kahdeksan maissa käymään ja lähti yhdeksältä, aika vaan hurahti. riippuu tietty kavereista, mutta kyllä meillä kyläillään yleensä yli pari tuntia, viimeksi olin kahvilla kaverin kanssa 4h. Usein viikonloppuisin tulevat meille jo kahden-kolmen aikaan ja lähtevät illalla. En mä ainakaan kutsu meille ketään, jos en oikeesti halua heitä nähdä.

Meillä ainakin ystäväpariskunnat/-perheet ovat helposti 3-4 tuntiakin kylässä, ja aika hurahtaa vauhdilla. Mitä sä sitten oikein teet, jos koko kyläilyajan PASSAAT kavereitasi? Eipä meillä ainakaan ketään tarvitse passata, tietysti kahvit keitellään ja sitä rataa, mut enpä mä koe sitä passaamiseksi tai mitenkään rasitukseksi. 1,5 tuntia on tosi lyhyt aika, varsinkin jos on kyse kavereista, joita ei usein tapaa.

Jos aika sallisi olisimme varmasti hetken pidempään, mutta tällä aikataululla se ei kyllä sitä salli... :( Tai sitten niin kun sanottu, jää toinen paikka käymättä.

Mekin käymme usein Helsingin reissulla Porvoossa kaverilla ja aina ei olla edes sitä 1.5h miksi pitäisi pidempään vieraillakaan, jos ei ole aikaa? Vielä se, että vaikka itse viihtyisisinkin kaverin luona, vaikka koko päivän ei meidän lapset välttämättä jaksaisi montaa tuntia pienessä kämpässä meitä kuunnellen. Muutenkin kiva käydä kaverilla edes pikaiseen, kuin ei lainkaan ja sama toisin päin.

Mekin käymme usein Helsingin reissulla Porvoossa kaverilla ja aina ei olla edes sitä 1.5h miksi pitäisi pidempään vieraillakaan, jos ei ole aikaa? Vielä se, että vaikka itse viihtyisisinkin kaverin luona, vaikka koko päivän ei meidän lapset välttämättä jaksaisi montaa tuntia pienessä kämpässä meitä kuunnellen. Muutenkin kiva käydä kaverilla edes pikaiseen, kuin ei lainkaan ja sama toisin päin.

tasan samaa mieltä minäkin =)

Eiköhän tuo riitä..parempi tosiaan nähdä lyhyestikin kuin ei ollenkaan.

Kyllä meillä kaveripiirissä on tapana vierailla toisten luona useampi tuntikin esim. 3-4h menee ihan siivillä jos ei ole vähään aikaan nähnyt. Lähinnä siis kommentiksi sille jonka mielestä 2h olisi ihan liikaa.

Ilmoittakaa etukäteen, että luvassa on pikavisiitti. Jos pikavisiitti tulee yllätyksenä, niin se ei ole kiva. Esimerkiksi tarjoilut voivat mennä sekaisin, jos ei ole varautunut.

Yhteistyössä