Onko vaimoni enää koskaan kiinnostunut minusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aviomies-65
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaimosi ei rakasta sinua eikä ole ihastunut, ei arvosta sinua. Olet hänelle pakko pullaa ilman seksiä. Silloin jos nainen ei halua seksiä niin suhde on jo todella pielessä tai kuollut hänen ajatuksissaan. Sama varmaan olisi toisinkin päin. Seksi on suhteen suola. Hän ei tunne sinua kohtaan mitään.

Olen itse naisena ollut samassa tilanteessa, mutta pettämättä ja eronnut ennen kuin mennyt noin pitkälle ällötys olo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ei hän ole tasapainoisemmasta päästä kieltämättä, lapsuusaikojen juttujen takia (tuli ilmi terapiassa) mutta ei sentään mitään lääkkeitä syö eikä tarvitse.

Oliko se juttu joka tuli terapiassa ilmi kenties seksuaalinen hyväksikäyttö lapsuudessa? Se selittäisi vaimosi haluttomuuden. Olen lukenut että insestin uhreilla (jotka eivät siis ole työstäneet lapsuuden kokemuksiaan) on usein aikuisena vaikeuksia harrastaa seksiä vakikumppanin kanssa, kun taas tilapäisen rakastajan / yhden-illan-jutun kanssa seksi saattaa toimia ilman suurempia estoja. Johtuu muistaakseni siitä että vakikumppani edustaa turvallista ja luotettavaa ihmistä, kuten isäkin edusti lapsuudessa (insestiä lukuunottamata). Insestin uhri saattaa mennä lukkoon harrastaessaan seksiä turvallisen miehen kanssa, koska se muistuttaa häntä lapsuudestaan kuinka "turvallinen" isä käytti hyväksi.

Tilapäiseen seksikumppaniin naisella ei taas ole kunnon tunnesidettä eikä kunnon luottamusta ole ennestään, ja siksi entinen insestin uhri ei koe että tämä mies pettää luottamuksen harrastamalla seksiä hänen kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja naapurin tyttö:
Ei hän ole tasapainoisemmasta päästä kieltämättä, lapsuusaikojen juttujen takia (tuli ilmi terapiassa) mutta ei sentään mitään lääkkeitä syö eikä tarvitse.

Oliko se juttu joka tuli terapiassa ilmi kenties seksuaalinen hyväksikäyttö lapsuudessa? Se selittäisi vaimosi haluttomuuden. Olen lukenut että insestin uhreilla (jotka eivät siis ole työstäneet lapsuuden kokemuksiaan) on usein aikuisena vaikeuksia harrastaa seksiä vakikumppanin kanssa, kun taas tilapäisen rakastajan / yhden-illan-jutun kanssa seksi saattaa toimia ilman suurempia estoja.

Ei ollut insestiä. Kylmästä tunnevammaisesta uskonnollisesta ja kulissiperhe kodista jossa hyvien tunteiden näyttö oli kiellettyä. Tällaisten perheiden lapset alkavat toistaa pitkässä parisuhteessa samaa paskaa, tulee3-4 kymppisenä esiin yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja naapurin tyttö:

Oliko se juttu joka tuli terapiassa ilmi kenties seksuaalinen hyväksikäyttö lapsuudessa? Se selittäisi vaimosi haluttomuuden. Olen lukenut että insestin uhreilla (jotka eivät siis ole työstäneet lapsuuden kokemuksiaan) on usein aikuisena vaikeuksia harrastaa seksiä vakikumppanin kanssa, kun taas tilapäisen rakastajan / yhden-illan-jutun kanssa seksi saattaa toimia ilman suurempia estoja.

Ei ollut insestiä. Kylmästä tunnevammaisesta uskonnollisesta ja kulissiperhe kodista jossa hyvien tunteiden näyttö oli kiellettyä. Tällaisten perheiden lapset alkavat toistaa pitkässä parisuhteessa samaa paskaa, tulee3-4 kymppisenä esiin yleensä.

Ok. Mutta käyttäytyykö vaimosi kylmästi ja tunnevammaisesti myös sängyn ulkopuolella..? En lukenut koko ketjua, mutta siitä minkä luin sain käsityksen että vaimo käyttäytyy muissa olo-suhteissa ikään kuin normaalissa parisuhteessa. Jos hän tosiaan toistaisi lapsuuttaan niin luulisi että hän toistaisi sitä myös muissa kuin seksiin liittyvissä asioissa.

En tunne vaimoasi enkä sinua, joten en tiedä mikä ongelmana oikeasti on, mutta se että nainen ei halua oman miehen kanssa seksiä enää ollenkaan kuullostaa minusta kyllä siltä että suhde on tunnepuolelta ohi. Ainakin naisen osalta.

Jossain kohtaa kirjoitit näin: "Joskus vaimo suostuu pitkin hampain seksiin ja sen päätyttyä vaimo itkee itsensä uneen." Minusta tuo kuullostaa siltä että juttu on mennyt todella pitkälle, ja myös se että terapiat ym eivät auta kertoo samasta. Itselläni oli sama ongelma entisen suhteen loppuvaiheessa. Jo miehen pelkkä kosketus inhotti.

Suurin kysymys nyt on miksi vaimosi jatkaa itsensä ja ennen kaikkea Sinun piinaamistasi? Ja oletko sinä valmis jatkamaan tuota tuohon malliin, koska muutosta ei välttämä tule?

Lue kirja: Tony Dunderfelt: Parisuhteen kemia
Loistava kirja, jossa paljastuu nykyisen parisuhteen vaikeus ja hyviä neuvojakin o n.
Yksi minkä voin allekirjoittaa on se, että nainen ei halua sänkyynsä tosiaankaan liika kilttiä miestä!

Alkuperäinen kirjoittaja sisnisni:
Lue kirja: Tony Dunderfelt: Parisuhteen kemia
Loistava kirja, jossa paljastuu nykyisen parisuhteen vaikeus ja hyviä neuvojakin o n.
Yksi minkä voin allekirjoittaa on se, että nainen ei halua sänkyynsä tosiaankaan liika kilttiä miestä!

Entäs miten on miehet, haluaako miehet kiltin ja harmaan hiirulais-naisen sänkyynsä vastaavasti? Vai pitääkö olla räväkämpi mimmi?

Lukiessani näitä huomaan että suurin, kaikkein suurin on kosketus jos voi koskettaa..
Itse en voi koska mieheniei halua, hän karkaa käsieni alta ja taputtaa päätäni kuin kissaa. Hän 61 suom ja minä 55 suom. Mitä mieltä olette ?

Vaimosi rakastaa edelleen sitä toista miestä, eikä kykene kanssasi seksiin vaikka suhteessa edelleen kituuttaakin. Hän on uskollinen sille, jolle sydämensä kuuluu. Näin naisille usein käy. Syy ei ole siis sinussa.

Alkuperäinen kirjoittaja samassa tilanteessa ollut nainen:
Vaimosi rakastaa edelleen sitä toista miestä, eikä kykene kanssasi seksiin vaikka suhteessa edelleen kituuttaakin. Hän on uskollinen sille, jolle sydämensä kuuluu. Näin naisille usein käy. Syy ei ole siis sinussa.

Komppaan tätä. Valitettavasti minustakin asia on näin, eikä sille voi kukaan mitään.

Voi olla, että yksi syy on se, että vaimosi rakastaa vieläkin sitä sivusuhdettaan ja esimerkiksi pitää häneen yhteyttä sähköpostitse, jolloin "rakkaus" roihuaa netin välityksellä.

Toinen tavallinen syy voi olla se, että vaimosi on oppinut lapsuudestaan saakka, että seksi on syntiä ja rumaa. Kun oppii tukahduttamaan seksuaalisen halunsa ja omaksuu seksistä ruman käsityksen, niin seksi saatetaan kokea vain lisääntymiskeinona - eläimellisenä tapana. Silloin on vaikea saada seksistä iloisia ja tyydyttäviä kokemuksia varsinkin silloin, jos nainen on vaikeasti orgasmin saava yksilö.

Minun mielestäni vaimosi tarvitsisi vieläkin terapiaa, mutta se ei auta, jos vaimosi ei halua muuttua. Olisiko vaimosi valmis juttelemaan sinun kanssasi? Onko hän kertonut, mitä hän haluaa elämältä yleensä ja varsinkin seksistä? Onko hän ajatellut, että esimerkiksi seuraavat 20-30 vuotta olisi vain pakkoseksiä, joka päättyy hänen itkuunsa? Voisiko yksi ratkaisu olla se, että jatkatte avioliittoa, mutta siten, että haet tyydytyksen jostakin muualta?

Oma kokemukseni on se, että suhdetta ei kannata jatkaa väkisin. Jos seksielämä ei toimi, ei toimi oikein mikään muukaan. Ex-mieheni piti minua kylmänä ja seksittömänä. Tiesin itse, että olen erittäin seksuaalinen, kunhan vain minua kohdellaan henkisellä ja fyysisellä tasolla taitavasti. Ehkäpä vaimollasi on päässä liikaa painolastia, jotta hän kykenee rentouttavaan ja nautinnolliseen rakasteluun

Alkuperäinen kirjoittaja hukkaperi:
Voi olla, että yksi syy on se, että vaimosi rakastaa vieläkin sitä sivusuhdettaan ja esimerkiksi pitää häneen yhteyttä sähköpostitse, jolloin "rakkaus" roihuaa netin välityksellä.

Toinen tavallinen syy voi olla se, että vaimosi on oppinut lapsuudestaan saakka, että seksi on syntiä ja rumaa. Kun oppii tukahduttamaan seksuaalisen halunsa ja omaksuu seksistä ruman käsityksen, niin seksi saatetaan kokea vain lisääntymiskeinona - eläimellisenä tapana. Silloin on vaikea saada seksistä iloisia ja tyydyttäviä kokemuksia varsinkin silloin, jos nainen on vaikeasti orgasmin saava yksilö.

Minun mielestäni vaimosi tarvitsisi vieläkin terapiaa, mutta se ei auta, jos vaimosi ei halua muuttua. Olisiko vaimosi valmis juttelemaan sinun kanssasi? Onko hän kertonut, mitä hän haluaa elämältä yleensä ja varsinkin seksistä? Onko hän ajatellut, että esimerkiksi seuraavat 20-30 vuotta olisi vain pakkoseksiä, joka päättyy hänen itkuunsa? Voisiko yksi ratkaisu olla se, että jatkatte avioliittoa, mutta siten, että haet tyydytyksen jostakin muualta?

Oma kokemukseni on se, että suhdetta ei kannata jatkaa väkisin. Jos seksielämä ei toimi, ei toimi oikein mikään muukaan. Ex-mieheni piti minua kylmänä ja seksittömänä. Tiesin itse, että olen erittäin seksuaalinen, kunhan vain minua kohdellaan henkisellä ja fyysisellä tasolla taitavasti. Ehkäpä vaimollasi on päässä liikaa painolastia, jotta hän kykenee rentouttavaan ja nautinnolliseen rakasteluun

Kirjoituksessasi on ajatusta. Mutta pitääkö sitten muuten toimiva avioliitto rikkoa seksin takia? Kaikissa suhteissa seksi lässähtää vuosien kuluessa. Ei elämää viitsisi elää kumppania vaihtamalla 2v väleinkään avosuhteissa eläen.

Jos, niin peli on pelattu. En lukenut niin huolella, että olisin ymmärtänyt onko teillä lapsi/lapsia. Mikäli on niin kannattaa tietysti yrittää jatkaa mutta ellei en näkisi syytä lisäponnisteluihin. Se jokin on mennyttä - voit tietenkin esim. yrittää tehdä vaimosi mustasukkaiseksi, se auttaa vähäksi aikaa ehkä. Eli kuten Erika Jong sanoo: Mikään ei tee pillua märemmäksi eikä kullia kovemmaksi kuin mustasukkaisuus. Mutta vaikutat tyypiltä jonka kamaa tämmöinen ei ole.

Jos siis olette vain te kaksi niin mitä sitä kärvistelemään, sinun ikäiselläsi miehellä on vientiä - tuska kestää aikansa mutta usko pois sä selviät. Niin on selvinneet muutkin ja suurin osa niistä yleensä naisia, jotka on jääneet yksinhuoltajiksi vielä.

Kuulostaa ihan kauhean kyyniseltä (ja onkin), mutta sekin että tajuaa ettei meillä tässä elämässä loppupeleissä ole ketään muita kuin itsemme tekee vahvemmaksi. Ja vahva ihminen on puoleensavetävä niin vaikealta kuin susta tällä hetkellä tuntuukin ajatus sulkea syliisi ketään muuta kuin tämä rakkaasi.

Usko pois, että tiedän miltä tuntuu kun luulee että henki lähtee eikä koskaan tässtä selviä.

Voi kun on tuttua tekstiä.

Olen 35-vuotias nainen, ja ero on kohta edessä. En ole pettänyt miestä, eikä meillä ole lapsia. Pääsyy eroon on juuri tuo seksi. Mieheni ei pysty "ottamaan" minua, enkä kestä mitään äiti-poika-juttuja sängyssä. Aiemmissa suhteissani olen ollut melkoinen tiikeri, mutta nykyisen kanssa ovat kaikki suutelu- ja seksihalut kadonneet, eikä niitä alussakaan paljoa ollut. Mies on todellinen kultakimpale, hän tekee kaikkensa minun hyvinvointini eteen ja meillä synkkaa todella hyvin, mutta liika on liikaa.

Toivon hänen vielä löytävän kunnollisen naisen, saavan perheen ja tasapainoisen elämän. Samaa toivon ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Usko mammaa:
Jos, niin peli on pelattu. En lukenut niin huolella, että olisin ymmärtänyt onko teillä lapsi/lapsia. Mikäli on niin kannattaa tietysti yrittää jatkaa mutta ellei en näkisi syytä lisäponnisteluihin. quote]

OT mutta miten "lapsellisen" avioparin kannattaisi jatkaa kylmässä suhteessa hamaan iäisyyteen ja antaa malli näin kylmästä tunteettomasta kuolleesta liitosta lapsilleen? Jatkavat takuulla samaa aikanaan omassa liitossaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kompataan:
Voi kun on tuttua tekstiä.

Olen 35-vuotias nainen, ja ero on kohta edessä. En ole pettänyt miestä, eikä meillä ole lapsia. Pääsyy eroon on juuri tuo seksi. Mieheni ei pysty "ottamaan" minua, enkä kestä mitään äiti-poika-juttuja sängyssä. Aiemmissa suhteissani olen ollut melkoinen tiikeri, mutta nykyisen kanssa ovat kaikki suutelu- ja seksihalut kadonneet, eikä niitä alussakaan paljoa ollut. Mies on todellinen kultakimpale, hän tekee kaikkensa minun hyvinvointini eteen ja meillä synkkaa todella hyvin, mutta liika on liikaa.

Toivon hänen vielä löytävän kunnollisen naisen, saavan perheen ja tasapainoisen elämän. Samaa toivon ap:lle.

Mitä tarkoitat äiti-poikajutulla?

Kirjoituksesi oli muuten kuin minun kynästäni.

Jos, niin peli on pelattu. En lukenut niin huolella, että olisin ymmärtänyt onko teillä lapsi/lapsia. Mikäli on niin kannattaa tietysti yrittää jatkaa mutta ellei en näkisi syytä lisäponnisteluihin. Se jokin on mennyttä - voit tietenkin esim. yrittää tehdä vaimosi mustasukkaiseksi, se auttaa vähäksi aikaa ehkä. Eli kuten Erika Jong sanoo: Mikään ei tee pillua märemmäksi eikä kullia kovemmaksi kuin mustasukkaisuus. Mutta vaikutat tyypiltä jonka kamaa tämmöinen ei ole.

Jos siis olette vain te kaksi niin mitä sitä kärvistelemään, sinun ikäiselläsi miehellä on vientiä - tuska kestää aikansa mutta usko pois sä selviät. Niin on selvinneet muutkin ja suurin osa niistä yleensä naisia, jotka on jääneet yksinhuoltajiksi vielä.

Kuulostaa ihan kauhean kyyniseltä (ja onkin), mutta sekin että tajuaa ettei meillä tässä elämässä loppupeleissä ole ketään muita kuin itsemme tekee vahvemmaksi. Ja vahva ihminen on puoleensavetävä niin vaikealta kuin susta tällä hetkellä tuntuukin ajatus sulkea syliisi ketään muuta kuin tämä rakkaasi.

Usko pois, että tiedän miltä tuntuu kun luulee että henki lähtee eikä koskaan tässtä selviä.

Suutelu on loppunut vuosia sitten.

Ei ole lapsia. En vain haluaisi mitään yksinhuoltajanaista, niitähän nuo ikäiseni vapaat tuntuvat olevan.

Taitaa tämä peli olla kyllä pelattu.

Jos tekisin vaimoni mustasukkaiseksi, hän varmasti antaisi täydeltä laidalta takaisin, eikä silloin enää tarvitsisi pohtia jatkaako liittoa vai ei. Voimakastahtoinen nainen ei jää katselemaan sivusta jos mies pitää kivaa vieraiden naisten kanssa. Sen verran tunnen vaimoni.

Vaimosi ei halua siis erota. Tärkeä kysymys: MIKSI? Onko syynä se, että hän rakastaa sinua kuin miestä, haluaa sinua ja haluaa elää kanssasi parisuhteessa elämänsä loppuun saakka? Vai siksi, että eroaminen olisi vaikeaa, hän on tottunut seuraasi, teillä on mukavaa yhdessä, ja häntä pelottaa aloittaa uusi elämä yksin?

Minusta tuntuu että tiedät jo, mikä on vastaus - sinun pitää vain miettiä, onko se tarpeeksi hyvä syy jatkaa liittoa, ja voitko sinä elää siinä onnellisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä totuus:
Vaimosi ei halua siis erota. Tärkeä kysymys: MIKSI? Onko syynä se, että hän rakastaa sinua kuin miestä, haluaa sinua ja haluaa elää kanssasi parisuhteessa elämänsä loppuun saakka? Vai siksi, että eroaminen olisi vaikeaa, hän on tottunut seuraasi, teillä on mukavaa yhdessä, ja häntä pelottaa aloittaa uusi elämä yksin?

Minusta tuntuu että tiedät jo, mikä on vastaus - sinun pitää vain miettiä, onko se tarpeeksi hyvä syy jatkaa liittoa, ja voitko sinä elää siinä onnellisena.

Jäljennä mainittu (tottumus jne) lienee syy. Muuten menisi niin hyvin. Mutta tuskin tässä järkeä on pidemmän päälle.

Mutta kun ei viitsisi erotakaan noin pienen syyn takia? Ainahan arki tulee parisuhteessa vastaan.

Kompataan:Voi kun on tuttua tekstiä.

"Mitä tarkoitat äiti-poikajutulla?

Kirjoituksesi oli muuten kuin minun kynästäni."

No ehkä kirjoitin hieman kärjistetysti, mutta suhteemme mieheni kanssa ei ole tasavertainen. Tunnen olevani perheen pää, vastuunkantaja ja huolehtija. Oi kun olisi ihanaa, jos olisi mies, joka jakaisi osan yhteisestä vastuusta, joka olisi turvallinen, jos kadulla kävelee epäilyttävän näköistä porukkaa iltasella. Nyt minulla on sellainen tunne, että mieheni luikkisi karkuun ja jättäisi minut selviämään itsekseni, koska kuitenkin pystyn siihen.

Eli sängyssä minut kyllä tyydytetään, mutta se on sellaista hempeilyä. Kaipaan kunnon himoa, mutta sitä meillä ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Kompataan:
Kompataan:Voi kun on tuttua tekstiä.

"Mitä tarkoitat äiti-poikajutulla?

Kirjoituksesi oli muuten kuin minun kynästäni."

No ehkä kirjoitin hieman kärjistetysti, mutta suhteemme mieheni kanssa ei ole tasavertainen. Tunnen olevani perheen pää, vastuunkantaja ja huolehtija. Oi kun olisi ihanaa, jos olisi mies, joka jakaisi osan yhteisestä vastuusta, joka olisi turvallinen, jos kadulla kävelee epäilyttävän näköistä porukkaa iltasella. Nyt minulla on sellainen tunne, että mieheni luikkisi karkuun ja jättäisi minut selviämään itsekseni, koska kuitenkin pystyn siihen.

Eli sängyssä minut kyllä tyydytetään, mutta se on sellaista hempeilyä. Kaipaan kunnon himoa, mutta sitä meillä ei ole.

Mulla on myös tuollainen mies, hän ei ole edes työelämässä.

Yhteistyössä