Voi olla, että yksi syy on se, että vaimosi rakastaa vieläkin sitä sivusuhdettaan ja esimerkiksi pitää häneen yhteyttä sähköpostitse, jolloin "rakkaus" roihuaa netin välityksellä.
Toinen tavallinen syy voi olla se, että vaimosi on oppinut lapsuudestaan saakka, että seksi on syntiä ja rumaa. Kun oppii tukahduttamaan seksuaalisen halunsa ja omaksuu seksistä ruman käsityksen, niin seksi saatetaan kokea vain lisääntymiskeinona - eläimellisenä tapana. Silloin on vaikea saada seksistä iloisia ja tyydyttäviä kokemuksia varsinkin silloin, jos nainen on vaikeasti orgasmin saava yksilö.
Minun mielestäni vaimosi tarvitsisi vieläkin terapiaa, mutta se ei auta, jos vaimosi ei halua muuttua. Olisiko vaimosi valmis juttelemaan sinun kanssasi? Onko hän kertonut, mitä hän haluaa elämältä yleensä ja varsinkin seksistä? Onko hän ajatellut, että esimerkiksi seuraavat 20-30 vuotta olisi vain pakkoseksiä, joka päättyy hänen itkuunsa? Voisiko yksi ratkaisu olla se, että jatkatte avioliittoa, mutta siten, että haet tyydytyksen jostakin muualta?
Oma kokemukseni on se, että suhdetta ei kannata jatkaa väkisin. Jos seksielämä ei toimi, ei toimi oikein mikään muukaan. Ex-mieheni piti minua kylmänä ja seksittömänä. Tiesin itse, että olen erittäin seksuaalinen, kunhan vain minua kohdellaan henkisellä ja fyysisellä tasolla taitavasti. Ehkäpä vaimollasi on päässä liikaa painolastia, jotta hän kykenee rentouttavaan ja nautinnolliseen rakasteluun