Onko vika vaatteissa vai mun taaperossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipinä

Vieras
Siis ihmettelen kun kaikki 2-osaiset asut (collegepuvut, yöppärit, ulkoasut...) merkistä riippumatta ovat yläosaltaan lapselle sopivat, mutta alaosa on aina tosi reilu eli lahkeita pitää kääntää. Onko vika vaatteissa vai onko mun lapsen jalat ja kädet eri paria? :laugh:

Se on yleinen vika vaatteissa! Tosi harvat setit sopii päälle siten, että sekä ala- ja yläosa olisivat yhtäaikaa sopivat. En tajua mikä niitä lastenvaatteiden mitoittajia vaivaa, kun housut on aina liian isot, jos yläosa on sopiva!

Sama juttu. Lapsilla hartiat, mitä ei monissakaan vaatteissa kunnolla huomioida. Lisäksi ovat vähän pitkäselkäisiä, joten paidat liian lyhyitä alta aikayksikön, erityisesti tytöllä. Hihoja on sit kyl yleensä vaik kahdelle.

Jaaha, näyttäis siis olevan vika vaatteissa! Tosi p*erseestä kun ostaa jonku asun ja pökät on ihan lökät. :kieh: Kun yleensä joutuu ostamaan koko setin samaa kokoa.

Onko ketään jolle nuo 2-osaiset olisivat molemmilta osiltaan oikein kokoiset??

Niin ja käsittämätöntä, että asialle ei tehdä mitään, jos näyttää olevan kaikille sama ongelma!!

(Mulla on taas henkkoht. ongelmana, että housut ovat lyhyet ja paita sopiva. Vissiin liian pitkät koivet :D).

Mä olen vain luullut, että mun vauvani on tullut vanhempiinsa ja on persjalkainen, kun housuista on aina menossa pienempi koko kuin yläosista. Ehkä se vika on sittenkin vaatteissa tai sitten persjalkaisia lapsia on paljon.

Meillä toisinpäin, yläosasta menisi pienempi koko, mutta housut jää auttamatta liian lyhyiksi. :/

Yhteistyössä