Onkohan meidän tiedot neuvolassa jotenkin sotkeutuneet toisen perheen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoa"

Vieras
Kävin vuoden alusta lapsen kanssa neuvola tädillä,
sillon hän jutteli minulle että kuinka nyt jaksan ja muista että aina ei tarvi yksin jaksaa lapsen kanssa.
Olin silloin että häh? no ajatelin että se oli ehkä joku heitto tms jos edellinen asiakas oli vaikkapa valitellut väsymystään tai jotain.
Minä siis en valitellut mitään väsymystä ym.

No nyt meillä oli eilen taas neuvola kontrollikäynti.
Neuvolatäti kysyi minulta suoraan että kuinka minä jaksan ja keitä minun perheeseeni nykyään kuuluu?
Ja oli tarjoamassa eronneiden tukiryhmä esitteitä.
Sanoin että mieheni ja lapset tietenkin kuuluu perheeseen kuten ennenkin.
Neuvolatäti sitten ihmetteli hetken ja kysyi että niin te siis asutte yhdessä?
-öh, joo.. miksipä ei asuttaisi? ainahan me ollaan asuttu :D

Tässä vaiheessa neuvolatäti vaihto puheenaiheen ..

no tämän jälkeen lapsella olikin suoraan neuvola lääkäri ja lääkäri tutkii lasta,
alkaa katsomaan korvia ja samalla kun laittaa sitä korvalamppuaan valmiiksi kyselee että
montakos keraa ne putket olikaan ja nythän oli kai niin että on ne putket taas korvissa, eihän ne ole vielä pois irronneet?
-Tota,
ei minun lapsella ole ollut ikinä putkia, ei kellään kolmella lapsellani.
Lääkäri katsoo minua ihmeissään ja tutkii konettaan ja ihmettelee, toteaa vain että aha no ei siinä sitten ja näpyttelee sinne jotakin..
tutkimus suoritettu ja olin niin pöllähtänyt koko jutusta että nyt vasta aamulla tajusin alkaa imettelemään tuota tilannetta.

Onkohan päässyt niin käymään että meidän tiedot olisi jostain syystä mennyt toisen perheen kanssa sekaisin?
Vai onko liian kaukaa haettu :D
äh, kai se on soitettava neuvolaan ja kysyttävä suoraan, ajattelin vaan että onko kellään ikinä käynyt vastaavaa.

Aika outoa kyllä! :D Kyllähän ne jaksamista äideiltä kyselee, ilman että olisi ongelmia ollut edes ja hyvä niin. Mutta nuo kaikki muut jutut.. :O Soita sinne ja kerro tännekin mitä sanoi!! :D

No kuulostaa kyllä. Jos täti on luottanut ulkomuistiin ja siksi valinnut väärän nimen joskus koneelta tmv. Kannattaa kyllä käydä kaikki tiedot sieltä koneelta läpi ettei ole muuta väärin!

Juu, mulla oli raskauden viimeinen neuvolakäynti ja neuvolasijainen oli aivan hämmästynyt ja ihmetteli "hmm, mitäs sinä täällä? Tässä lukee että toipuu hyvin menneestä alatiesynnytyksestä?" Naurahdin ja sanoin että siltäkö näyttää? Olin hillittömän kokoinen 41+0 viikolla.
Toisen tiedot oli siis mun papereissa. Joissain tapauksissahan tuo voi olla hyvinkin inhottavaa.

Siis periaatteessa, jos järjestelmästä pystyy hakemaan pelkällä nimellä, niin tiedot voivat hyvinkin mennä sekaisin, koska varsinkin isommalla paikkakunnalla samannimisiä saattaa olla useampi, etenkin jos kyseessä yleinen nimi. Jos taasen tiedot pitää hakea henkilötunnuksella, niin aika oudolta tuntuisi, että tiedot menevät sekaisin. Toki tämäkin varmaan olisi mahdollista siten, että näppäilisi henkilötunnuksen väärin, eikä katsoisi nimestä, että onko oikea henkilö kyseessä.

Väittäisin, että voi ja väittäisin, että ovat menneetkin. :) Soittaisin neuvolaan ja kysyisin suoraan.

Mulla on jopa sairaalassa tiedot sekaantuneet jonkun toisen kanssa tai ylipäätään menneet sekaisin. Yhtäkkiä mun tietoihin ilmaantui, että olen maidolle allerginen. ...ja kun sitä ei meinannut saada sieltä pois. Joka ikinen kerta, kun tuli ruoka, sain aina sen maidottoman ruoan, vaikka joka ikinen kerta sanoin, että en mä ole koskaan sanonut olevani maidolle allerginen enkä sitä ole. Sitten, kun tuli antibiootin kanssa ongelmia, sain taas kuulla, että nyt auttais maitohappobakteerit ja jogurtti, mutta se on harmi, kun et voi maitoallergisena niitä ottaa. Tässäkin kohtaa taas ilmaisin, että ei, se tieto on nyt jo noin viiteen kertaan pitänyt sieltä kumota, mutta ei. Koko riivatan sairaalassaoloajan mä olin "maitoallerginen" enkä todellakaan tiedä, mistä se sinne alunperin tuli.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27262737]Kun varasit lapselle aikaa niin kysyikö hoitaja syntymäaikaa tai henkilötunnusta vai varastiko pelkällä nimellä?[/QUOTE]

Siis ihan syntymäajalla ja noilla tunnuksilla meillä aika tilataan. Siksihän tämä tuntuukin niin hassulta :D
Samoin un lääkärissä kävimme niin neuvola kortista se otti sen synt.ajan ja alko niistä putkista höpöttämään :o
Koitan nyt varttua että puhelinaika alkaa ja soitan jpskin tosin sinne aina huono päästä läpi...
no viimeistään kun mennään uudelleen tammikuussa 6v neuvolaan niin pitänee ottaa puheeksi että mitä niiden koneilla lukee, vaikkapa tuskin niin väliä muuten jos muualla on oikein tiedot :)

Meidät oli kerran merkitty ihan toisellapuolen "maakuntaa" olevan omalääkärin asiakkaiksi, aina näkyi tiedoissa että "soittakaa sinne vaan, omalääkärille" ja minä ihmettelemään että minkä ihmeen takia kun ei asuta sielläpäinkään.... no se oli virhe, jota yrittivät poistaa kaksi vuotta, kunnes koko omalääkärisysteemi poistettiin :) mutta siihen mennessä sen poisto ei siis ollut onnistunut. Kyselivät vain että "niin kun te olette siellä joskus asunut". "No ei ikinä". "oletko varma??" TÄH? Enkö muistaisi millä paikkakunnalla olena elämässäni asunut (tasan yhdellä ja samalla koko ikäni). Lisäksi nimi senverran harvinainen, ettei ole sellaisesta sekaannuksesta voinut johtua...

Jaksamisesta ei ole neuvolassa KOSKAAN kysytty, kerran kävi yhden vauvan kotitarkastuksessa joku sijainen ja kun varsinainen tervhoit soitti myöhempää aikaa minulle kotiin, niin sanoi että "Sijainenkin kirjoittanut raporttiin että äiti pirteä kuin peipponen" - tämä on ainoa maailman kerta kun mitään jaksmamista koskaan edes sivuttu!

Yhteistyössä