Olen sitten neuvolatädin silmissä yh-

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Kävin lapseni kanssa neuvolassa ja siellä oli TAAS neuvolatäti vaihtunut :(
Vaihtuvuus on meidän alueella aika hurja,
hyvä jos joku 1vuoden pysyy niin se on pisin aika olla samalla neuvolatädillä.
No nyt kuitenkin siis kävin neuvolassa tällä uudella tädillä.
Hän kyseli sitten onko meillä kaikki kotona kunnossa ja kuinka minä voin jne.
onko jotain olosuhdemuutoksia tapahtunut joista hänen kuuluisi tietää.
Sanoin että kaikki on omassa peheessämme ihan kunnossa ja ei siis mitään muutoksia perheessämme vaikka muuten onkin ollut aika rankkakin vuosi,
johon myös vihjasin että on eräs läheinen kuollut ja toinen läheinen sairastunut kuolemaan johtavaan tautiin joten tämä on saattohoidossa.
Täti vielä kysyi erikseen että olenko minä ja mieheni vielä yhdessä :O ?
Nyt kuitenkin kävi niin että tämä neuvolatäti on nähtävästi merkannut meidän perheen kohdin että minä olen yh- ???
Sain tämän neuvola lääkäriltä siis papereista kuulla että koska me ollaan erottu uteli lääkäri?
Kiva siinä sitten selitellä että emme todellakaan ole eronneet ja selitellä koko tilannetta (nuo kuolemat ym) josta en ehkä välttäisi taas haavoja repiä auki kun juuri jaloilleni olen päässyt.

Täytyykö minun nyt mennä neuvolatädin juttusille ja kysyä kuinka itkään hänellä on ollut salasuhde mieheeni :D
Aivan yhtä tuulestatemmattua on tuokin että merkkaa minut yh äidiksi .
 
Meidän toinen lapsi on tehty ivf-hoidolla. Äitiysneuvola-aikaan oli terkka merkannut myös esikoisemme ivf-lapseksi.
VÄhänkö ärsyttää kun sitä tietoa ei saa sieltä poiskaan, kun meidän esikoinen on ihan tavallisesti hedelmöittynyt, ilman mitään avusteita. :headwall:
 
[QUOTE="äitix2";24720122]Meidän toinen lapsi on tehty ivf-hoidolla. Äitiysneuvola-aikaan oli terkka merkannut myös esikoisemme ivf-lapseksi.
VÄhänkö ärsyttää kun sitä tietoa ei saa sieltä poiskaan, kun meidän esikoinen on ihan tavallisesti hedelmöittynyt, ilman mitään avusteita. :headwall:[/QUOTE]
Kyllä tietojen korjaamista voi vaatia.
 
Vahinkoja sattuu. Olisit voinut sanoa, että niistä kuolemista ym. olette jos keskustelleet toisen terkan kanssa etkä nyt haluaisi keskustella enää niistä. Musta tein nyt kärpäsestä härkäsen.
 
[QUOTE="vieras";24720140]Kyllä tietojen korjaamista voi vaatia.[/QUOTE]
Se ei onnistuttu korjaamaan. Lisäksi kun käyn esim. sairaalan päivystyksessä, kone herjaa, että olen imettäjä ja lääkitys tulee katsoa sen mukaan. Haloo! Imetyksen olen lopettanut jo reilut 2 vuotta sitten ja edelleen lääkärit kyselevät imetyksestäni. :headwall:
 
[QUOTE="Vieras";24720086]Jos se neuvolantätikin oli samanlainen nopsaan kirjoittelija ja oli vahingossa kirjoittanut väärin. Asia on nyt korjattu, joten onko siihen järkeä palata?[/QUOTE]

No muuten menisi läpi mutta kovin oli kiinnostunut meidän parisuhteesta kyseli siitä aika moneenkin otteeseen? Mikä siis minua itseäni pisti ihmetyttämään että mitä ihmettä jankuttaa.
Tosin tuota vasta ihmettelin kotonani ja sitten seuraavana päivänä kun oli se lääkäri niin hän sitten halusi merkata papereihin ero päivämme.
Kai sitä olisi kahta sormusta pitänyt näkyvästi pyöritellä sormessa tai vaadittava miesparka seuraavalla kerralla ottamaan töistä vapaata jotta uskoo.
Siis pikku asiahan tämä on mutta tosiaan on se nyt jotenkin ärsyttävää jos ei asiakasta uskota ja kuka hullu muka väittäsi olevansa yhdessä jos tosiaan ei näin olisi
 
[QUOTE="äitix2";24720122]Meidän toinen lapsi on tehty ivf-hoidolla. Äitiysneuvola-aikaan oli terkka merkannut myös esikoisemme ivf-lapseksi.
VÄhänkö ärsyttää kun sitä tietoa ei saa sieltä poiskaan, kun meidän esikoinen on ihan tavallisesti hedelmöittynyt, ilman mitään avusteita. :headwall:[/QUOTE]

Mitä väliä?
 
[QUOTE="äitix2";24720158]Se ei onnistuttu korjaamaan. Lisäksi kun käyn esim. sairaalan päivystyksessä, kone herjaa, että olen imettäjä ja lääkitys tulee katsoa sen mukaan. Haloo! Imetyksen olen lopettanut jo reilut 2 vuotta sitten ja edelleen lääkärit kyselevät imetyksestäni. :headwall:[/QUOTE]
Miksi ei onnistu? Mä korjaan harva se päivä virheellisesti tallennettuja tietoja. Voi olla, että se terveydenhoitaja ei itse pysty tietoa korjaamaan, mutta kyllä tk:n/sairaalan tietohallinto pystyy. Ja jos nekään eivät pysty, niin jokaista potilastietojärjestelmää kyllä ylläpitää joku, joka virheellisen tiedon voi korjata. Itse asiassa jo lakikin sanoo, että potilastietojärjestelmissä tiedon pitää olla oikein ja virheellinen tieto on korjattava.
 
Vähän asiaa sivuten: Kaverin mies tekee töitä kotoa käsin. Neuvolassa terkka ei meinannut millään uskoa, että mies ei ole työtön ja oli kovin huolissaan löytääkö mies työpaikan.
 

Yhteistyössä