Onkohan tää nyt ihan oikein? Sossusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilijonkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli siihen että "ONKO OIKEIN KUN SOSSU VAATII KOLMIOSTA YKSIÖÖN MUUTTAMISTA PARIN KK:N TAKIA?" Tuntuu niin tyhmältä.

Mutta unohtakaa koko juttu. Ei enää keskustelua tästä kun kukaan ei tajua jutun juurta.

on oikein, jos ihmiset ei ole valmiita hakemaan edes lyhennysvapaata lainaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
eli siihen että "ONKO OIKEIN KUN SOSSU VAATII KOLMIOSTA YKSIÖÖN MUUTTAMISTA PARIN KK:N TAKIA?" Tuntuu niin tyhmältä.

Mutta unohtakaa koko juttu. Ei enää keskustelua tästä kun kukaan ei tajua jutun juurta.

Kuka on sanonu että ei ole valmis hakemaan lyhennysvapaata?

no ettekös te olleet siellä sossussa vaatimassa apua? pankissa ette olleet muistaakseni käyneet..?

no ettekös te olleet siellä sossussa vaatimassa apua? pankissa ette olleet muistaakseni käyneet..?

Ei ole VIELÄ ehditty pankkiin asti, pääsiäinen sotkee vähän, saatiin aika vasta pääsiäisen jälkeiselle viikolle, torstaille tarkemmin! Sossuun sai ajan nopeammin ku pankkiin. Tämäkö se sua nyt rassaa?

Ei ole VIELÄ ehditty pankkiin asti, pääsiäinen sotkee vähän, saatiin aika vasta pääsiäisen jälkeiselle viikolle, torstaille tarkemmin! Sossuun sai ajan nopeammin ku pankkiin. Tämäkö se sua nyt rassaa?

ei mua rassaa kuin se, että valitatte sossusta, vaikka itse ette ole tehneet voitavaanne taloudellisen tilanteelle kohentamiseksi. koska olette sanomasi mukaan jo jonkin aikaa eläneet säästöillä, teillä olisi varmaan ollut aikaa ottaa pankkiin yhteyttä.

sitten kun ootte saaneet sen lyhennysvapaan, tai sopineet pienemmästä erästä, ja sossu vieläkin käskee muuttamaan, niin sitten on aihetta kummastella, ei nyt.

Nyt vaan otat heti arkena puhelimen kauniiseen käteen, sovit pankin kanssa lyhennysvapaasta ja jos on sähkölaskua tms. tulossa sovit niihinkin uudet eräpäivät.

Ei se ole niin vaikeaa. Ja katsot sieltä teidän kamahelvetistä (kerran ette kolmekaan meinaa mahtua kolmioon) jotain myytävää ja pistät myyntiin. Sen voit tehdä jo tänään.

ei mua rassaa kuin se, että valitatte sossusta, vaikka itse ette ole tehneet voitavaanne taloudellisen tilanteelle kohentamiseksi. koska olette sanomasi mukaan jo jonkin aikaa eläneet säästöillä, teillä olisi varmaan ollut aikaa ottaa pankkiin yhteyttä.

sitten kun ootte saaneet sen lyhennysvapaan, tai sopineet pienemmästä erästä, ja sossu vieläkin käskee muuttamaan, niin sitten on aihetta kummastella, ei nyt.

Mistäköhän sä olet näin lukenut? En ainakaan mä ole sanonu että ollaan eletty säästöillä jonkin aikaa...! Ollaan ne säästöt kyllä käytetty jääkaappiin, joka piti uusia. Mä alan koko ajan vahvemmin epäillä onko sulla jotain vikaa lukutaidossa tai lukemisen ymmärtämisessä.

ei minusta ole ok nelihenkisen perheen asua yksiössä. ihan törkeä ajatuskin. Eihän yhden lapsen yksinhuoltajatkaa asu missään yksiössä.

En ole ketjua lukenut, mutta aloituksen.

saan sossusta normaalin tuen vaikka asun omistuskämpäs :0 meillä 3h+k rivari, aikuinen ja 2 lasta.
Sossu ottaa vaan korot huomioon mutta ei lyhennystä. Asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja mulla 100 000e lainaa joka on aika keskikokoinen laina..täällä maksaa uudet omakotitalot hyvällä alueella 170-200 000e et halpaa on! Mut kukaan ei oo koskaa mitää ees maininnut et myisin kämpän, tee nyt valitus hyvä ihminen!

Alkuperäinen kirjoittaja heka:
joo se on niin, että kaikki eka myytävä mitä omistaa ja vasta sitten jos ei rahat riitä niin sossu tukee! et kai voi kuvitella sossun maksavan sun asuntolainaa????

No itse asiassa ei sitä omaa ole pakko myydä, mutta asumismenoina ei huomioida koko lainan maksua vaan todelliset asumiskustannukset sekä lainan korot...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei minusta ole ok nelihenkisen perheen asua yksiössä. ihan törkeä ajatuskin. Eihän yhden lapsen yksinhuoltajatkaa asu missään yksiössä.

En ole ketjua lukenut, mutta aloituksen.

onko ne jotenkin tyhmiä siellä sossussa? vai oletko ap jotenkin kadehtimisen arvoinen? sievä/nuori?

Alkuperäinen kirjoittaja Dee:
Oletteko hakeneet asumistukea asumiskuluihin? Tukea saa myös omistusasuntoon.

MISTÄ? Ei ainakaan kelalta saa.

hah, no tosiaa saa "nauraa" mee vaik ite laskeen sinne kelan sivuille, mä saan bruttopalkkaa 1200e mikä on surkea mutta saan lisäksi asumistukea 300e OMISTUSASUNTOON mistä siis velkaa viel 98 000e jäljellä, sen lisäks saan toki lapsilisät 300e kahdesta lapsesta ja elatusmaksut 400e mitä ei edes huomioida tuloiksi asumistuessa :)

Mistäköhän sä olet näin lukenut? En ainakaan mä ole sanonu että ollaan eletty säästöillä jonkin aikaa...! Ollaan ne säästöt kyllä käytetty jääkaappiin, joka piti uusia. Mä alan koko ajan vahvemmin epäillä onko sulla jotain vikaa lukutaidossa tai lukemisen ymmärtämisessä.

ok, käsitin väärin. teillä on vaan sitten ollut melko kallis jääkaappi..

Tulot on normaalisti paljon enemmän kuin 600e... yli 4000e / kk. Säästöjä ei ole kun ne on jo käytetty...

joka tapauksessa sossun kommenteista on turha rutista ennen kuin on tehnyt itse voitavansa.

ok, käsitin väärin. teillä on vaan sitten ollut melko kallis jääkaappi..

Tulot on normaalisti paljon enemmän kuin 600e... yli 4000e / kk. Säästöjä ei ole kun ne on jo käytetty...

joka tapauksessa sossun kommenteista on turha rutista ennen kuin on tehnyt itse voitavansa.

Tai ennemminkin vähän säästöjä! Jääkaappimme maksoi (vaikka se ei kyllä sulle kuulu!) noin 990 euroa. Jääkaappi-pakastin itse asiassa.

että kuïn ap on alunalkaenkaan iljennyt mennä sosiaalitoimistoon hakemaan apua. kun kyseellä on kuitenkin (Omien sanojensa mukaan) normaalisti hyvin toimeentuleva perhe ja tulojen notkahdus on vain parin kuukauden mittäinen.

minä olen myös hyvin toimeentulegvan perheen äiti ja tuollainen tilanne jos tulisi, niin minun perheelle olisi ilman muuta kunnia-asia selvitä edelleenkin omillani. tehtäisiin laina- ym. järjestelyjä jne. kokisin valtavana häpeänä mennä hyvätuloisena ihmisenä kerjuulle sosiaalitoimistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Anteeksi kun utelen, mutta miten teillä voi parin kuukauden tulojen romahtaminen sotkea talouden noin täysin? Yleensä kun ihmiset ostavat omistusasunnon ja ottavat lainaa, he kai miettivät sitä vaihtoehtoa, että mitä tehdään jos vaikka toinen jää työttömäksi, auto hajoaa tms. eli varautuvat siihen pahan päivän varalle.

Eli siis mitoitetaan menot niin, että niistä selvitään silloinkin, kun syystä tai toisesta on vähemmän tuloja kuin yleensä.

Tai ainakin me on aina mietitty, että pitää olla pahan päivän varalle aina jemmassa rahaa ja että vaikka tuloissa tapahtuisi hetkellinen romahdus, silti selvittäisiin lainoista...

Tulot on normaalisti paljon enemmän kuin 600e... yli 4000e / kk. Säästöjä ei ole kun ne on jo käytetty... :( Ollaan siis normaalisti tosi onnellisessa asemassa kaikin puolin. Hävettää nyt edes yrittää sossun apua mutta ei taida olla mitään apua. Tyhmiä ollaan kyllä, sen tajuan itsekin nyt.

Noin iso tulojen hetkellinen ero vaan nyt sotkee talouden kokonaan. Tulojen romahtamisen syy on meidän oma tieto, en ala sitä täällä isommin kertomaan.

Sen verran nyt vielä tarkennusta, että onko teillä vain nämä 2kk tiukkaa, sitä ennen ja sen jälkeen nuo n. 4000e/kk tulot?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen kyllä:
että kuïn ap on alunalkaenkaan iljennyt mennä sosiaalitoimistoon hakemaan apua. kun kyseellä on kuitenkin (Omien sanojensa mukaan) normaalisti hyvin toimeentuleva perhe ja tulojen notkahdus on vain parin kuukauden mittäinen.

minä olen myös hyvin toimeentulegvan perheen äiti ja tuollainen tilanne jos tulisi, niin minun perheelle olisi ilman muuta kunnia-asia selvitä edelleenkin omillani. tehtäisiin laina- ym. järjestelyjä jne. kokisin valtavana häpeänä mennä hyvätuloisena ihmisenä kerjuulle sosiaalitoimistoon.

Noh, meillä se tilanne nyt vaan on NIIN PAHA. Normaaleilla tuloilla tullaan toimeen hyvin, ei jää paljon ylimääräistä mutta nyt kun tulot on kuukaudessa noin 3000e pienemmät niin ollaan tosi vaikeuksissa.

Ja ne 4000e / kk tulot on siis bruttona, siitä vielä verot pois!

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen kyllä:

PEESI TÄHÄN! Jos norm. tulot 4000 euroa/kk, niin luulis sitä nyt voivan ottaa pari tonnia lainaa, että sen pari kuukautta selviäis. Noloahan tuollainen kerjääminen on.

Yhteistyössä