Onkohan tämä endometrioosia? Vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tuu"

Vieras
Siis minulla on puolen vuoden ajan ollut ihmeellistä kipua syvällä alavatsassa, ei kokoajan vaan yleensä loppukuukautiskierron ajan. Eli sattuu tietyissä asennoissa, jos joku painaa mahaan tai jos tärisee oikein, hyppii tms. Kipu ei ole kovaa, ei siis sillälailla häiritse normaalielämää paitsi muutamia kertoja on tullut lyhyitä kovia kipuja. Yhdyntäkipuakin esiintyy ajoittain, siis sattuu mahaan, mutta ei aina.
Sanotaan vielä, että minulla on kolme lasta eikä ole mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä.

Mitä mieltä olette, kannattaisko käydä jo lääkärille juttelemassa vai seirailenko ja katselenko vielä tilannetta?

Onko milloi ultralla katottu kohtu?
Mulla oli erinäisiä kipuja. Ei siis mitään kovia, mutta joskus esim. painontunnetta oli ja pientä kipua. Yhdyntäkipua oli silloin tällöin. Mulla syy oli kohdun iso myooma.

Ultrattu on viimeks kun olin raskaana, eikä siinäkää varmaan hirveesti sitä kohtua ultrata. Ja siis kuopus täyttää kesällä 2. Niin ja on mullakin painontunnetta esiintynyt myös.
Olis ehkäpä viisainta siis käydä lääkärille näyttämässä.

Kannattaa käydä lääkärissä. Ystävälläni on kans varmaan vuoden päivät ollut todella tuskaisia mahakipuja, ja selvis että sillä on kohdussa joitain kystia(?)
Kivut ei oo lakannu ja epäillään endometrioosia. :/ Julkisella puolella tosin kaverini ei ole testeistä pidemmälle päässyt, aina vaan uutta testiä vanhan perään, vaikka hoitamattomana voi aiheuttaa lapsettomuutta.

Kannattaahan tuo käydä tarkastuttamassa, ihan noiden yhdyntäkipujenkin takia. Just myoomat, endometrioosi ja kystat voivat aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Endossa kannattaa muistaa, että se ei valitettavasti aina näy ultrassakaan...

Yhteistyössä