onkohan ystäväni lapsi mieheni siittämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sisarusten välinen testi

Testi on tarkoitettu sisaruksille sukulaissuhteen määrittämiseksi (esimerkiksi ovatko testattavat henkilöt veljeksiä, velipuolia tai ovatko he ylipäätänsä sukua toisilleen) ja onko heillä yhteiset vanhemmat. Kyseinen testi on helpoin tapa biologisen sukulaisuuden määrittämisessä mikäli isältä ei ole mahdollista ottaa DNA-näytettä.
http://www.dna-testit.fi/fin/tilaa-testi

[QUOTE="vieras";25578980]Sisarusten välinen testi

Testi on tarkoitettu sisaruksille sukulaissuhteen määrittämiseksi (esimerkiksi ovatko testattavat henkilöt veljeksiä, velipuolia tai ovatko he ylipäätänsä sukua toisilleen) ja onko heillä yhteiset vanhemmat. Kyseinen testi on helpoin tapa biologisen sukulaisuuden määrittämisessä mikäli isältä ei ole mahdollista ottaa DNA-näytettä.
DNA Testit » Tilaa DNA-Testi | DNA-testit Suomess[/QUOTE]

Tilaamiseen vaaditaan täytetty suostumuslomake isältä..

siis ystäväni ei ole tän isyyden tunnustaneen miehen kanssa enää ja tietääkseni heidän välinsä ovat huonot. ja en oikeestaan tiiä enää. laitoin joka tapauksessa jo pohjustuksen facebookkiin viestillä..katsotaan mitä sitten vastaa.

Eli sä siis epäilet, että väärä isäehdokas on maksanut elatusmaksuja jo 10 v ajan lapsesta, joka ei ole hänen ja hän ei ole muussa yhteydessä lapseen, muuta kuin että maksaa elatusmaksut.

Sitä paitsi, jos sun lapsellas on siskopuoli, kyllähän se koskettaa teitä!! Viimeistään oikean isän kuoltua perinnönjaossa yms. asioissa. Ja myös perinnöllisissä sairauksissa ja niiden selvittelyissä on tärkeää tietää oikeat vanhemmat.

Jos tää on totta, niin onpa aika roisin tempun tuo ystävä sulle tehnyt. Mennyt siis naimaan miehesi kanssa, kun olit vielä miehesi kanssa yhdessä.

[QUOTE="vieras";25579017]Eli sä siis epäilet, että väärä isäehdokas on maksanut elatusmaksuja jo 10 v ajan lapsesta, joka ei ole hänen ja hän ei ole muussa yhteydessä lapseen, muuta kuin että maksaa elatusmaksut.

Sitä paitsi, jos sun lapsellas on siskopuoli, kyllähän se koskettaa teitä!! Viimeistään oikean isän kuoltua perinnönjaossa yms. asioissa. Ja myös perinnöllisissä sairauksissa ja niiden selvittelyissä on tärkeää tietää oikeat vanhemmat.

Jos tää on totta, niin onpa aika roisin tempun tuo ystävä sulle tehnyt. Mennyt siis naimaan miehesi kanssa, kun olit vielä miehesi kanssa yhdessä.[/QUOTE]

mutta eihän se perinnönjaossa tule esiin, kun oikeaa isää ei ole merkattu isäksi, jos asiat kuin pelkään..

[QUOTE="aapee";25579013]Tilaamiseen vaaditaan täytetty suostumuslomake isältä..[/QUOTE]
Missä niin muka sanotaan? Jospa isä olisi molemmissa tapauksissa kiertävä kauppamatkustaja, joka käväissyt pari kertaa samassa huushollissa ja näitä sisaruksia testattaisiin, niin ei silloinkaan suostumusta saataisi.

[QUOTE="vieras";25579099]Missä niin muka sanotaan? Jospa isä olisi molemmissa tapauksissa kiertävä kauppamatkustaja, joka käväissyt pari kertaa samassa huushollissa ja näitä sisaruksia testattaisiin, niin ei silloinkaan suostumusta saataisi.[/QUOTE]
"Tarvitaanko isyystestin suorittamiseksi tuomioistuimen lupa?
Isyystestiin ei tarvita tuomioistuimen lupaa. Näytteen ottamiseen pitää kuitenkin olla jokaisen testattavan osapuolen suostumus, minkä toimeksiantaja takaa tilatessaan tarjoamamme testipalvelun."
Isähän ei tässä ole testattava osapuoli.

mies on lapsen omakseen tunnustanut, jos hän sitä olisi epäillyt, olisi hän voinut asian tarkistaa. maksaahan ne adoptiovanhemmatkin niistä lapsistaan kuluja. ei kaikessa ole rahasdta kysymys, kyllä se rakkaus lapseen ajaa sen rahan edelle. Luuletko, että tuo mahdollinen ei isä sitten hylkäisi tämän lapsen, alkaisi vaatimaan rahojaan takaisin yms.? tai mitä ajattelee 10v. lapsi jonka isä ei yhtäkkiä olekkaan hänen isänsä ja kaveri paljastuukin sisarukseksi?
Helppo sinun on selitellä siellä itsellesi, että oikean teon tekisit selvittämällä asian, harmi vaan, että pahaa mieltä se tuottaa enemmän sille lapselle ja sinun lapsellesi kuin aikuiselle. kun kerran olet ollut selvittämättä asiaa näin monta vuotta, niin kehotan jatkamaan samaan malliin, siinävaiheessa kun lapsenne ovat aikuisia, voivat he itse niin halutessaan asiaa lähteä selvittelemään, mikäli epäilevät. Sinulla ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän asiaan.

Oliko niin että lapset ovat poika ja tyttö?
Ajatteleppas asiaa tältä kantilta, että kaverukset päätyisivät teininä yhteen!
Siinä kyllä olisi kannattanut aikoinaan selvitellä oikeat isät!!

Eikä muutenkaan kyllä moraalisesti oikein, että ap;n kaveri vetää feikki-isältä elareita vuodesta toiseen. Eikös toi ole jo rangaistava teko, huijausta siis???

Ap, miten luulet, että sun eksä reagoisi, jos saisi tietää ko. lapsen olevan hänen? Haluaisiko ottaa vastuun, olla tekemisissä?

Olisko aika paha, jos laittaisit lapsista kuvat vierekkäin hänelle esim. sähköpostiin, että huomaatko mitään..? ;)

no, oli miten oli. mä oon alottanut asian selvittelyn ja näin itse näin parhaaksi. En olisi voinut jatkaa ystävyyttämme samanlaisena, ellen selvittäisi asiaa. oli lopputulos mikä vaan ni olenpahan yrittänyt. Pieni mahdollisuus on tietenkin olemassa, että lapsilla ei ole sama isä, mutta se on häviävän pieni.

Ap, miten luulet, että sun eksä reagoisi, jos saisi tietää ko. lapsen olevan hänen? Haluaisiko ottaa vastuun, olla tekemisissä?

Olisko aika paha, jos laittaisit lapsista kuvat vierekkäin hänelle esim. sähköpostiin, että huomaatko mitään..? ;)

no mä luulen että se mahtisonni kieltäytys kaikesta. Tekis kyllä mieli tehdä nuin, että laitan kuvat vierekkäin :) Silmät on kyllä niin samanlaiset molemmilla ja suu vastaa ihan täysin exäni äitiä :D

[QUOTE="aapee";25579262]no mä luulen että se mahtisonni kieltäytys kaikesta. Tekis kyllä mieli tehdä nuin, että laitan kuvat vierekkäin :) Silmät on kyllä niin samanlaiset molemmilla ja suu vastaa ihan täysin exäni äitiä :D[/QUOTE]

Onkse nähnyt tätä lasta koskaan, tai näkeekö kuvia facebookissa tai missään?

Ap, miten sulta on mennyt 10 vuotta huomataksesi tämän asian?
Ja miten olet kyennyt olemaan ystäväsi kanssa tekemisissä,jos tuollainen epäilys taka-alalla?
Karmiva kaveri kyllä, jos tuollaisen on salannut sinulta! Hyvä että selvität asian, pysy kovana,
älä usko ensimmäistä valhetta, vaan paina päälle!! Onhan se kaverisikin lapsen OIKEUS tietää oikea isä, voit kyllä perustella silläkin jos ei meinaa kertoa totuutta heti...Suomen laissa on kohta lapsen oikeuksista..

[QUOTE="vieras";25579166]Oliko niin että lapset ovat poika ja tyttö?
Ajatteleppas asiaa tältä kantilta, että kaverukset päätyisivät teininä yhteen!
Siinä kyllä olisi kannattanut aikoinaan selvitellä oikeat isät!!

Eikä muutenkaan kyllä moraalisesti oikein, että ap;n kaveri vetää feikki-isältä elareita vuodesta toiseen. Eikös toi ole jo rangaistava teko, huijausta siis???[/QUOTE]

varsinkin kun on todistettu että erillään toisista kasvaneet sisarukset (jotka ei siis sisarussuhteestaan kasvaessa tiedä), saattavat aikuisina tuntea seksuaalista vetoa toisiinsa. koska siinä suhteessa on jotain erityistä ja kun ei sisaruksina ole kasvettu, koetaan se side väärin ja se saa seksuaalisen muodon.

Muuten en ota kantaa, mutta mun ja yhden mun ystävän lapset on ihan saman näköiset, voisivat olla vaikka kaksosia ja eivät ole sukua toisilleen. Että ei se samannäköisyys ole mikään varma asia joka sukulaisuutta todistaisi.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="vieras";25579388]Ap, miten sulta on mennyt 10 vuotta huomataksesi tämän asian?
Ja miten olet kyennyt olemaan ystäväsi kanssa tekemisissä,jos tuollainen epäilys taka-alalla?
Karmiva kaveri kyllä, jos tuollaisen on salannut sinulta! Hyvä että selvität asian, pysy kovana,
älä usko ensimmäistä valhetta, vaan paina päälle!! Onhan se kaverisikin lapsen OIKEUS tietää oikea isä, voit kyllä perustella silläkin jos ei meinaa kertoa totuutta heti...Suomen laissa on kohta lapsen oikeuksista..[/QUOTE]

No mä en voinu ensinnäkään aavistaa edes villeimmissä kuvitelmissani, että tämmönen olis mitenkään mahdollista. Sitte ystävä muutti pari vuotta sitte pikkusen kauemmaksi musta, mutta silti ollaan pietty yhteyttä päivittäin kännykällä ja facessa.. Ja nyt joku aika sitten tää lisäs faceen uusia kuvia lapsestaan ja itseasiassa mun kaverit alko kyselemään samannäköisyyttä lastemme välillä. ekaks suljin asian mielestäni ja nauroin sille..mutta nyt ku oon asian "tajunnut" ni ei oo varmaan vaihtoehtoja, kun lapsi on alkanu kasvaessaan muistuttaa koko ajan enemmän mahdollista isäänsä. Silmät ja suu ku kopiot näillä lapsilla ja itseasiassa nenäkin on samanlainen =)

[QUOTE="vieras";25579427]Muuten en ota kantaa, mutta mun ja yhden mun ystävän lapset on ihan saman näköiset, voisivat olla vaikka kaksosia ja eivät ole sukua toisilleen. Että ei se samannäköisyys ole mikään varma asia joka sukulaisuutta todistaisi.[/QUOTE]

Oletteko tehneet testit?

Osaatteko kukaan sanoa onko Cybex Pallasin missään 2012 mallissa "wildlederoptik"-kangasta (eli sitä mokan tapaista). Ostimme esikoiselle 2010 mallin aikoinaan tuolla kankaalla ja ollaan oltu ihan uskomattoman tyytyväisiä tuohon kankaanseen. Se ei ota mitään likaa itseensä ja haluaisin myös tällä toiselle lapselle samaa kangasta olevan istuiman. Nyt kuitenkin kuin katsoin 2012 malleja, niin siellä ei sitä kangasta ollut missään. Vaihtoehdot oli "komfortoptic" (se perus) ja joku uusi (?) "sportootic". Tietääkö kukaan millainen tuo uusi kangas on? Onkohan sitä nähtävillä missään Suomessa?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa neuvoa!

[QUOTE="vieras";25579564]Oletteko tehneet testit?[/QUOTE]

Ystävän lapsi on ihan suora kopio isästään ja itse en ole tosiaan tuohon mieheen koskaan koskenut kättelyä enempää. Että ne nyt vaan sattuu olee samannäköisiä, toki vanhetessa voi piirteet muuttua niin että ovat sit erinäköisiä.

[QUOTE="vieras";25579805]Ystävän lapsi on ihan suora kopio isästään ja itse en ole tosiaan tuohon mieheen koskaan koskenut kättelyä enempää. Että ne nyt vaan sattuu olee samannäköisiä, toki vanhetessa voi piirteet muuttua niin että ovat sit erinäköisiä.[/QUOTE]

Mutta jos hän on koskenut Sinun mieheesi?

Yhteistyössä