?
??
Vieras
Tässä siis tuolta http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/NarcisChar.html ja nämä piirteet täsmää, mutta ei kaikki:
Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.
# Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.
# Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.
# Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.
# Omatunto vajavainen tai olematon.
# Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.
Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.
# Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.
# Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.
Piintynyt valehtelu.
# Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.
# Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.
# Käyttää seksiä kontrolloimiseen.
# Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.
Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.
Ilmaisee harvoin arvostusta.
# Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.
# Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua
#rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.
# Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.
# Hyvin ristiriitainen.
# Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.
# Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.
# Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.
# Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.
# Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.
# Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.
# Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".
# Kokee olevansa aina väärinymmärretty.
# Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.
# Ei kuuntele koska ei välitä.
Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.
---
MUTTA aivan kaikki ei täsmää. Musta tuntuu vaan välillä, että mun kumppani on kykenemätön tuntemaan empatiaa. On mm. pettänyt, valehdellut pienistä ja isoista asioista mutta tuntuu ettei omatunto paina häntä oikeasti. Kuittailee mulle milloin mistäkin.. ja tuntuu että jotenkin nauttii kun "matelen" hänen edessään. Ja omista tunteistaan hän ei avoimesti kerro, eikä asioistaan... Yhdessä oltu 3 vuotta. Tuntuu ettei häntä kiinnosta vaikka olen pahoittanut mieleni... tavallaan alistaa mua välillä puheellaan, milloin olen vähän plösähtänyt, milloin en osaa toimia ihmisten kanssa jne.. töksäyttelee asioita miten sattuu.
MUTTA hän osaa olla ihanakin ja hurmaava. Ja hauska. Mutta suurimman osan ajasta tuntuu että kaikki pitää vääntää rautalangasta... ei siis tajua että jotkut sanat, teot tai asenne loukkaa.
Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.
# Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.
# Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.
# Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.
# Omatunto vajavainen tai olematon.
# Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.
Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.
# Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.
# Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.
Piintynyt valehtelu.
# Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.
# Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.
# Käyttää seksiä kontrolloimiseen.
# Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.
Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.
Ilmaisee harvoin arvostusta.
# Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.
# Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua
#rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.
# Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.
# Hyvin ristiriitainen.
# Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.
# Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.
# Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.
# Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.
# Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.
# Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.
# Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".
# Kokee olevansa aina väärinymmärretty.
# Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.
# Ei kuuntele koska ei välitä.
Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.
---
MUTTA aivan kaikki ei täsmää. Musta tuntuu vaan välillä, että mun kumppani on kykenemätön tuntemaan empatiaa. On mm. pettänyt, valehdellut pienistä ja isoista asioista mutta tuntuu ettei omatunto paina häntä oikeasti. Kuittailee mulle milloin mistäkin.. ja tuntuu että jotenkin nauttii kun "matelen" hänen edessään. Ja omista tunteistaan hän ei avoimesti kerro, eikä asioistaan... Yhdessä oltu 3 vuotta. Tuntuu ettei häntä kiinnosta vaikka olen pahoittanut mieleni... tavallaan alistaa mua välillä puheellaan, milloin olen vähän plösähtänyt, milloin en osaa toimia ihmisten kanssa jne.. töksäyttelee asioita miten sattuu.
MUTTA hän osaa olla ihanakin ja hurmaava. Ja hauska. Mutta suurimman osan ajasta tuntuu että kaikki pitää vääntää rautalangasta... ei siis tajua että jotkut sanat, teot tai asenne loukkaa.