Kokemuksia narsistin kanssa elämisestä, erositteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
exä, tyttäreni isä.. totaali narsisti ja silloin vielä alko maistui myös paremmin kuin hyvin, onneksi siitä helvetistä pääsi fyysisellä tasolla eroon, nyt se hamuaa tytön huoltoa yms eli henkinen väkivalta kaikissa muodoissa jatkuu.. EPÄLUOTETTAVA SIKA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen jonkin sortin narsisti, meitä on moneksi ja teen parhaani päästäkseni piirteistä eroon. Kaikki nuo kohdat eivät siis ole minuun sopivia mutta aika moni. Haistan toisen narsistin heti ja tulen hyvin juttuun mutta en voisi suhdetta ajatellakkaan. Ex oli narsisti, ystäväni on mutta osaan varoa. Puolisoni on hyvin vahva persoona ja varmaan ainut joka pärjäisi kanssani.

Et voi olla narsisti, jos myönnät, että sinussa "jotain vikaa" ja tunnistat itsesi narsistiksi!! Narsisti ei tunnista itsessään MITÄÄN VIKAA tai tunnusta käyttäytyvänsä väärin toisia kohtaan.. se kääntää asiat AINA itselleen edulliseksi...se taito on kyllä aivan uskomaton!! Miten ne pystyykin siihen!!??

Minä olen jonkin sortin narsisti, meitä on moneksi ja teen parhaani päästäkseni piirteistä eroon. Kaikki nuo kohdat eivät siis ole minuun sopivia mutta aika moni. Haistan toisen narsistin heti ja tulen hyvin juttuun mutta en voisi suhdetta ajatellakkaan. Ex oli narsisti, ystäväni on mutta osaan varoa. Puolisoni on hyvin vahva persoona ja varmaan ainut joka pärjäisi kanssani.

Kuin myös!

Muutin pois yhteisestä asunnosta lasten kanssa ja nyt kuulen jatkuvasti uhkailuja. Teki jo kostoksi lastensuojeluilmoituksen ja koko ajan uhkailuja uusista ilmoituksista satelee. Muutin pois henkisen väkivallan takia mutta se vaan jatkuu. Vähän eri muodossa mutta jatkuu kuitenkin. Se ei koskaan tule jättämään mua rauhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Kuin myös!

Aivan, meitä on moneksi. Kun tutustuin aiheeseen, narsistientuki ryn sivuilta, koin jonkinlaisen ahaa elämyksen. En ole pahimmasta päästä mutta kyllä olen ongelmia aiheuttanut, sen myönnän. Pystyn myös hyvin seuraamaan toisen narsistin ajatuksenjuoksua. Tunnen henkilön joka on pahimmasta päästä käytökseltään, otan vielä hänet "käsittelyyn" ja tutustutan aiheeseen. Kun narsisti tajuaa tilansa, tunne on kuin hissillä putoaisi. JA vaikka väitetään että narsisti ei tajua tilaansa, niin väitän että tajuaa luettuaan ja perehdyttyään aiheeseen. Uskon että mahdollisuuksia korjata käytöstään on. Se asia pitää vain pitää kokoajan mielessä, uudet säännöt siis, niin vähitellen asian myöntää itselleen ja oppii normaalin käytösmallin

Kuin myös!

Aivan, meitä on moneksi. Kun tutustuin aiheeseen, narsistientuki ryn sivuilta, koin jonkinlaisen ahaa elämyksen. En ole pahimmasta päästä mutta kyllä olen ongelmia aiheuttanut, sen myönnän. Pystyn myös hyvin seuraamaan toisen narsistin ajatuksenjuoksua. Tunnen henkilön joka on pahimmasta päästä käytökseltään, otan vielä hänet "käsittelyyn" ja tutustutan aiheeseen. Kun narsisti tajuaa tilansa, tunne on kuin hissillä putoaisi. JA vaikka väitetään että narsisti ei tajua tilaansa, niin väitän että tajuaa luettuaan ja perehdyttyään aiheeseen. Uskon että mahdollisuuksia korjata käytöstään on. Se asia pitää vain pitää kokoajan mielessä, uudet säännöt siis, niin vähitellen asian myöntää itselleen ja oppii normaalin käytösmallin

Ne pahimmat eivät KOSKAAN tule tajuamaan että heissä olisi syytä yhtään mihinkään,sen olen jo huomannut. Aina vain muut ovat kaikkeen syyllisiä ja he ovat vain väärinymmärrettyjä jotka haluavat vain kaikille hyvää. Täysin kieroonkasvanut psyyke.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Kuin myös!

Ne pahimmat eivät KOSKAAN tule tajuamaan että heissä olisi syytä yhtään mihinkään,sen olen jo huomannut. Aina vain muut ovat kaikkeen syyllisiä ja he ovat vain väärinymmärrettyjä jotka haluavat vain kaikille hyvää. Täysin kieroonkasvanut psyyke.

Pahimmat eivät koskaan, ehkä. (Uskon vakaasti metodini toimivuuteen ystäväni suhteen.) =) Lievimmätkään vain siinä tapauksessa että jostain saavat tietoa. Suurinosa jatkaa ympäristönsä sabotoimista. En siis voi parantumisen toivossa suositella muuta kuin narsisti puolisosta eroon hankkiutumista ja mahdollisimman nopeasti.

Päässyt olen itseni mielestä aika hyvin irti ihan vain olemalla välittämättä hänen jutuistaan, kun jättää haukut ja kaiken muun oman onnensa nojaan niin hän siirtyi toisiin uhreihin, en toki toivo kenellekään mutta hän ei ymmärrä omaa "pahuuttaan" ja nykyään kun näen tämän ihmisen en tunne häntä ollenkaan. En tunne häntä kohtaan edes vihaa enään, en mitään. hän on ihminen jota en edes tunne, tuskin koskaan tunsinkaan.

Tutulta kuulostaa, liian tutulta :( Elän varmaankin narsisitin kanssa ja hän on saanut minut niin koukkuun etten voi tuosta vain kävellä pois. Elämäni on yhtä helvettiä. Ovela mies kääntää omatkin virheensä minun syykseni ja käyttää hyväksi minun heikkouttani kuten masennusta. Jollain tapaa hän saa kaiken energiani valumaan tyhjiin. Ei puhettakaan ymmärryksestä tai empatiasta. Olen väsynyt omaan syyllistämiseeni ja masennukseeni. Ja sitä pahentaa entisestään miehen narsistinen välinpitämättömyys ja asenne, ettei hänessä ole mitään vikaa eikä meillä ole mitään ongelmia. Ongelma on vain minussa. Jos eroaisimme, hän saisi helposti manipuloitua lapset itselleen koska saa pidettyä minut masennuksessa. En jaksa taistella edes enää :(

Yhteistyössä