T
tiiteni harmaana
Vieras
Aika "rikkonainen" keittiö, kun ei ole enempää ehjiä seiniä. Vaikea keksiä muuta järjestystä kuin tuossa kuvassa. Varmaan ammattilainen suunnittelija osaisikin keksiä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Hei nyt sain linkin auki ja huomasin että mun piirustuksissa (siis näissä virallisissa) on tuossa ikkunan alla tasoa koko matkalta ja sitten nurkassa jääkaappi ja pakastin.
Eli takan takana on kaapistoa. Sitten on oviaukko. Sitten alkaa pitkä ikkunaseinä, jossa pakastin, jääkaappi, tasoa, kulmaliesi, tiskiallas ja lopulta viimeisenä astianpesukone (eli tuossa mistä tullaan olohuoneeseen).
Mitäs sanotte? Voisko olla ihan tuossa järjestyksessä?
Alkuperäinen kirjoittaja jaakko:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Hei nyt sain linkin auki ja huomasin että mun piirustuksissa (siis näissä virallisissa) on tuossa ikkunan alla tasoa koko matkalta ja sitten nurkassa jääkaappi ja pakastin.
Eli takan takana on kaapistoa. Sitten on oviaukko. Sitten alkaa pitkä ikkunaseinä, jossa pakastin, jääkaappi, tasoa, kulmaliesi, tiskiallas ja lopulta viimeisenä astianpesukone (eli tuossa mistä tullaan olohuoneeseen).
Älä laita sitä kulmaliettä, epäkäytännöllisyyden huipentuma!
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Mie varmaan laittaisin kaapistot tohon ikkunan alle/eteisen vastaselle seinälle L-malliin (hella ja tiskit eteisen vast. seinälle ja työtasoa ikkunan alle).
Takka tuohon keittiön ja olkkarin väliin tilanjakajaksi ja pöytä siihen takan viereen...jotenki![]()
Tuli vaan visio =)
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja jaakko:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Hei nyt sain linkin auki ja huomasin että mun piirustuksissa (siis näissä virallisissa) on tuossa ikkunan alla tasoa koko matkalta ja sitten nurkassa jääkaappi ja pakastin.
Miksi? Ku mä niin tykkäisin. Ja jotenkin tuntuu että kulmaliedellä sais tuon tilankin optimoiduksi. Muutenhan tuonne jää reunaan hukkatilaa, vai?
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Mie varmaan laittaisin kaapistot tohon ikkunan alle/eteisen vastaselle seinälle L-malliin (hella ja tiskit eteisen vast. seinälle ja työtasoa ikkunan alle).
Takka tuohon keittiön ja olkkarin väliin tilanjakajaksi ja pöytä siihen takan viereen...jotenki![]()
Tuli vaan visio =)
Tämmöisen vision mäkin näkisin. Takan takaa kaapisto pois, ja siinähän olisi ihana paikka jollekin kauniille senkille tai astiakaapille =) Pöydän mä sijoittaisin keskelle lattiaa.
Hyvä vinkki on että jos haluat hellan kulmaan niin jätä noin 10-15cm väliä hellan ja seinän väliin, koska muuten isot pannut esim wok-pannut ei mahdu kunnolla liedelle kun osuvat seinään!!!Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:A-P-U-A!! Mun pitäis koittaa miettiä minne haluan mitäkin sijoitettavaksi keittiöön. Siis minkälaisia kaapistoja, minne tiskiallas, liesi jne. jne.
Mä en pysty käyttämään mitään suunnitteluohjelmaa netistä koska mun liittymä on niin hidas. Enkä pääse ihan heti mihinkään keittiöliikkeeseenkään kun ei ole autoa käytettävissä.
Eli mulla on te, armaat palstalaisetD) ja oma päänuppi tässä käytettävissä. Ja pitäis kohtalaisen pian vielä keksiä järjestys, sillä sähkösuunnittelija odottelee jo tietoja ja lvi-suunnittelija tulee torstaina |O
Sen tiedän että lieden haluaisin kulmaan. Ja että ikkunan alle tulee tasoa jonka alle laatikoita (siis niitä isoja vedettäviä). Siinä ne sit olikin, mun tiedot![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jaakko:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja jaakko:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Hei nyt sain linkin auki ja huomasin että mun piirustuksissa (siis näissä virallisissa) on tuossa ikkunan alla tasoa koko matkalta ja sitten nurkassa jääkaappi ja pakastin.
Miksi? Ku mä niin tykkäisin. Ja jotenkin tuntuu että kulmaliedellä sais tuon tilankin optimoiduksi. Muutenhan tuonne jää reunaan hukkatilaa, vai?
Sinne kulmalieden taakse vasta hukkatilaa jääkin. Ja vähänkin kun jotain käristät liedellä niin rasvat roiskuu sinne syvennykseen. Ja kulmalieden sivuillekin jää tolkuttomasti hukkatilaa. Pohjapiirustuksen mukaan keittiö ei kovin kummoisen kokoinen ole niin en tuhlaisi potentiaalista säilytystilaa 80-lukumaiseen kulmalieteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Hmmm.... täähän alkaa hahmottua:flower:
Alkuperäinen kirjoittaja Liila:Ei tosiaankaan kannata laittaa liettä kulmaan. Vie hirmuisesti turhaan tilaa. Haluaisitko korotetun uunin tai tiskikoneen?
Minä asuin aikoinani juuri tuon mallisessa talossa. Keittiö oli vastaava, paitsi että ikkunaseinälläkin oli pöytätaso ja kaappeja. Ruokailuryhmä oli sitten keskellä keittiötä. Vasemmalla olevan väliseinän kohdalla meillä oli tulikiviuuni, jolla leivinuuni ja puilla lämpiävä 'hella'. Leivinuunia tuli käytettyä paljon ja varaava takka lämmitti koko talon mukavasti talvisin. 'Hella'- taso oli turha. Tahdon siis sanoa, että tuon talomallin keittiö on todella toimiva. Laitteet ja kaapistot hyvin sijoiteltu. Oikeaan kulmaan vain kulmakaapit. Niiden ja jääkaapin väliin mahtuu joku alakaappi ja pöytätaso, jonka alle pari jakkaraa. Työskentelutasoja ei ole koskaan liikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Meillä on sellanen kulmamallinen yläkaappi ja voi jessus etten tykkää yhtään :ashamed: Jotenkin hankalan mallinen säilyttää mitään..
Alhaalla kattilakaruselli toimii kyllä hyvin...
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Meillä on sellanen kulmamallinen yläkaappi ja voi jessus etten tykkää yhtään :ashamed: Jotenkin hankalan mallinen säilyttää mitään..
Mutta mitä jos ei jatkais yläkaapistoa L-mallisesti? Alhaalta vaan? Ylhäältä antais mennä suoraan seinään päin ja sen jälkeen avointa tilaa ikkunaseinällä?
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Voi Tallu, tuo on ihana keittiö :heart: :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Meillä on sellanen kulmamallinen yläkaappi ja voi jessus etten tykkää yhtään :ashamed: Jotenkin hankalan mallinen säilyttää mitään..
Mutta mitä jos ei jatkais yläkaapistoa L-mallisesti? Alhaalta vaan? Ylhäältä antais mennä suoraan seinään päin ja sen jälkeen avointa tilaa ikkunaseinällä?
Saattas jäädä se viimeinen kaappi vähän "kauas" :/
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Hmm... mä just hokasin että eikös niitä ole semmoisia saranaovia olemassa? Jos jätän laittamatta lieden kulmaan ja teenkin siihen semmoisen ison ja syvän, L-mallisen kaapin? Sehän olis oiva isojen tavaroiden säilytystila!!