Onkos tämä jo ollut täällä? Aika hurjia vastauksia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, teidän perheessä tehdään siten miten teidän perheessä tehdään. Mutta kannattaa tosiaan pitää mielessä se, että ne lapset eivät välttämättä aina käyttäydykään niin kuin sitä omassa pikku päässään etukäteen ajattelisi. Ja eivätkä suhtaudu asioihin kuten itse haluaisi niiden suhtautuvan. Mutta rentoja seksihetkiä teille! :D :D

no ihan voit lukea tämän kommenttisi itsekin ajatuksella ja lopettaa "irvailun" siitä,että samassa huoneessa sekstaajat olisivat esim jotenkin holtittomia tms.

ja tää on aiheena mun mielestä mielenkiintoinen.
veikkaan,että on pienoinen tabu tää aihe. se, että miten pikkulapsi ( tai lapsi-)perheessä ylipäätään harrastetaan seksiä.. aina siinä on se "kiinnijäämisen" pelko, jos lapset ovat kotona.
että teenkö väärin,jos samassa huoneessa, teenkö väärin,jos satunkin kiihottumaan,kun puoliso viltin alla vaikka painautuu vasten ja lapsi leikkii lattialla, teenkö väärin kun lapset hereillä toisessa huoneessa.. jne jne.siinä on paljon asioita joista taidetaan olla hyvin epävarmoja useesti.eihän näistä puhuta.

Melkoista vähättelyä tuntuu nyt olevan ilmassa vanhempiensa seksin harrastamista nähneiden kokemuksille tässäkin ketjussa. Mä ehkä olen itse sitten jotenkin tavallista oudompi, sillä olen oikeasti joutunut asiaa puimaan ihan siellä terapiassa asti, sen verran epämiellyttävä kokemus se oli. En edelleenkään kykene Mummeliisan tapaan "iloitsemaan" vanhempieni seksielämästä, olen mieluummin ajattelematta koko asiaa. En usko, että kenenkään on oikeasti pakko altistaa lastaan tuollaiselle kokemukselle ja on todella itsekästä tehdä niin!

Itse en pystyisi seksiä harrastamaan, jos lapsi olisi samassa sängyssä. Sen sijaan siinä en pahaa näe, että alle vuoden ikäinen lapsi nukkuu samassa huoneessa omassa sängyssä kun vanhemmat harrastavat seksiä peitto päällä/ei ole näköyhteyttä. Toki tässäkin täytyy varmasti se äänenkäyttö pitää minimissään, toki tuon ikäinen voi jo säikähtää kovia ääniä.

Tuo kyllä kuulostaa omaankin korvaani tosi ällöltä, että sitä seksiä harrastaisi niin, että 3 v on hereillä vieressä. Joskus kyllä olen miettinyt sitä, että mitenhän muissa kulttuureissa nämä asiat mahtavat mennä? Esim Afrikassa vierailtiin kylässä, jossa perheellä on yksi makuuhuone, johon yöksi levitetään patjat, ja niillä sitten nukkuu se 10-20 ihmistä. Päiväsaikaankin ne lapset on kokoajan jaloissa. Kuitenkin näissä olosuhteissakin ihmiset lisääntyvät, ilmeisesti sitä seksiä siis harrastetaan yöllä samassa pedissä lasten kanssa?

no ihan voit lukea tämän kommenttisi itsekin ajatuksella ja lopettaa "irvailun" siitä,että samassa huoneessa sekstaajat olisivat esim jotenkin holtittomia tms.

En ole väittänyt että ovat holtittomia. Mutta sitä olen tässä yrittänyt tuoda ilmi, että kannattaa se asia miettiä ihan vakavasti sen lapsen kautta. Vauva ei ymmärrä vielä mistään mittään. Sitä vanhempi jo ymmärtää, tai siis nimenomaan tätä asiaa ei ymmärrä. Ja ei kannata olettaa että "minä-tiedän-miten-lapseni-aina-käyttäytyvät-eivätkä-koskaan-yöllä-herää" . Irvailin lähinnä sille, että omalla kohdalla siitä sekstailusta olisi rentous kaukana juurikin näiden em. seikkojen takia. Ja näin luulisi monella muullakin olevan.

Sitä taas en hyväksy ollenkaan endie sinun, tai vaikka mummeliisan kirjoituksissa, että täysin lyttäätte monen ihmisen kokemukset ja muistot. Vaikka sitä ei haluaisikaan myöntää, niin on paljon ihmisiä, jotka eivät ole osanneet ajatella lapsena että "kuinka hienoa onkaan, että äidillä ja isillä on seksielämä". Jos sellaista ovat joutuneet todistamaan.

Inhottavaa, no jokainen tietty tyylillään mutta... Mua rupee jo ahdistaa jos tyylii sattuu koirat olemaan lähellä ja istua tuijottavat niin mitenhän ois lapsien laita. Mielikuva kun lapsi katselee siinä vieressä.. :x Ja mäki pystyin itse vasta aikuisena jotenkin ymmärtämään että kyllä mun vanhemmillakin saa olla seksi elämää, olis varmaan traumat jääny jos olisivat alkaneet siinä puuhailla.

mut entä jos se vauva nukkuu??? onks sillä silloin jotain merkitystä onko samassa huoneessa vai viereisessä?

no ehkäpä tosiaan niitä traumoja saavat sitten lapset jotka jo taaperoiästä alkaen hiljaa laamantuvat sängyssäänn,kun pelkäävät,eivätkä saa koskaan apua siihen tai lohdutusta siihen pelkoonsa.

Mä veikkaan että ne pelon tunteet johtuu aikuisten poikkeavasta käytöksestä. Jos yhtäkkiä kuuluu jotain huohotusta ja muita ääniä niin kai ne nyt lapsen korvaan kuulostaa tooooosi kummallisilta kun ei normaalisti kukaan sellaista ääntä pidä. Sama homma jos vanhempi on humalassa;käytös muuttuu,haju muuttuu ja se aiheuttaa lapselle turvattomuuden tunnetta vaikka aikuinen olisikin "iloisessa humalassa". Lisäksi nuo äänet on sellaisia että kun ei TIEDÄ mistä ne johtuvat niin ne yhdistää todella helposti kipuun tms.

Mutta,edelleen,jos joku nauttii vuositolkulla siitä että yritetään nitkuttaa ääntäkään päästämättä vartalo kaulaan asti peiton alla ja hyssytellään samalla säikähtänyttä lasta niin eikun vaan.

Sanotaanko nyt näin että vaikka olen todella iloinen siitä että teinini on löytänyt seksuaalisuutensa ja nauttii siitä niin en todellakaan välittäisi nähdä häntä masturboimassa tai harrastamassa seksiä tyttöystävänsä kanssa. Enkä haluaisi nähdä tai kuulla omien vanhempieni harrastavan seksiä.

Yhteistyössä