Onneton uusi omakotitaloasuja ja sen kukkapenkki, minä nimittäin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tavan toope
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tavan toope

Vieras
Tossa kuukausi sitten muutettiin asumaan omakotitaloon ja keskellä pihaa on kukkapenkki. Oon monta päivää kattonu et onpas se kukkapenkki rehevöityny kivasti. Tänään sit päätin mennä hieman kitkemään sitä. Sepä ei ollukaan niin helppo juttu. Mä kun en oo mikään kukka-asiantuntija ni meni sormi suuhun. En nimittäin tienny yhtään mikä siellä kuulus olla ja mikä on rikkaruoho. Muutettaessa siinä oli tosi nätit istutukset, nimenomaan OLI. Jotain sieltä sain kiskottua irti mitkä sentään osasin tunnistaa ettei ne kuulu kukkapenkkiin. Tuli vaan sellanen olo et pitäsköhän nyhtää kaikki sieltä veke ja ens keväänä laittaa uudet istutukset. Asiaa vielä hankaloittaa se, et osa kukista on jo tältä kesältä lakastunu eikä niitä kehtais sieltä kiskoo irti. Hävettää tunnustaa, mut kun en edes vesiheinää tunnista...

Mulla on sama homma..Ja penkki yhä rehottaa vaikka olen jo monta viikkoa aikonut ne nyhtää..Noh,ennen syyskuuta :whistle: Nyhdän kaikki,mikä ei vaan näytä hyvältä:)
Me muutettiin tähän yli vuos sitten,viime kesänä penkki näytti ihan hyvältä,nyt melkoinen heinikko kohta. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tavan toope:
Tossa kuukausi sitten muutettiin asumaan omakotitaloon ja keskellä pihaa on kukkapenkki. Oon monta päivää kattonu et onpas se kukkapenkki rehevöityny kivasti. Tänään sit päätin mennä hieman kitkemään sitä. Sepä ei ollukaan niin helppo juttu. Mä kun en oo mikään kukka-asiantuntija ni meni sormi suuhun. En nimittäin tienny yhtään mikä siellä kuulus olla ja mikä on rikkaruoho. Muutettaessa siinä oli tosi nätit istutukset, nimenomaan OLI. Jotain sieltä sain kiskottua irti mitkä sentään osasin tunnistaa ettei ne kuulu kukkapenkkiin. Tuli vaan sellanen olo et pitäsköhän nyhtää kaikki sieltä veke ja ens keväänä laittaa uudet istutukset. Asiaa vielä hankaloittaa se, et osa kukista on jo tältä kesältä lakastunu eikä niitä kehtais sieltä kiskoo irti. Hävettää tunnustaa, mut kun en edes vesiheinää tunnista...
No mitäs tuohon osaisi neuvoa? Kuvia kehiin kasveista niin tunnistetaan mikä on mitäkin....

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja tavan toope:
No mitäs tuohon osaisi neuvoa? Kuvia kehiin kasveista niin tunnistetaan mikä on mitäkin....

Tossa vois olla ideaa, mut joku toinen päivä. Nyt nimittäin alko ukkostaa, joten viisaampi varmaan pistää tää kone kiinni ja vetää töpseli seinästä ettei satu vahinko ton ukkosen kanssa.

En mäkään ensin tunnistanut mitään kasveja... mutta nyt musta on kuoriutunut melkoinen puutarhuri, vaikka itte sanonkin ! Mulla on ihana puutarha ja ylpeänä esittelen aina kasvejani ystäville. En tosin latinankielisillä nimillä, mut kuiteski. :D

Yhteistyössä