Onpa epäonnistunut äiti-olo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras

Äskettäin käytiin kuopuksen kanssa 10kk neuvolassa. Mitat otettuaan terkka alkoi kyselemään että miten lapsi syö,ja millaisia ruokia. Miinuskäyrällä kun menee. Tässä viikko-pari sitten oppi konttaamaan ja muutenkin on liikettä tullut lisää niin se ei ainakaan auta tuota painoa kun kuluttaa entistä enemmän.

Mielestäni tyttö kuitenkin syö suht hyvällä ruokahalulla kaikkee mitä vaan annetaan, mut nyt pitää sitten rasvaa lisätä ruokiin.

Jotenkin tosi outoa, kun esikko on aina ollut ikäisiään isokokoisempi ja hänen vauva-aikaan ihmeteltiin onko miun tisseistä tullut kermaa vai miten on noin kasvanut.

Samalla tuolla neuvolakäynnillä terkka kyseli esikon asioita, edelleenkään ei oo saatu esim. kuuloa mitattua, mikä ois pitänyt saada jo keväällä,3v. neuvolassa.
Esikolla kun on niin vauhti päällä aina, niin terkka alkoi epäilemään että siinä voi olla jotain takana, jos ei muuta niin korvissa vikaa..Ja puhekaan ei kuulemma oo tarpeeks selvää, niin sanoi että soittelee puheterapeutille ja hän osaa sanoa muutenkin tuosta käytöksestä..

Mitä näistä lapsparoista tulee, kun on tämmöinen äiti..osaa ees kasvattaa.
Joo,tää on taas näitä päiviä.. |O

no ei tuo minusta niin pahalta kuulosta. oikeasti. meijän toka lapsi oppi puhumaan kunnolla vasta eskarissa ja samaan syssyyn lukemaan. on tosi puhelias lapsi nykyään (11vee). ja koitapa selvittää onko sun kasvu tai miehes menny hitaanlaisesti, perityy joskus tommonen hitaammin kasvaminen, eikä se tarkota että jotain ois vialla tai tekisit jotain väärin. minusta britney spears on vähän kehno äiti, en usko että olet samanlainen. voimia.

ymmärrän tunteesi. saako kysyä minkä kokoinen lapsesi oli?? meillä kans aina entinen terkka valitteli neuvolassa tytön pientä kokoa ja syytteli etten anan ruokaa jne. meillä kaikki muuttu paremmaksi kun päästiin muuton vuoski toiseen neuvolaan.. tuo täti loi vaan mulle niin kauheet paineet tuosta syömisest ä etä se meni entistä kamalammaksi koko homma.. ja tyttö kuitenkin oikeasti kasvo kokoajan ihan normaalisti tää nyk täti ihmetyylyt aina että mitä ihmettä se extäti on vuohkannu!!!

Meillä onneks suhtauduttiin ihan kivasti vaik tirppa tekikin ruokalakon ja paino tippu aika pahasti käyrillä. No onneks sit alko taas ruoka maistumaan ku imetys loppu ja nyt on taas käyrät suht hyvällä mallilla.

Anna terkan olla idiootti, sä oot hyvä äiti. Ei lapsi syö pakottamalla ja saa vaan kammon

Meillä on molemmilla lapsilla tullu selvä notkahdus painon kehityksessä silloin kun on alettu liikkumaan. Esikon aikana suositeltiin rasvalisää, kuopukselle ei suositeltu kun oli eri terkka. Kummallekkaan en antanut ja se painokin on palautunut ajan mittaan sille käyrälle mistä ei mitään kommenttia ole sanottu.

Mä sanoisin että ei yhden mittauksen perusteella voi vielä sanoa suuntaan eikä toiseen, sit vasta toimintaa jos ei tilanne normalisoidu.

Ja vauvojen painoasiat ei johdu äidin epäonnistumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
ymmärrän tunteesi. saako kysyä minkä kokoinen lapsesi oli?? meillä kans aina entinen terkka valitteli neuvolassa tytön pientä kokoa ja syytteli etten anan ruokaa jne. meillä kaikki muuttu paremmaksi kun päästiin muuton vuoski toiseen neuvolaan.. tuo täti loi vaan mulle niin kauheet paineet tuosta syömisest ä etä se meni entistä kamalammaksi koko homma.. ja tyttö kuitenkin oikeasti kasvo kokoajan ihan normaalisti tää nyk täti ihmetyylyt aina että mitä ihmettä se extäti on vuohkannu!!!

Kuopus oli nyt 8,5kg ja 71,5cm.Sitä se ihmetteli kun painoa ei ollut tullu kuin vajaa 400g kahdessa kuukaudessa.Pituutta olikin sit +3cm.

Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:

Kuopus oli nyt 8,5kg ja 71,5cm.Sitä se ihmetteli kun painoa ei ollut tullu kuin vajaa 400g kahdessa kuukaudessa.Pituutta olikin sit +3cm.

no sen on tietty nyt kasvanu pituutta niin painoa ei sit oo niin paljo tullu, mikä minusta ihan normaalia. mun neiti oli 10kk 8,4kg ja 72,5cm eli pitkä ja hoikka... nyt tytteli on 3v. ja ihan on normaali 3v. kokoinen. syntyessään oli 3150kg/50cm ja omalla käyrällän on kasvanut kokoajan.

sen sanon että vika on neuvolantädin korvienvälissä ei sinun kasvatuksessasi!!

Et ole yhtään huono äiti. Sä tiedät itse kuinka paljon lapsi syö ja mitä hän syö. Ei kannata alkaa tuputtaa liikaa ruokaa kun tyttö kerran tykkää syödä kaikkea... ei kaikki voi olla saman kokoisia.
Vaihda asennetta kun menet neuvojaan,,, he ovat antamassa neuvoja ,eivät he kasvata lasta päivästä toiseeen ja näe tyttösi kehitystä kuin sen hetken kun olet sielä

Soita neuvojaan ja vaadi se kuulomittaus, jos ei onnistu mene lapsen kanssa lääkärille.

Jos hyviä neuvoja ota , huonot jätä

Mua ärsyttää kun kaikki ns. hiukankin persoonallinen tai poikkeava käytös halutaan taudistaa!!!

Jos se neuvojlan täti kiusaa sua vielä sano että voitko vaihtaa hänet . TAI että haluat myös jonkun muunkin henkilön arvion lasten käytöksestä/ kasvusta.

Älä lannistu

no sen on tietty nyt kasvanu pituutta niin painoa ei sit oo niin paljo tullu, mikä minusta ihan normaalia. mun neiti oli 10kk 8,4kg ja 72,5cm eli pitkä ja hoikka... nyt tytteli on 3v. ja ihan on normaali 3v. kokoinen. syntyessään oli 3150kg/50cm ja omalla käyrällän on kasvanut kokoajan.

sen sanon että vika on neuvolantädin korvienvälissä ei sinun kasvatuksessasi!!

400g munki neitillä näkyy tullu painoa edelliseen kertaan verrattuna.. :)

turha vouhkaaja taitaa olla neuvolatätisi niinkuin oli meidänkin ex tätimme.

Meillä 3veenä ei myöskään onnistunut (ei ymmärtänyt ohjeita) meillä terkka sanoi, että tämä on vasta harjoitus vain muutamilla onnistuu 3v neuvolassa, 5v neuvolassa sitten jo suurimmalla osalla. Meidän pojan kuulo kuitenkin käytiin sitten mittaamassa spesialistilla, koska puheessa oli viivettä niin piti poissulkea.
Meillä on onneksi ollut useimmiten(vaihtelee tosi paljon sijaisia jne) pätevä ja kokenut terkka.
Kuullostaa ap:n lasten terkka nyt kokemattomalta! Ja pienemmän mitat ja kehitys kuullostaa aivan ok:lta! Puhuiko hyvän rasvan lisäämisestä ruokiin? Se voi auttaa ja olla hyvästäkin, minä tein niin, kuopuksen kanssa.

Vertailun vuoksi meidän kuopuksen mittoja tässä sulle. Poju on aina ollut -20 neuvolan painokäyrillä. Kun kuopus painoi n. 8,5kg, niin hän oli 76cm pitkä. Nuo mitat on otettu 1v neuvolassa, 10kk:n neuvolaa meillä ei ole tuolloin käytykään.
Onko suvussanne luonnostaan hoikkia ja pitkiä ihmisiä? Meillä isännän suvusta löytyy juuri tuollaisia miehiä, ja sillä olen aina tuota meidänkin pojujen hoikkuutta perustellut neuvolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja epäpätevä terkka?:
Meillä 3veenä ei myöskään onnistunut (ei ymmärtänyt ohjeita) meillä terkka sanoi, että tämä on vasta harjoitus vain muutamilla onnistuu 3v neuvolassa, 5v neuvolassa sitten jo suurimmalla osalla. Meidän pojan kuulo kuitenkin käytiin sitten mittaamassa spesialistilla, koska puheessa oli viivettä niin piti poissulkea.
Meillä on onneksi ollut useimmiten(vaihtelee tosi paljon sijaisia jne) pätevä ja kokenut terkka.
Kuullostaa ap:n lasten terkka nyt kokemattomalta! Ja pienemmän mitat ja kehitys kuullostaa aivan ok:lta! Puhuiko hyvän rasvan lisäämisestä ruokiin? Se voi auttaa ja olla hyvästäkin, minä tein niin, kuopuksen kanssa.

Terkka on kyl ollut tuolla neuvolassa ties miten pitkään..
Meillä esikko ei jaksanut keskittyä/istua sylissä että olis saanut kuiskattua ne sanat.
Juu, puhui just tuosta rasvan lisäämisestä. On vaan niin kummallista kun tosiaan esikon aikaan melkein ois pitänyt rajoittaa syömistä ja tälle pitäis saada lisää syötettyä.
Onhan nää erilaisia tietty kaikki lapset, ei sais verrata.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Vertailun vuoksi meidän kuopuksen mittoja tässä sulle. Poju on aina ollut -20 neuvolan painokäyrillä. Kun kuopus painoi n. 8,5kg, niin hän oli 76cm pitkä. Nuo mitat on otettu 1v neuvolassa, 10kk:n neuvolaa meillä ei ole tuolloin käytykään.
Onko suvussanne luonnostaan hoikkia ja pitkiä ihmisiä? Meillä isännän suvusta löytyy juuri tuollaisia miehiä, ja sillä olen aina tuota meidänkin pojujen hoikkuutta perustellut neuvolassa.

Ei oo, ainakin miun puolelta on enemmänkin pyöreitä ihmisiä..miehen suvussa ehkä vähän enemmän..

Kiitos kaikille vastauksistanne! :flower:
Kyllähän mie tiiän että tunnen ite lapseni paremmin kuin muut, ja parhaani mukaan yritän heitä hoitaa. Tuommoinen vaan saa epäilemään taitojaan, enkä tietenkään haluaisi että mikään tekemäni ois heille pahaksi, onhan nuo parasta mitä oon elämäni aikana saanut aikaan :heart: :heart:

Yhteistyössä