Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mä:
Voi hyvänen aika, nyt oot ihan harhassa! helluntalaisuus on kristillisyyttä ja eroaa ev lutista kasteen osalta. Mutta jos mies on elävässä uskossa, niin epäilenpä ettei ehkä ajattele sua ekana vaihtoehtona. Sillä mitä yhteistä on uskovallaja uskosta osattomalla? Ei kannata. Unohda mies, jos hän on oikeasti uskossa. Miestäkin jo ajatellen. Kyllä sä löydät jonkun maailman ihmisen varmasti.
Sori kun nyt työnnyn tähän juttuun, mutta eikö mielestäsi "uskovalla ja uskosta osattomalla" ole mitään yhteistä? Miksei?
Raamatun mukaan ei. Tarkoittaa ettei avioliittoon kannata mennä uskosta osattoman kanssa. Se on kaikkien parhaaksi.
Tää on ollu aina miun mielestä mielenkiintosta, että miksi kristilliset ihmiset on ainakin omasta mielestään jotenkin parempia kun "uskosta osattomat" sen takia että ovat itse uskossa (tai tällainen tunne heistä yleensä tulee). Jos ei ole helluntalainen tai kuulu johonkin toiseen kirkkoon, ei se tarkota että ei uskois mihinkään. Miksi oma henkilökohtainen usko on jotenkin huonompi kuin se "kollektiivinen usko" mitä kirkot ja lahkot tarjoavat?
Kyse ei oikeesti ole siitä, että uskovat pitäisi itseään parempina. Kyse on sitä, että uskovan ei kannata oman uskonsa takia mennä yhteen uskosta osattoman kanssa, koska he elävät eri hengestä. Ja siis korostan edelleen ettei kyse ole mistään "paremmuus-asiasta"