oonko ihan tyhmä jos meen miehen työpaikalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli tapailtu pidempään. Ei asuta yhdessä.
Olen raskaana, mies painostaa aborttiin. Alkoi mielistellä heti uutisen saatuaan, yrittää selvästi saada sillä minut tekemään sen.
Nyt mies kertoo, ettei usko että olen raskaana tai muitakaan kertomiani asioita koko tuntemisemme aikana (vaikka en ole valehdellut mitään tai jäänyt mistään valheesta kiinni).
Olen kuulemma keksinyt kaiken ja kaikki on teatteria.
Tavallaan tekisi mieli todellakin antaa miehen vain olla mutta en kestä ajatusta että pitää minua valehtelijana.
Mitä voin siis tehdä? Hän ei suostu puhua kanssani sosiaalisessa mediassa.
Ajattelin jos menisin hänen työpaikalleen kun hänen työvuoronsa päättyy ja yrittäisin puhua hänelle vielä, todisteena veisin raskaustestin jonka tein sekä todistuksen että olen käynyt sairaanhoitajalla juttelemassa asiasta niinkuin olen hänelle kertonut.
Onko neuvoja, muita keinoja joilla osoittaa että olen luottamuksen arvoinen?

Miksi haluaisit todistaa miehelle olevasi luottamuksen arvoinen? Näytä hänelle mieluummin, että hän ei huonon käytöksensä vuoksi ole sinun arvoisesi. Vaikka tuntuu vaikealta, lopeta yhteydenpito hänen kanssaan ja keskity raskauteen. Tekstistäsi voi päätellä, että aiot pitää lapsen, joten ala valmistella vauvan tuloa. Ei tuollaisesta miehestä ole mitään hyötyä nyt, joten hanki toisenlainen tukiverkko.

Jos mies myöhemmin haluaisikin tavata lapsen tai tajuaa käyttäytyneensä lapsellisesti, hän osaa ottaa sinuun yhteyttä. Päätä olla cool ja itsenäinen! Saat vaan stressiä, jos nyt roikut tuossa miehessä.

haluaisin todistaa asian koska tuntuu että tarvitsen miestä tueksi. En ole vielä päättänyt mitä raskauden kanssa teen ja en kestä ajatusta että minua vihataan vääristä syistä. Hän voi vihata minua jos en tee aborttia mutta se että en voi todistaa että asiat pitävät paikkansa tuntuu hirveältä.

Joten onko neuvoja?

Ota jalat alle kun vielä voit. Ei kuulosta terveeltä mieheltä. Yrittää nyt jo manipuloida ja lisäksi tuntuisi jonkin verran narsistiselta (kun toinen ei toimi mielen mukaan murskataan vaikka henkisesti) ja ilmeisesti jonkun sortin vainoharhaisuutta jos päässään kehittää valheet, kuinka pahaksi muuttuisi vauvan synnyttyä? Pelottava tyyppi eikä sinun tule todistella sille yhtään mitään.

Jos mies pitaa sinua valehtelijana, niin miksi ihmeessa edes haluat todistella mitaan hanelle? Ja raskaudesta paatat ihan itse pidatko lapsen vai teetko abortin. Kylla se mies aikanaan sen raskauden todeksi uskoo kun saa kutsun isyystesteihin.

Tuosta miehen tyopaikalle menosta sen verran, etta ala missaan nimessa sita tee. Menemalla toisen tyopaikalle parisuhdedraaman kanssa teet paljon vahinkoa miehen tyolle ja viela enemman miehen halukkuudelle olla enaa ikina missaan yhteydessa sinun ja mahdollisesti tulevaan lapseen.

Komppaan edellisiä vastaajia. Mies ei vaikuta terveeltä ja tasapainoiselta kumppanilta, oma paha olosikin kertoo siitä. Tee päätöksesi raskauden suhteen itse ja jatka itsenäisesti elämääsi eteenpäin. Hanki itsellesi keskusteluapua niin saat käsitellä miehen käytöstä ja omaa oloasi ammattilaisen kanssa. Jos päätät pitää lapsen älä missään nimessä kerro kuka lapsen isä on, saat siitä tuollaisen miehen kanssa vain vaikeuksia itsellesi ja lapsellesi vuosikausiksi.

Ei tuollaisen miehen "tukea" tartte kukaan. Jätä mies rauhaan ja lapsen synnyttyä sitten haastat isyystestiin. Tai miten se nyt menee, joka tapauksessa poliisi käy tarvittaessa hakemassa miehen testeihin. Tämä kannattaa tehdä niin lapsi myöhemmin tietää ainakin että kuka on hänen isänsä ja saattaahan se isäkin joskus tulla järkiinsä.

haluaisin todistaa asian koska tuntuu että tarvitsen miestä tueksi. En ole vielä päättänyt mitä raskauden kanssa teen ja en kestä ajatusta että minua vihataan vääristä syistä. Hän voi vihata minua jos en tee aborttia mutta se että en voi todistaa että asiat pitävät paikkansa tuntuu hirveältä.

Joten onko neuvoja?

Ymmärrän. Mutta oikeasti mies tietää, että et ole valehdellut. Hän yrittää tuolla lailla vain manipuloida. Ongelma on siis hänen päänsä sisällä, ja vaikka tekisit mitä, et saa hänen mieltään muuttumaan. Ei sun tarvitse todistaa hänelle mitään. Vaikka veisit raskaustestin nähtäväksi, hän voi väittää että se on jonkun toisen tekemä tai väärennetty.

Ja tuollaisesta miehestä ei ole sinulle nyt sellaiseksi tueksi, mitä tarvitset. Joten fiksumpaa olisi etsiä se tuki jostain muualta - äiti? sisko? ystävä? doula? neuvolatyöntekijä? perhepsykologi? Joku muu. Mutta tuolla lailla käyttäytyvä mies ei juuri nyt ole sellainen, josta on sinulle hyötyä.

Miehen kanssa voi asiat selvittää myöhemminkin, kunhan hän tuosta rauhoittuu.

Joten onko neuvoja?

Tuollaiselta mieheltä et tule saamaan mitään tukea. Korkeintaan tulee vain haittaamaan ja rasittamaan elämääsi. Tee päätös siltä pohjalta, että tulet olemaan yksinhuoltaja. Unohda koko mies sanavarastostasi ja jatka elämääsi aivan kuin häntä ei olisi olemassakaan. Teet näin itsellesi suuren palveluksen.

Unohda tuo lapsellinen todistelu. Se on ihan turhaa. Mies vain kiusaa sinua.

Vaikka veisit raskaustestin nähtäväksi, hän voi väittää että se on jonkun toisen tekemä tai väärennetty.
.

Näin. Tai sitten mies voi väittää, että lapsi on jonkun muun kuin hänen. Todistelusta ei ole tässä vaiheessa siis mitään hyötyä.

Lapsen synnyttyä voit haastaa isän isyystestiin, mutta itse en tekisi sitäkään, vaan pitäisin parempana pysyä tuollaisesta isukista mahdollisimman kaukana, jotta ei pilaisi tulevaa elämääni jatkuvalla kiusanteolla.

Lapsen synnyttyä voit haastaa isän isyystestiin, mutta itse en tekisi sitäkään, vaan pitäisin parempana pysyä tuollaisesta isukista mahdollisimman kaukana, jotta ei pilaisi tulevaa elämääni jatkuvalla kiusanteolla.
Aivan, näin naiset ajattelee mutta kun se ei ole teidän oikeus isään vaan sen lapsen! Erittäin hankalaa näyttää olevan lapsen kannalta ajatteleminen.

Miten muutenkaan pääsen miestä tapaamaan kun menemällä vuoron loputtua sen auton luo odottamaan kun on nyt estänyt mut jokapuolella somessa?
Sitäpaitsi tällainen asia pitää selvittää kasvotusten.

Miten muutenkaan pääsen miestä tapaamaan kun menemällä vuoron loputtua sen auton luo odottamaan kun on nyt estänyt mut jokapuolella somessa?

Ei asiassa ole enää mitään selvitettävää. Mies on tehnyt sinulle jo kantansa selväksi. Et voita enää mitään sillä, että menet juttelemaan kasvotusten. Aika tyhmä olet, jos et tajua omaa parastasi ja jätä jo tyyppiä rauhaan.

• Tykkää
Reactions: .....
Ymmärrän miehen painostuksen. Jos olette vasta tapailleet niin ei varmaan ole mielessäkään tuossa vaiheessa perheen perustaminen.
Haloo pilaat miehen elämän tuolla vauvalla.

Ei asiassa ole enää mitään selvitettävää. Mies on tehnyt sinulle jo kantansa selväksi. Et voita enää mitään sillä, että menet juttelemaan kasvotusten. Aika tyhmä olet, jos et tajua omaa parastasi ja jätä jo tyyppiä rauhaan.

On kyllä se, että tyyppi luulee että olen keksinyt kaiken koko suhteemme ajan. Ja varmasti jakaa myös mielipidettään ympäriinsä. Sen asian haluan korjata.

On kyllä se, että tyyppi luulee että olen keksinyt kaiken koko suhteemme ajan. Ja varmasti jakaa myös mielipidettään ympäriinsä. Sen asian haluan korjata.

Miten kuvittelet korjaavasi sen kasvotusten? Ei mies sinua usko yhtään sen enempää kuin tähän astikaan. Selitykset on tässä ketjussa jo kerrottu, mihin voi vedota.

Taidat olla vain läheisriippuvainen tai sitten olet vain niin tyhmä, että kuvittelet 'saavasi' miehen itsellesi, kun 'uskoo' vauvan olevan totta. Minä pysyisin tuollaisesta tyypistä kaukana, varsinkin, jos olisin tullut raskaaksi.

Mitä selvittelemistä tuossa enää on? Olet ilmoittanut hänelle jo olevasi raskaana. Tuonne menemisellä kaivat vaan verta nenästäsi, ei siitä ole mitään hyötyä. Tukea tuolta on turha odottaa.

Tee itsenäisesti päätöksesi teetkö abortin vai et. Lapsen synnyttyä voit sitten vaatia isyystutkimusta. Se on varmaan ainoa keino saada hänet vakuuttumaan isyydestään.

Sähän vain vahvistat kuvaa itsestäsi jonain valehtelevana sekopäänä, jos sä menet miehen työpaikalle.
Olet ilmoittanut olevasi raskaana - jos mies ei tätä usko ja väittää valehtelijaksi, se on hänen häpeänsä ja ongelmansa.
Hyväksy se, et voi häntä kontrolloida tai asian tilaa muuttaa.
Jos pidät lapsen, hän viimeistään uskoo että totta oli.
Jos teet abortin, ei sillä ole mitään väliä vaikka mies väittäisi sinua valehtelijaksi.
Hänhän siinä sekoilee, anna olla ja unohda koko tyyppi.
Mitään parisuhdettahan teille ei enää koskaan tule, pysy kaukana miehestä.

Mitä hittoa?
En ole kyllä vainonnut miestä mitenkään. Hän on ollut 95% se ketä on ottanut minuun yhteyttä.
Haluan vain pikaista asiat.

Kyllä minä ainakin ymmärrän sinua. Mutta tuo kuulostaa siltä, että mies on nyt sellaisessa mielentilassa, että ei hän kuitenkaan kuuntele tai sisäistä tai usko kuulemaansa - kun ei ole tehnyt sitä tähänkään asti. En usko, että juuri nyt saat oikeasti oikaistua yhtään mitään asioita. Todennäköisesti mies joko ei suostu kuuntelemaan, tai sitten hän alkaa huutaa ja syytellä. Todennäköisesti hän jossain vaiheessa rauhoittuu sen verran, että asiat voi selvittää ja oikaista sitten, mutta nyt ei taida olla se ajankohta.

On tosi ikävää, että hänestä ei ole nyt sinulle tueksi vauva-asian kanssa, mutta valitettavasti se vaan on nyt niin. Tukena voi olla vain sellainen, joka oikeasti haluaa olla. Tuo mies ei siltä vaikuta. Mikäli hän muuttaa mielensä tai tajuaa ylireagoineensa ja haluaa selvittää asiat, hän osaa ottaa itsekin sinuun yhteyttä.

Eli tapailtu pidempään. Ei asuta yhdessä.
Olen raskaana, mies painostaa aborttiin. Alkoi mielistellä heti uutisen saatuaan, yrittää selvästi saada sillä minut tekemään sen.
Nyt mies kertoo, ettei usko että olen raskaana tai muitakaan kertomiani asioita koko tuntemisemme aikana (vaikka en ole valehdellut mitään tai jäänyt mistään valheesta kiinni).
Olen kuulemma keksinyt kaiken ja kaikki on teatteria.
Tavallaan tekisi mieli todellakin antaa miehen vain olla mutta en kestä ajatusta että pitää minua valehtelijana.
Mitä voin siis tehdä? Hän ei suostu puhua kanssani sosiaalisessa mediassa.
Ajattelin jos menisin hänen työpaikalleen kun hänen työvuoronsa päättyy ja yrittäisin puhua hänelle vielä, todisteena veisin raskaustestin jonka tein sekä todistuksen että olen käynyt sairaanhoitajalla juttelemassa asiasta niinkuin olen hänelle kertonut.
Onko neuvoja, muita keinoja joilla osoittaa että olen luottamuksen arvoinen?

Tee nyt ihmeessä se abortti! Miksi tehdä lasta väkisin jollekin. Lapsi on niin iso asia, että siitä pitäisi olla kummankin yhteinen tahto ennen kuin lapsen hankkii.

Vahinko on tapahtunut, olette kumpikin yhtä syyllisiä. On todella väärin miestä kohtaan jos pakotat hänet isäksi!

Yhteistyössä