oonko ihan tyhmä jos meen miehen työpaikalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mieti tarkkaan pidätkö lapsen? Jos haluat lapsen, ota se lahjana ja pidä se. SELVIÄT kyllä yksinkin lapsen kanssa ja ehkä myöhemmin löydät hyvän miehen itsellesi?
Itse en vahvistaisi isyyttä olleenkaan tuommoisen kanssa, silloin hänellä ei ole mitään oikeutta lapseen, ei voi alkaa vaatia lasta itselleen tai saada tapaamisoikeutta kun ei ole virallisesti lapsen isä.
Sinä totta kai tiedät kuka on isä, ja voit sen kertoa lapselle, ja näyttää vaikka kuvia hänestä sitten joskus.
Myöhemmin jos lapsi haluaa tutustua isäänsä voitte ottaa häneen yhteyttä tai isyys voidaan vahvistaa jos mies tässä raskauden aikana tai lapsen ollessa jo maailmassa kypsyy ajatukseen siitä että hänestä on tullut isä.
Lapsi tuo suuren ilon elämään, kyllä se siitä .

Kuulostaa siltä, ettei teistä kumpikaan ole kykenevä vanhemmaksi. Henkistä kypsymistä vaaditaan vielä roppakaupalla lisää. Tee suosiolla abortti.
Samaa mieltä. Tässä kohtaa raskautta pitäisi olla varmuus siitä, että pärjää vallan mainiosti ilman tuota miestäkin, eikä leikkiä mitään hölmöjä en-kestä-jos-joku-ajattelee-jotenkin -leikkejä. Teillä ei ole parisuhteesta tai luottamuksesta edes tietoakaan, joten sen varaan ei kanmata laskea yhtään mitään. Toisen ajatukset ovat toisen ajatuksia, eivätkä kuulu muille, ja niihin yleensä ei voi vaikuttaa vaikka mitä tekisi.

Aivan, näin naiset ajattelee mutta kun se ei ole teidän oikeus isään vaan sen lapsen! Erittäin hankalaa näyttää olevan lapsen kannalta ajatteleminen.
Taidat olla sitä koulukuntaa, jonka mielestä huono sekopää-isä on parempi kuin ei isää ollenkaan. Ole sinä sitä mieltä ihan rauhassa, minä olen eri mieltä. Turvallinen, rauhallinen ja riidaton lapsuus on todellakin parempi lapselle kuin elää lapsuutensa vallankäytön välineenä ja riitojen aiheena.

Eli tapailtu pidempään. Ei asuta yhdessä.
Olen raskaana, mies painostaa aborttiin. Alkoi mielistellä heti uutisen saatuaan, yrittää selvästi saada sillä minut tekemään sen.
Nyt mies kertoo, ettei usko että olen raskaana tai muitakaan kertomiani asioita koko tuntemisemme aikana (vaikka en ole valehdellut mitään tai jäänyt mistään valheesta kiinni).
Olen kuulemma keksinyt kaiken ja kaikki on teatteria.
Tavallaan tekisi mieli todellakin antaa miehen vain olla mutta en kestä ajatusta että pitää minua valehtelijana.
Mitä voin siis tehdä? Hän ei suostu puhua kanssani sosiaalisessa mediassa.
Ajattelin jos menisin hänen työpaikalleen kun hänen työvuoronsa päättyy ja yrittäisin puhua hänelle vielä, todisteena veisin raskaustestin jonka tein sekä todistuksen että olen käynyt sairaanhoitajalla juttelemassa asiasta niinkuin olen hänelle kertonut.
Onko neuvoja, muita keinoja joilla osoittaa että olen luottamuksen arvoinen?
Älä nyt minkään tikun kanssa mene työpaikan pihaan. Johan siinä on miehen työkavereille ihmettelemistä. "Hei Maukka, tuolla on joku lyyli joka sanoo olevansa raskaana sulle."

Jos olet sitä pitkään tapaillut niin kai sulla sen puhelinnumero? Jos kännykässäsi on kamera niin kuvaviestiä sille raskaustikusta.

Muutoin en kyllä kauaa katselisi tuollaista miestä, vaan antaisin olla ja iloitsisin vauvasta.

Älä nyt minkään tikun kanssa mene työpaikan pihaan. Johan siinä on miehen työkavereille ihmettelemistä. "Hei Maukka, tuolla on joku lyyli joka sanoo olevansa raskaana sulle."

Jos olet sitä pitkään tapaillut niin kai sulla sen puhelinnumero? Jos kännykässäsi on kamera niin kuvaviestiä sille raskaustikusta.

Muutoin en kyllä kauaa katselisi tuollaista miestä, vaan antaisin olla ja iloitsisin vauvasta.

On mulla sen numero. On vaan monta asiaa jotka ei liity raskauteen joissa väittää mun valehdelleen. Haluaisin todistaa väitteet vääräksi ja keskustella. Mulla on lääkärintodistuksia useampikin mutta ei mies ole edes pyytänyt nähdä niitä ja nyt väittää mua valehtelijaksi.

Taidat olla sitä koulukuntaa, jonka mielestä huono sekopää-isä on parempi kuin ei isää ollenkaan. Ole sinä sitä mieltä ihan rauhassa, minä olen eri mieltä. Turvallinen, rauhallinen ja riidaton lapsuus on todellakin parempi lapselle kuin elää lapsuutensa vallankäytön välineenä ja riitojen aiheena.
En tarkoittanut että tarttee asua sen miehen kanssa vaan sitä että lapsi tietää kuka on hänen isänsä. Voi vaikka sitten aikuisena ottaa häneen yhteyttä.
Siis jälleen kerran, on kyse LAPSEN edusta tässäkin, ei äidin.

En tarkoittanut että tarttee asua sen miehen kanssa vaan sitä että lapsi tietää kuka on hänen isänsä. Voi vaikka sitten aikuisena ottaa häneen yhteyttä.
Siis jälleen kerran, on kyse LAPSEN edusta tässäkin, ei äidin.

Kusipäinen ihminen ei ole lapsen etu. Ei, vaikka tuo kusipää sattuisi olemaan lapsen isä. Kaikista ei ole lasten vanhemmiksi.

Ehkä se valehtelijaksi syyttely on miehen tapa vaan torjua koko raskausasia.

On mulla sen numero. On vaan monta asiaa jotka ei liity raskauteen joissa väittää mun valehdelleen. Haluaisin todistaa väitteet vääräksi ja keskustella. Mulla on lääkärintodistuksia useampikin mutta ei mies ole edes pyytänyt nähdä niitä ja nyt väittää mua valehtelijaksi.

Usko jo, ettei mies halua puhua asiasta kanssasi. Väittää sinua siksi valehtelijaksi, vaikka todellisuudessa tietääkin itse olevansa väärässä. Näin se vaan menee kusipäiden kanssa.

Tiedätkö, miksi mies käyttäytyy noin? Onko hänellä ennestään lapsia, jotka hän on hylännyt, ja siksi ei missään tapauksessa halua lisää lapsia? Onko hän opiskelija tilapäisessä työssä, jolloin isäksi ryhtyminen sotkisi talousasiat? Vai jotain muuta kuten vaikeat lapsuuden kotiolot? Jos mies on tosissaan seurustellut kanssasi ja seurustelu on kestänyt jo pitemmän aikaa, niin hänen käytöksensä on outoa. Minkä verran raskausuutisesta on aikaa? Onko hänellä ollut aikaa toipua ensijärkytyksestä? Ketjun perusteella kuulostaa kyllä sellaiselta mieheltä, että sinun on parempi olla yksinhuoltajana. Vaikeissa tilanteissa hänestä ei ole tuen antajaksi, ei nyt eikä myöhemminkään.

Kuulostat kovin nuorelta ja keskenkasvuiselta äidiksi. Mutta päätät mitä tahansa, niin suunnittele asiat siltä pohjalta, että hoidat lapsen yksin. Isää ei asia kiinnosta. Muutenkin hän pitää sinua jo hulluna, oli sitten oikeassa tai väärässä, et voi hänen tunteitaan ja mielipiteitä muuttaa, joten lopeta hänen ahdistelu. Ilmoitat sitten, jos lapsi syntyy.

Usko jo, ettei mies halua puhua asiasta kanssasi. Väittää sinua siksi valehtelijaksi, vaikka todellisuudessa tietääkin itse olevansa väärässä. Näin se vaan menee kusipäiden kanssa.

Voi olla ettei halua olla tekemisistä kanssani. Hyväksyn kyllä sen jos hän minulle sanoo että olen ihminen jonka kanssa ei halua olla tekemisissä. Mutta jos se tapahtuu vääristä syistä niin tottakai yritän korjata asian. Menen huomenna raskaustestin ja lääkärintodistuksen kanssa tapaamaan miestä.

Voi olla ettei halua olla tekemisistä kanssani. Hyväksyn kyllä sen jos hän minulle sanoo että olen ihminen jonka kanssa ei halua olla tekemisissä. Mutta jos se tapahtuu vääristä syistä niin tottakai yritän korjata asian. Menen huomenna raskaustestin ja lääkärintodistuksen kanssa tapaamaan miestä.
Minkä takia oikeastaan edes kysyit sitten asiaa täältä kun kerran muiden mielipiteellä ei vaikutusta ole? Kaikkihan ovat täälläkin sanoneet että todella huono idea. Mutta tule kertomaan ja avautumaan meille kuinka sitten käy. Toivottavasti saat odotusten vastaisesti miehen kuuntelemaan:) Ja onnea matkaan, kuinka sitten toimitkaan!(y)

Voithan varata jo hyvissä ajoin ajan neuvolaan (itsellä ensimmäinen neuvola ollut aina noin raskausviikolla 8) ja pyytää miehen sinne mukaan jos hänet sinne haluat.

Alkaa kyllä tämän ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että mies on ihan järkevä, kun haluaa katkoa suhteen tällaiseen tyyppiin, joka ei puhetta ymmärrä, ja joka on lähdössä miehen työpaikalle, kun se on ainoa paikka, missä mies ei pääse tätä stalkkeria pakoon.

Lapsiparka.

Jos mies ei halua lasta mutta nainen on tullut raskaaksi eikä suostu aborttiin, joutuuko mies maksamaan elatusmaksuja oletuksena? Kelasin asiaa parista vinkkelistä ja tuntuu että tilanteesta riippuen homma voi olla hieman kyseenalainen - esm. kenties nainen tai molemmat ovat halunneet ilman kondomia ja sitten nainen on jättänyt ehkäisyn pois kertomatta miehelle ja miehelle tulee elatusmaksut silti maksettavaksi vaikka nainen teki käytännössä petoksen mieheen nähden tyydyttääkseen tarpeensa saada lapsi. Toisaalta voi tietty olla että suhde oli alkanut niin että nainen oli saanut ymmärtää että mies haluaa lapsen, ja ehkä näin olikin mutta mies olikin todennut että naisella on jotain vaikeuksia jotka voisi johtaa huostaanottoon tms.

Käytännössä tulee mieleen sellainen 'sovittelu' että mikäli nainen päätyy yh:ksi ja lapsi huostaanottoon niin miehelle palautetaan takautuvasti kaikki elatusmaksut jos oli niitä joutunut vasten tahtoaan maksamaan. (takautuva palautus vain siihen hetkeen asti jona mies ilmoitti ettei halua maksaa maksuja mikäli lapsi jäänyt naiselle)

Käytännössä tulee mieleen sellainen 'sovittelu' että mikäli nainen päätyy yh:ksi ja lapsi huostaanottoon niin miehelle palautetaan takautuvasti kaikki elatusmaksut jos oli niitä joutunut vasten tahtoaan maksamaan. (takautuva palautus vain siihen hetkeen asti jona mies ilmoitti ettei halua maksaa maksuja mikäli lapsi jäänyt naiselle)

Lisäänpä vielä tähän että tämäkään ei ole ongelmaton. Varmaan paras olisi että takautuva elatustuen palautus tehtäisiin lapselle kun vanhemmat kuolleet. Näin ei synny ongelmallisia kannustimia.

Jos mies ei halua lasta mutta nainen on tullut raskaaksi eikä suostu aborttiin, joutuuko mies maksamaan elatusmaksuja oletuksena? Kelasin asiaa parista vinkkelistä ja tuntuu että tilanteesta riippuen homma voi olla hieman kyseenalainen - esm. kenties nainen tai molemmat ovat halunneet ilman kondomia ja sitten nainen on jättänyt ehkäisyn pois kertomatta miehelle ja miehelle tulee elatusmaksut silti maksettavaksi vaikka nainen teki käytännössä petoksen mieheen nähden tyydyttääkseen tarpeensa saada lapsi. Toisaalta voi tietty olla että suhde oli alkanut niin että nainen oli saanut ymmärtää että mies haluaa lapsen, ja ehkä näin olikin mutta mies olikin todennut että naisella on jotain vaikeuksia jotka voisi johtaa huostaanottoon tms.

Jos lasta ei kertakaikkiaan halua, ei silloin pidä työnnellä kikkeliään jokaiseen vastaantulevaan reikään. Kyllä tämän jo kaikki tietävät. Ehkäisy voi aina pettää.
Kannattaa harrastaa seksiä vain sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa voisi lapsenkin hankkia. Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma, ja jos mies suostuu vetelemään paljaalla, on ihan turha väittää, ettei lapsi ole tervetullut.

Minä en ole ikinä suostunut seksiin ilman moninkertaista suojausta, juuri siksi, ettei mikään ehkäisy ole täysin varma. Ja silloinkaan minua ei olisi hirveästi haitannut, jos tuloksena olisi syntynyt lapsi.

Yhteistyössä