Oonko mä ainut joka ei tressaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Ihan hirveesti vauva/taapero aikana?

En lue hulluna kirjoja mitä saa tehdä/ mitä ei.

En soita neuvolaan joka ikisestä näpystä, mitä se nyt mahtaa olla.

En mieti ja ihmettele voikovauvaa/lasta jättää olohuoneseen siksi aikaa kun käyn vessassa tai suihkussa.

En edes toimi "nyrkkisäännön mukaan" 1v saa olla 1yötä pois kotoaan.

Ostan ihan kaupasta soseita, enkä tressaa että vauvalle tulis jotenkin parempi elämä aikuisena kun en oo sosuja itse tehnyt.

Oonko ainut joka ei tressaa ihan hulluna kun lapsi menee mummilaan yöksi, van on iloinen ajasta miehen kanssa ja siittä että lapsi saa viettää aikaa mumminkin kanssa.

Oonko ainut joka ei kysele täältä "voinko juoda yhden siiderin kun mulla on 6kk ikäinen lapsi"?

Oonko ainut jolla rytmi ei oo ihan minuutilleen sama joka päivä?

Tuntuu että täällä hirveän moni tressaa just noista asioista..Ja sitten kiukuttelee kun väsyttää, eikä oo omaa akaa, eikä ehdi käydä kavereilla jne.
Mulla on kyllä omaa aikaa, kun raaskin jättää lapset mummilaan ja kerkeän käymään kavereillä kun rytmin ei aina tarvi olla ihan sekunnilleen sama.

No en tiedä mut näköjään sä stressaat siitä ettet muka stressaa mistään? Ethän sä muuten jaksais tommosta litaniaa höpönlöpöä kirjoittaa. Hohhoijjaa.

En stressaa minäkään. Aika rentoa tää meidän elämä. Jos meillä joku stressaa niin mies, se on ihan hysteerinen mitä tulee vauvan tutkimusretkiin ja siihen laittaako poika suuhunsa jotain sopimatonta (pesuaineet jne on pois ulottuvilta eikä täällä ole saatavilla mitään vahingollista)...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en tiedä mut näköjään sä stressaat siitä ettet muka stressaa mistään? Ethän sä muuten jaksais tommosta litaniaa höpönlöpöä kirjoittaa. Hohhoijjaa.

Kyllä tressaan asioita, mutta en tuollaisia. Enkä mä tuota tressaa, kunhan kyselin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
Se on STRESSAA ei tressaa.

Ei mulle ;)

joitain sun trsessaaminen ressaa oikeein STRESSIIN asti =)

mutta itse en ressaa kaikesta, sillä sitten ei muuta kerkeiäisi tekeenkään,eikä lasta voi pumpulissa kasvattaa, vai voiko?

mielestäni elämä on tasan niin vaikeaa kuin miksi sen itselleen tekee ja sitä on sitten turha itkeä muille :)

Ihan hirveesti vauva/taapero aikana?
Mäkään en ressaa

En lue hulluna kirjoja mitä saa tehdä/ mitä ei.
En mäkään

En soita neuvolaan joka ikisestä näpystä, mitä se nyt mahtaa olla.
En mäkään

En mieti ja ihmettele voikovauvaa/lasta jättää olohuoneseen siksi aikaa kun käyn vessassa tai suihkussa.
Mä jätin niin kauan kuin se pysyi. Nyt se tulee perässä. Kylpee samalla kun mä käyn suihkussa... Ja kaivaa vessan kaappia samalla kun olen "asioilla":D

En edes toimi "nyrkkisäännön mukaan" 1v saa olla 1yötä pois kotoaan.
Meidän 1v ei ole vielä ollut. En ole ajatellut asiaa yhtään etukäteen. Riippuu tilanteista mitä eteen tulee

Ostan ihan kaupasta soseita, enkä tressaa että vauvalle tulis jotenkin parempi elämä aikuisena kun en oo sosuja itse tehnyt.
Mäkin... Jos reissuun lähtee, niin säilyvät paremmin autossa kuin ite tehdyt.

Oonko ainut joka ei tressaa ihan hulluna kun lapsi menee mummilaan yöksi, van on iloinen ajasta miehen kanssa ja siittä että lapsi saa viettää aikaa mumminkin kanssa.
tosta ei ole vielä kokemusta, kun en ole raaskinut jättää yöksi. Mutta sukulaisiahan ne, ja saaneet meidätki aikuisiksi asti hengissä pysyyn, joten miksei lasta sinne uskaltas viedä kun tarvii:D

Oonko ainut joka ei kysele täältä "voinko juoda yhden siiderin kun mulla on 6kk ikäinen lapsi"?
en minäkään ole kysynyt. Tiedän ettei imetys kaadu yhteen siideriin

Oonko ainut jolla rytmi ei oo ihan minuutilleen sama joka päivä?
Ei meilläkään ole. Jo siitä syystä että kummankin työajat vaihtelee

Tuntuu että täällä hirveän moni tressaa just noista asioista..Ja sitten kiukuttelee kun väsyttää, eikä oo omaa akaa, eikä ehdi käydä kavereilla jne.
Mulla on kyllä omaa aikaa, kun raaskin jättää lapset mummilaan ja kerkeän käymään kavereillä kun rytmin ei aina tarvi olla ihan sekunnilleen sama
Mä en ole vielä kaivannut omaa aikaa enempää kuin sitä on, mutta uskon sen olevan järjestelykysymys kun tuo kaipuu iskee:D

no mä en kyllä noista asioista ressiä revi. Mulla on muita asioita joista joutuu repimään sitä ressiä, varsinki just ku luulee että kaikki on hyvin jne, niin sillon taas potkitaan otsaan ja alkaa ressi. |O

ressaan vaan siitä kun ei ole mummolaa johon vauva menis yöks tai edes pariks tuntia että sais omaa aikaa. Muuten mennään ihan maalais- ja omalla järjellä nämä hommat.

Stressaaminen, maalaisjärjen puuttuminen ja se ettei lainkaan luota omiin kykyihinsä äitinä on huono juttu.

Mutta todella huono juttu on sekin, jos on hälläväliä-asenne: ei "stressata" siitä onko vauva autossa turvakaukalossa vai ei, koska kätevästi se sylissäkin kulkee, eikä oo tähänkään mennessä kuollut. Annetaan tavallista maitoa jo 6 kk ikäiselle koska ei sille siitä mitään vatsavaivoja tuu, kun ei sille tullu niistä soseistakaan joita se sai 1,5 kk ikäisestä alkaen. Jne.

Kultainen keskitie noiden kahden väliltä on kaiketi se paras vaihtoehto =). Suurin osa kai elääkin siten: suosituksia mukaillen ja ainakin suureksi osaksi noudattaen, mutta myös omaa järkeään käyttäen, itseensä luottaen.

en ole lukenut ainuttakaan kirjaa mistään lapsenkasvatuksesta. esikoinen oli yllätys ja piti leipää tienata kun mies vielä opiskeli. Ei ehtinyt stressata. En ehtinyt kyllä huolehtia muidenkaan stressaamisesta /palstailla. Yksi lapsi kyllä meni siinä sivussa. Mistään noista asioista en ole stressaannut. Tosin ruoat pyrin tekemään itse.

Kakkoselle syötin soseita kun esikoisen kanssa touhutessa ei ehdi samalla tavalla.

Yhden lapsen kanssa on helppo mennä ja tulla ja rutiinit eivät ole niin tärkeitä kuin useamman kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Stressaaminen, maalaisjärjen puuttuminen ja se ettei lainkaan luota omiin kykyihinsä äitinä on huono juttu.

Mutta todella huono juttu on sekin, jos on hälläväliä-asenne: ei "stressata" siitä onko vauva autossa turvakaukalossa vai ei, koska kätevästi se sylissäkin kulkee, eikä oo tähänkään mennessä kuollut. Annetaan tavallista maitoa jo 6 kk ikäiselle koska ei sille siitä mitään vatsavaivoja tuu, kun ei sille tullu niistä soseistakaan joita se sai 1,5 kk ikäisestä alkaen. Jne.

Kultainen keskitie noiden kahden väliltä on kaiketi se paras vaihtoehto =). Suurin osa kai elääkin siten: suosituksia mukaillen ja ainakin suureksi osaksi noudattaen, mutta myös omaa järkeään käyttäen, itseensä luottaen.

Siinä oon sun kanssa samaa mieltä että tokihan turvallisuudesta pitää huolehtia. Mutta tajusin ap:n tarkottaneen näitä "saankohan mie syyä tätä kalaa vai mitataanko viivottimella onko se sentin liian lyhyt"

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Hei, en mä tuotakaan tarkoittanut että vauva laitetaan takapenkille pyörimään vaikka ilman turvaistuinta ;) Vaan sitä että musta on ihmeellistä miksi siittäkin pitää tehdä "sota-suunnitelma" pääseekö käymään vessassa yksin päivällä, täällä kun on ollut sellaisiakin kysymyksiä. Siellä menee aikaa ehkä 1min-5min, tuskin lapsi sinäaikana traumoja saa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei, en mä tuotakaan tarkoittanut että vauva laitetaan takapenkille pyörimään vaikka ilman turvaistuinta ;) Vaan sitä että musta on ihmeellistä miksi siittäkin pitää tehdä "sota-suunnitelma" pääseekö käymään vessassa yksin päivällä, täällä kun on ollut sellaisiakin kysymyksiä. Siellä menee aikaa ehkä 1min-5min, tuskin lapsi sinäaikana traumoja saa ;)

En mä luullutkaan, että sä tuota tarkoitit, mutta tuli vaan mieleen.
Mäkään en tajua näitä "iik, lapseni tukehtuu, soitan 112!" kun vauvalla on HIKKA (tämä tarina on tosi :headwall: ) tai että soitetaan samantien päivystykseen jos lapsi kaatuu pihassa ja polveen tulee naarmu. Ja kyllä, lapset on jätetty pääasiassa yksin sillä aikaa kun käyn kusella, ja suihkuunkin pääsin aina vaikka kotona olikin 2 v ja vauva, ilman että soitin miehen tai isovanhemmat töistä apuun.

Yhteistyössä