Oonko mä ihan hullu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titikou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Titikou

Vieras
Esikoinen täytti just neljä, seuraava kolme ja nuorin vuoden. Ja mä haluan vielä tähän seuraavankin, en ihan heti, mutta silleen, että syntyisi kuitenkin ennen kuopusen kolmatta syntymäpäivää. Täytän itse 34 tänä vuonna ja on jotenkin stressi, pitää toimia heti, jos haluan lisää lapsia.

Vuodesta 2007 oon oikeestaan ollut joko raskaana tai imettänyt (menkat mulla ei tule ennen imetyksen loppumista ilmeisesti). Menkat on ollut tänä aikana vissiin kuus kertaa. Nuorimpien välissä sain vielä keskenmenon neljännellä kuulla, sen jälkeen raskauduin yksien menkkojen jälkeen. Esikoista odottaessani jäin sairaslomalle viikolla 15 ja kotona olen ollut siitä saakka.

Lapset on kaikki poikia, tytön vielä haluaisin, mutta kyllä poikakin olisi ihan yhtä hyvä. Kaikki lapset on olleet ihan älyttömän huonoja nukkujia ja raskausajat on olleet aika vaikeita, on ollut vaikka mitä komplikaatioita, viimeksi meni muuten hyvin, kärsin vaan tosi kovista liitoskivuista ihan alusta asti.

Mikä mua vaivaa? En ole mikään pullantuoksuinen kotiäiti, pikemminkin kiukkuinen univelkainen kotihirviö. Toisaalta kaipaisin omaa elämääkin, töitä ja aikuisia ihmisiä, mutta toisaalta täällä kotona on tosi kivaa olla. Meneekö mun vauvakuume ikinä ohi, edes siinä vaiheessa, kun lapsia on 10 kappaletta?

Et kai sä hullu ole.. Tai sitten meitä on muitakin. :)

Mulla oli samanlaisia tuntemuksia, tosin sillä erotuksella että meidän lapset on aina olleet ammattilaisia nukkumisen suhteen ja muutenkin aika hiljaisia ja rauhallisia tapauksia. Se tosin on kostautunut sitten tuossa 3+ iässä, mutta vauva-aika on ollut aina aika leppoisaa.

Mulla oli kans tuommosta jatkuvaa vauvakuumetta, mutta viidennen jälkeen helpotti ja nyt olen aika vakuuttunut että meidän lapsiluku on tässä. Kuopus täyttää keväällä kaksi eikä kuume ole vielä yllättänyt. Meillä lapset on vuoden-parin ikäeroilla saatuja.

Kiitos vastauksesta! Kavereilla on lapsia vasta muutamalla ja niilläkin joilla niitä on, on just se yksi ja enempää ei kuulemma tule. Mä oon ihan outo tapaus kaveripiirissäni.

Mies ei kertaakaan ole sanonut, ettei enempää lapsia halua, mutta välillä tuntuu, että hänestä tässä olisi jo tarpeeksi. Kuitenkin kun tuossa juteltiin, niin sanoi, että kai sitä vielä yksi menisi, mutta ei ihan aktiivisia, ovat koko ajan menossa ja touhuumassa jotain. Ja ovat vielä todella kovaäänisiä... Välillä tuntuu, että tulen näiden kanssa hulluksi, mutta siltikin vauvakuume vaan vaivaa. Unta saan ehkä kuutisen tuntia per yö, nuorin vielä herättelee ja isompiakin huudattaa joku homma lähes joka yö.

Meillä hyvin samanlainen tilanne, lapset iältään 4 v 1 kk, 2 v 5 kk, 8 kk ja nyt on laskettu aika syyskuussa... Ja surkeita nukkujia kaikki, kaksi kolmesta korvatulehduskierteessä kolmikuisista saakka, olen tiettävästi hiukan kärjistäen nukkunut viimeksi vuonna 2007 ja olen äitinä mielestäni ihan hirveä Kerberos... Niin ja rakennetaan taloa tässä samaan konkurssiin.

Eli hulluja tässä ollaan täälläkin. Tai sanotaan nyt vaikka että mulla näyttää olevan välillä todellisuuden kanssa täysi tekeminen :)

Hei olen Titikou ja olen vauvaholisti! En mä ymmärrä itseäni, raskaana ollessa mulla on aina vielä tosi kurja olo, huimaa, sattuu, väsyttää, kiukuttaa, oon ahdistunut ym...

Yhteistyössä