Oonko outo, kun vierastan ihmisiä joilla on luottotiedot menny..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taidan olla outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taidan olla outo

Vieras
Onko ketään muuta ketä ihmetyttää ihmiset, joilla on luottotiedot menny? Siis ymmärrän, jos on tullu joku konkurssi tai avioero, mutta siis on vaan jättäny laskun maksamatta ja siks menny luottotiedot.

Mulla on tällanen äitikaveri ja jotenkin en haluis lapsen antaa leikkii hänen lapsensa kans, kun ihmetyttää tällanen vanhempien rahankäyttö. Nyt oli heidän lapsellaan korvatulehdus eikä voinu hankkia ees antibiootteja, kun ei ollu rahaa.. Mä en tajua, miten yli 30-vuotiaat, töissä käyvät ihmiset voi sössiä raha-asiansa niin kunnolla..

En mä itekkään mikään täydellinen ole, mutta jotenkin vieroksun tällaisia ihmisiä joitten taloudenhoito on niin retuperällä. Jos ei osaa edes rahaa käyttää, niin miten muitten asioitten hoito sitten..

No juu, onhan se totta, että ihan muut syyt ratkaisee ystävystymisessä kuin luottotiedot, mutta toisaalta musta tuntuu, että tällainen ihminen on niin erilainen kuin minä ite ja ajattelee asioista täysin eri lailla.

mä en ole ikinä valkannut ysäviäni luottotietojen perusteella. tieto niistä ei muutenkaan heti kättelyssä tule joten on voinut olla jo vuosia ystäviä ennekuin koko asia on tullut puheeksi. ja vaikkei mun luottotiedot ole menneet on mullakin väliin niin tiukaa ettei olis ylimääräiseen (vaikka niihin lääkkeisiin) varaa.

No mielestäni olet kyllä outo! Joskus vaan käy niin ettei sitä rahaa olekkaan. Esim. työttömyyden aikana tai tuleekin joku isompi laksu. Ei se silti ihmistä mieleltään huonoksi tee vaikka onkin tiedot menny.
Sehän on suomessa nykypäivää. Mulla itsellä meni sillätavalla että ex ryyppäsi kaikki rahat, kun niitä tuli. Siinäpä sitten ihmeteltiin, että millä maksetaan laskut. Tänäkin päivänä veilä joudun niitä maksamaan, kun ei ole ihan pienistä summista kyse. Ja ex väitti maksaneensa laskuja, mut toisin kävi. Harmi vaan ku ei ollut avioehtoa, niin kaikki tuli sit myös mulle.

joillakin menee lottotiedeot vaan siitä että on ollut takaajana. ja kun tää lainan ottaja kuolee ( lainanottaja ei edes ostanut niilä rahoilla taloa mihin oli laina otettu) tulee kaikki takaajalle maksettavaksi. no takaaja itse jäi työtömäksi, eikä pystynyt maksamaan tätä vaelkaa (80 tuhatta markkaa, joka kasvaa korkoa koko ajan) ni luottotiedot menivät.
kyllä kaiki haluaisivat luottaaomiin vanhempiinsa, mutta aina ei sekään käy.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä en ole ikinä valkannut ysäviäni luottotietojen perusteella. tieto niistä ei muutenkaan heti kättelyssä tule joten on voinut olla jo vuosia ystäviä ennekuin koko asia on tullut puheeksi. ja vaikkei mun luottotiedot ole menneet on mullakin väliin niin tiukaa ettei olis ylimääräiseen (vaikka niihin lääkkeisiin) varaa.

no jos m tarviin reseptilääkettä niin olen AINA tarvittassa saanut ne velaksi.
Kyllä apteekeista sen verra luottoa löytyy, ei ne siellä halua että ihmiset pahimassa tapauksesa kolevat, ku eivä tsaa lääkkeitän.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

no jos m tarviin reseptilääkettä niin olen AINA tarvittassa saanut ne velaksi.
Kyllä apteekeista sen verra luottoa löytyy, ei ne siellä halua että ihmiset pahimassa tapauksesa kolevat, ku eivä tsaa lääkkeitän.

mä en ole sellaista älynnyt edes kysyä. aina on asiat järjestynyt. onneks ei sairasteta paljoa.

Ei se luottotietojen meneminen tarkoita, että ihmiset ovat huolimattomia rahankäyttäjiä... Voivat mennä monista eri syistä.

Ja miksi ihmeessä se voi ketään muuta vaivata kuin kyseistä ihmistä itseään? :o Jo on aikoihin eletty, jos ap:llä ei tosiaan ole muita ongelmia, kuin antaako lastensa leikkiä sellaisten lasten kanssa joiden vanhemmilla ei ole luottotietoja...

Huhhuh...

Tää kaverini puhuu asiasta ihan avoimesti, en ole sitä mitenkään erikseen ottanu selville.

Mua vaan ihmetyttää tällaisten ihmisten elämänhallinta yleensäkin, kellä ei ole varaa edes lääkkeitä maksaa. Jotenkin minusta pelottavaa.. ymmärrän toki, jos luottotiedot on menny juuri lainan takauksessa, mutta tällaisesta ei ole kyse.

Mutta kiitos mielipiteistänne, taidan siis todellakin olla outo niin kuin aattelinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tää kaverini puhuu asiasta ihan avoimesti, en ole sitä mitenkään erikseen ottanu selville.

Mua vaan ihmetyttää tällaisten ihmisten elämänhallinta yleensäkin, kellä ei ole varaa edes lääkkeitä maksaa. Jotenkin minusta pelottavaa.. ymmärrän toki, jos luottotiedot on menny juuri lainan takauksessa, mutta tällaisesta ei ole kyse.

Mutta kiitos mielipiteistänne, taidan siis todellakin olla outo niin kuin aattelinkin.

Jos vaikka maksaa niitä velkojaan, niin ei ehkä ole varaa niihin yllättäviin menoihin....?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama juttu. Ihan samalla tavalla ajattelen kuin sinäkin. Ei anna hyvää kuvaa siitä ihmisestä, valitettavasti.
Mä uskallan myös myöntää ymmärtäväni ap:n ajatuksia. Jos siis tiedän että jollain on "tyhmyydestä" tai välinpitämättömyydestä luottotiedot menneet. Etenkin jos vielä tapahtunut ihan aikuisena. Minusta se on typeryyttä, enkä erityisemmin viihdy typerien seurassa. Vakka kantensa valitsee jne. :|
*avaa sateenvarjon*

vähän kyllä ihmetyttä sun ystävänkin käytös jos niin avoimesti puhuu että luottotiedot mennyt. itselläni on luottotiedot mennyt ja siitä tietää vain mies ja mun äiti, muille en oo kertonut koska en todellakaan ole siitä ylpeä :( on sunkin käytös kyllä omituista koska eihän se kerro ihmisestä mitään jos on luottotiedot mennyt :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mä uskallan myös myöntää ymmärtäväni ap:n ajatuksia. Jos siis tiedän että jollain on "tyhmyydestä" tai välinpitämättömyydestä luottotiedot menneet.

Näinpä, luottotietojen menetys tai muu rahasotku ei voida edes selittää luonnollisilla vieteillä. Siksi parisuhteeseen kannattaa mielummin kelpuuttaa pettäjän kuin varattoman.

Yhteistyössä