Oonko outo, kun vierastan ihmisiä joilla on luottotiedot menny..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taidan olla outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Alkuperäinen kirjoittaja mintsu:
En pistä välejä poikki luottotiedottomien (:D) kanssa, mutta vaikea olla ystävä ihmisen kanssa, jolle ei uskalla ikinä lainata rahaa, maksaa shoppailureissulla sen puolesta jotain paitaa, tarjota kahveja, kun ei oo varma tarjooko takas...

Joo, oon itsekäs, mutta yks tällänen ystävyyssuhde makso miulle sata euroa ja korvaamattoman määrän pahaa mieltä.

Jos mä kutsuisin jotakuta ystäväkseni [ja sen lisäksi tekisin säännöllistä palkkatyötä], niin tuskin edes alkaisin yhden satasen perään itkemään, vaikka se menisikin pysyvästi. Eri asia sitten, jos ihminen kiristäisi minulta erilaisiin kulutushyödykkeisiin, kuten vaatteisiin, rahaa - sitten ei tosin olisi enää ystävä muutenkaan!

Opiskelen tällä hetkellä, joten juuri nyt en lainaisi satasta edes luotettavalle takaisinmaksajalle.

Kyllä mua ainakin haittais jos kaveri jättäisi lainan maksamatta. Ja näin on mulle käynytkin (rahat meni kyllä oikeasti tarpeeseen=ruokaan), mutta summa oli pieni eikä niin pahasti hetkauttanut. Välit säilyi kyllä, mutta en mä samalla tavalla vaan enää luota siihen, mikä mun mielestä on ihan ymmärrettävää. Ja tässäkin tapauksessa vielä merkitsi se TAPA jolla jätti sen lainan maksamatta.. Eli jos olisi vaan suoraan sanonut, että hei, en mä pysty nyt tätä maksamaan vaikka sovittiin niin olisin hyvin voinut sanoakin ettei haittaa eikä tarvii maksaa. Mutta kun ei.. Teki niin että sain ensin kysellä että milloin maksat (kun sovittu maksupäivä oli jo mennyt ja kertoi uusista hankinnoistaan eli rahaa oli) ja sanoi maksavansa heti. Eikä sitä maksua tullut kuitenkaan ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mutta kieltämättä joskus ihmettelen joidenkin luottotietonsa menettäneiden asennetta elämään ja rahaan. (Enkä siis minäkään puhu tässä mistään konkursseista tai lainojen takaamisista tms) Siis sellaisten ihmisten ketkä suurinpiirtein mainostavat että jätetään nyt sitten tuokin lasku maksamatta kun ei sillä niin väliä enää. Ja samaan aikaan kun ei ole varaa maksaa laskua voidaan kuitenkin hetken päähänpistosta ostaa itselle jotain kivaa ja tarpeetonta.

Niin, tätä minäkin ajan takaa ja varmaan ap:kin tarkoitti tämmöisiä tapauksia.

Yhteistyössä