tyttärelläni alkoi koulu eilen kello 9.20. vein hänet autolla, koska hleillä oli luistelua ja heti ekalla tunnilla. koululla olimme 9.10 ja tyttö meni heti koppiin laittamaan luistimia jalkaansa. ja opettaja myuös näki tämän, koska oli kentällä kolaamassa lunta. kaksi nujorempaa tyttöä oli sitten tullut linkassa koululle ja luistelukopille kello 9.15. tuohon mennessä tyttömme oli sitonut omat luistimensa ja alkanut sitten sitomaan kahden tytön luistimia, jotka ei sitä itse osaa. koska tyttömme ei ole kone, olivat myöhästyneet sitten tunnin alusta muutaman minuutin.
no tyttö tulee sitten kotiin lapun kanssa, jossa luki, että tyttömme on myöhästynyt tunnilta noin viisi minuuttia. ja että siitä tulee merkintä johonkin opettajan kirjaan, ja että sillä voi olla vaikutusta käytös numeroon. vaikka tyttö ei ole tänä vuonna edes kertaakaan oikeesti myöhästynyt. myös nämä kaksi muuta tyttöä oli saaneet samanlaisen lapun.
tyttömme oli yrittänyt selittää opettajalle asiaa, että oli sitonut tyttöjen luistimia, kun he ei itse osaa ja että hänellä oli jo luistimet omissa jaloissa silloin kun linkka vasta tuli koululle. ja ope oli vaan karjunut naama punaisena turhasta munimisesta pukukopissa.
no eiköhän tuolla tavalla tapeta lapsen halu auttaa. kun rangaistaan siitä, että on auttanut toista. ja sitä kun niin toitotetaan, että kun auttaa toista, niin se on postitiivinen juttu ja vaikuttaa käytös numeroon.
sanoin sitten tytölle, että tämän jälkeen ei sido kenenkään luistimia. on sitonut näiden kahden tytön luistimia muinakin päivinä. että sitokoon kouluavustajat. tyttö sanoi, ettei ne ole mukana luistelutunnilla. no sitokoon opettaja sitten itse.
vielä tunnin lopussa oli opettaja naljaillut, että pitää lopettaa tämä tunti nyt vähä aikaisemmin, että nämäkin hitailijat ehtii ajoissa seuraavalle tunnille
no tyttö tulee sitten kotiin lapun kanssa, jossa luki, että tyttömme on myöhästynyt tunnilta noin viisi minuuttia. ja että siitä tulee merkintä johonkin opettajan kirjaan, ja että sillä voi olla vaikutusta käytös numeroon. vaikka tyttö ei ole tänä vuonna edes kertaakaan oikeesti myöhästynyt. myös nämä kaksi muuta tyttöä oli saaneet samanlaisen lapun.
tyttömme oli yrittänyt selittää opettajalle asiaa, että oli sitonut tyttöjen luistimia, kun he ei itse osaa ja että hänellä oli jo luistimet omissa jaloissa silloin kun linkka vasta tuli koululle. ja ope oli vaan karjunut naama punaisena turhasta munimisesta pukukopissa.
no eiköhän tuolla tavalla tapeta lapsen halu auttaa. kun rangaistaan siitä, että on auttanut toista. ja sitä kun niin toitotetaan, että kun auttaa toista, niin se on postitiivinen juttu ja vaikuttaa käytös numeroon.
sanoin sitten tytölle, että tämän jälkeen ei sido kenenkään luistimia. on sitonut näiden kahden tytön luistimia muinakin päivinä. että sitokoon kouluavustajat. tyttö sanoi, ettei ne ole mukana luistelutunnilla. no sitokoon opettaja sitten itse.
vielä tunnin lopussa oli opettaja naljaillut, että pitää lopettaa tämä tunti nyt vähä aikaisemmin, että nämäkin hitailijat ehtii ajoissa seuraavalle tunnille