Opettakaa lapsenne virpomaan oikein.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en vihaa virpomista.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en vihaa virpomista.

Vieras
Miksi ette voi opettaa lapsia kysymään, että saako virpoa - Aikaisempina vuosina on ovelle vaan tultu ja virottu.

Miksi ette voi jo sanoa teinille joka suunnittelee virpomistaan, että ei ole enää sinun ikäisesi juttu?

Miksi ette opeta, että kelloja ei saa rämpyttää?

Miksi oksien tekemiseen ei voida nähdä vaivaa?

Miksi palkasta ei opeteta kiittämään, oli se mitä tahansa?

Miksi jotkut vaahtoavat lapsilleen jo valmiiksi, että jostain voi saada rahaa? (kuulin eilen yhden tytön sanovan kaverilleen: "äiti sanoi, että jotkut antaa rahaa".) Sitten lapset ovat tympääntyneitä muusta.

Tämä niille, joiden kullanmurut käyttäytyvät huonosti. Minä laitoin ovikellon pois koska ei ole ovi silmää, josta katso minkälainen virpoja.

PIENET, HYVIN VALMISTAUTUNEET ja KOHTELIAAT virpojat ovat suloisia. Okei, voi se teinikin virpoa, jos on jaksanut nähdä vaivaa pukeutumisensa eteen ja tehnyt kauniin vitsan.

Omani kanssa tulevaisuudessa voimme virpoa tutut. Vieraille oville ei mennä, se voi sitä paitsi koitua kohtaloksi kun ei tiedän minkälainen ihminen oven avaa. Mutta ensimmäisenä vuosina käyn varmaan yhdessä lapsen kanssa ja heti ovella sanomme, että mitään palkkaa tästä ei oteta vaan tämä on hyvän päivän toivotus. karkkia ja rahaa ei tarvitse mennä rohmuamaan muilta. Sitä saa kotoakin :)

Minä en avaa yhdellekään virpojalle oveani. Ovikello on pois päältä. Aivan sama minusta kuinka virpoo, aina se on yhtä ärsyttävää ja joak kerta pilaa päivän.

Ap, kuullostaa lähinnä siltä, että et ole koskaan avannut ovea kenellekään. Ovisilmästäkö näet etukäteen lapsen käytöstavat?

Meillä asutaan omakotitalossa ja ovi avataan kun ovikelloa soitetaan (tai koputetaan). Tänään on käynyt n. 15-20 virpojaa ja kaikilla hyvät käytöstavat =)

Kyllä, aikaisempina vuosina avasin oven. Hyvän pääsiäisen toivotus ei ole yhtäkuin iso kerjuu reissulla oleva huonokäytöksinen porukka joka tuo yhden vitsan ja vaatii palkkaa viidelle ;)

Kyllä, aikaisempina vuosina avasin oven. Hyvän pääsiäisen toivotus ei ole yhtäkuin iso kerjuu reissulla oleva huonokäytöksinen porukka joka tuo yhden vitsan ja vaatii palkkaa viidelle ;)

Meillä käy niin paljon virpojia, että oksa per porukka riittää oikein hyvin (nyt niitä on yksi maljakollinen). Kaikilla hyvät käytöstavat... sitä et ovisilmästä näe. kuten et sitäkään montako oksaa saat.

Juu ja jos olisi ovi silmä niin kyllä siitä näkisin jo vähän, että onko ovella normaalivaatteissa olevia teinejä vai söpöjä pikkunoitia. En kehtaa lapsille tai nuorillekaan ilkeä olla ja ajaa pois. Siksi en avaa ovea ollenkaan tänä vuonna. Voi toki olla, että olen vain sattunut aiemmin törmäämään moneen huonokäytöksiseen kerjäläiseen. Pieniä virpojia ei ole pahemmin näkynyt. Vanhemmat kuuluisi virpojalla (joka oletettavasti on pieni) olla mukana, en edes uskaltaisi päästää lapseani ovelta ovelle.

Mä niiin odotin että tän talon lapset olis tullu virpomaan,mut ei,kertaakaan ei ole ovikello soinu..

Oon kuullu ns urbaanilegendoja näistä "teinivirpojista" mutta ikinä en ole yli 10v- virpojaa nähny.

Ihan hyvä periaate toi että virvotaan vaan tutuilla.

Tosta rahan antamisesta - se äiti on varmaan tarkottanu "varottaa" lapsia että kaikilta ei välttämättä saa karkkia - harmi jos ajatus on lapsilla kääntyny toisin päin. Ite muistan kun pienenä oltiin kavereiden kans virpomassa,kyllä ne namit oli "arvostetumpia" kun taskun pohjalta kaivetut kolikot..

Kyllä se vähän harmittaa.. kun lapset ei näe vaivaa vitsojen tekemisessä. Itse olen aina vahtinut että vitsat on näyttäviä jos haluaa mennä virpomaan. tänään tullut jo monta oksaa jossa yksi ainoa sulka. ei kauheasti panosteta.

Meillä on käynyt tänään virpojia ja jokainen on pyytänyt luvan virpomiseen. Näin ainakin täällä Oulussa :) Ja kerran unohdin ostaa virpojille karkkeja ja olin varautunut pienillä kolikoilla. Virpojia tuli ja kun olin antamassa rahaa niin kuului reippaasti, että äiti kielto ottamasta rahaa. Minusta virpominen ei ole kerjäämistä vaan ihana perinne. Lapset näkevät vaivaa pukeutuessaan ja koristellessaan oksia. Meillä ei ainakaan olisi vielä mitään pääsiäiskoristeita ilman virpojien tuomia oksia :)

Mun mielestä myös pitää panostaa vitsojen tekoon. Ei mitään sulka siellä toinen täällä risuja.
Olen myös opettanut lapsille, että pitää kysyä lupa saako virpoa ja palkasta kiitetään.
En pidä tätä minään kerjuu päivänä. Yks päivä vuodessa, nini kyllä silloin saa mun mielestä virpomisesta ja vaivaa nähdyistä oksista pienen palkan ansaitakkin. :)

Ei täällä ole kyl käyny yhtään huonotapasta virpojaa. Kaikki on tosi nätisti kysyneet saako virpoo. Tosin mulla olis kyl pokkaa sanoa teineille ettei tartte virpoo ja jos joku ei olis pukeutunu kunnolla tai koristellu oksia niin en antas virpoo. Kyllä siitä kehtaa sanoo jos toinen ei ole vaivaa nähnyt asian eteen.

Missä lähiöhelveteissä asutte kun on noin kurja asenne? Sääli ettei teillä ole varaa parempaan asuinympäristöön, jossa ei tarvitse katkeroitua ja kyynistyä tuollaisiksi noita-akoiksi.

[QUOTE="huoh";25993613]Missä lähiöhelveteissä asutte kun on noin kurja asenne? Sääli ettei teillä ole varaa parempaan asuinympäristöön, jossa ei tarvitse katkeroitua ja kyynistyä tuollaisiksi noita-akoiksi.[/QUOTE]

Viikon tyhmin kommentti?

Yhteistyössä