Opiskelen ja käyn töissä, muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka jaksatte tehdä töitä ja opiskella samanaikaisesti?

Mä olen kokopäivä töissä ja lisäksi opiskelen samalla. Kotona alle 3v lapsi, jonka kanssa myös siis haluan olla ja tehdä kaikkea. Vuoden koulutuksen ajattelin vetää hiukan nopeammin läpi, eli töitä riittää. Mutta jaksaminen kohta loppuu. Koko ajan ressi, että pitäisi tehdä jotain. Miten te onnistutte? Milloin teette opiskelutehtävät?

mä odotin, että lapset on vähän isompia.. ovat nyt 5 ja 9 ja mä en ole kokopäivätöissä,
vaan osa-aikaisesti, opiskelu on pääasia, enkä halua töiden takia itteeni ihan sippiin vetää =)

kyl tuntuu välillä itsestäkin ettei jaksa mut sit ajattelen et vuos on lyhyt ja sit saa tutkinnon :)
no, mut en kyl täl hetkel oo viel töis van äippälomalla ja opiskelen enemmänkin kotona (koulua 2x kuussa ) mut aikasta paljon on etäopiskelua ja kaks alle 2v lasta pyörii samaan aikaan jaloissa :)

lopputyötä teen töiden ohessa ja lapsi vajaan vuoden. Kun organisoi niin jaksaa, mulla tosin jo loppusuoralla. Jos alkuvaiheessa olis opinnot niin varmaan pää hajoisi tällä elämäntyylillä.

Osa-aikatöissä, jotka kyllä usein venyvät pitemmiksi päiviksi, ylitöitä on kertynyt muutaman viikon vapaan verran parissa kuukaudessa. Opiskelen etänä kansainvälistä politiikkaa, teen 3. vuosikurssin juttuja parhaillaan. Aivojeni virkistämiseksi olen ilmoittautunut tammikuussa taas yhdelle avoimen yliopiston kurssille. Tammikuussa aloitan myös erään luonnonsuojeluun panostavan järjestön kerhon vetämisen.

Lapset eivät jää juurikaan mistään paitsi, eivät edes ajastani. Eilenkin vanhempi tyttäreni oli koulun jälkeen työpaikallani: järjestöelämään on hyvä totuttaa varhain. Katselen jo haaveillen tulevia opintoja. Tarkoituksena olisi aloittaa maisteriopinnot ensi syksynä, jos vain minut hyväksytään kouluun. Jos ei, aion alkaa kokopäivätöihin, lukea pitkän matematiikan oppimäärän uusiksi sekä jatkaa avoimen yliopiston kursseilla, samoin on tiedossa muita kerhoja, joita voisin vapaaehtoisena vetää ja auttaa näin alakouluikäisten päivähoitotoiminnassa ja samalla opettaa heille kierrätystä yms.

Opiskellessani pph:ksi lapset olivat kotona kanssani. Olivat aika tasan 1v ja 3v aloittaessani. Opintotehtävät tein päivällä, ihan kuten ruoankin ja siivouksen hoidin lasten hereilläoloaikana. Yliopiston brosyyrin mukaan 60 pointsin eteen joutuu tekemään töitä 9 kk 16 tuntia viikossa. Mulla on kohta puolet 60 pisteen kurssirykelmästä tehtynä ja olen käyttänyt aikaani ehkä 20 tuntia yhteensä. Olen aika laiska ja teen asiat rykäyksellä läpi, en koskaan editoi esseitäni tms. Kompaktia sen olla pitää.

Tämä toimii minulle, mutta oppimistyylejä samoin kuin opiskelutyylejä on erilaisia. Opiskelun ei tarvitse olla vaikeaa!

No mulla kolmivuorotyö, opiskelua kahtena iltana viikossa ja hirveä määrä itseopiskelua/tehtäviä. Lapsista yksi koulussa ja kaksi tarhassa. Rankkaa tää on, mutta näin mennään seuraavat 2,5 vuotta.

Yhteistyössä