opiskelu, työ, ja lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siinäpä ne. Miten olette yhdistäneet työn, opiskelun ja lapset? Onko rankkaa?
Mitä opiskelet tai opiskelit?

Entä onko sellaisia kellä lainaa ja vaihtaa ammattia kuin rahallisesti pärjäätte?

Mulle riittää yhdistelmä opiskelu ja lapset - töitä en voi miehen työvuorojen vuoksi ottaa.

Ihan hyvin se tuntuu mun parilta luokkakamulta sujuvan, siis opiskelun, perheen ja työn yhdistelmä. Vaatii varmasti paljon, ja joskus taatusti väsyttää, mutta on se onnistunut.

No ihan samalla lailla ne lapset on siellä hoidossa päivän, olen sitten töissä tai opiskelemassa ja mies hoitaa sitten iltaisin jos tarvii tehdä jotain kotihommia opiskelun takia. Mies on töissä että ei se nyt rahallisesti ihmeellistä ole. Töissä en ole.

Mä olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja opiskelen samalla. Opiskelin myös äitiysloman aikana. Toisaalta on ihan piristävää, mutta todella rankkaa. En kyllä jaksais käydä tössä enää tässä samalla. Meidän lapsi on 1v. ja järjestää kyllä päivisin sen verran ohjelmaa mullekkin, että kun saan hänet nukkumaan niin koulukirjojen avaus ei kyllä ole ensimmäisenä mielessä. Asuntovelkaa on ja miehen palkalla sitä pääasiassa maksellaan.

Minun henkisille kyvyille jo pelkkä opiskelu oli työtä lapsettomana, joten nyt lapsiperheellisenä riittää lapset ja opiskelu. työtä en pystyisi sovittaa siihen enää, ainakaan tulematta hulluksi, tai satunnaista keikkaa lukuunottamatta.

On vaikeaa jo löytää aikaa ja voimia opiskelulle.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Minun henkisille kyvyille jo pelkkä opiskelu oli työtä lapsettomana, joten nyt lapsiperheellisenä riittää lapset ja opiskelu. työtä en pystyisi sovittaa siihen enää, ainakaan tulematta hulluksi, tai satunnaista keikkaa lukuunottamatta.

On vaikeaa jo löytää aikaa ja voimia opiskelulle.

ja on meillä velkaa, ja ei ole hyväpalkkaisessa mies, vaan ihan normipalkkaisessa. velkaa ei ole paljon, on säästetty ennen omaa asuntoa piiiiiiiiitkäääääään.

Käyn osa-aikatöissä, lapset on 3 ja 1, miehen palkka reilu 2000e/kk (netto), asuntolainaa maksetaan 800e/kk, opiskelen jatkotutkintoa varten. Rahallisesti pärjätään hyvin, välillä on henkisesti raskasta. Siis opiskelua ajatellen, kun ei jaksais lukea... Mutta kyllä se onnistuu.

Yhteistyössä