Opiskelusta (sosiaali- ja terveysala)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Olen koulutukseltani nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja ja tehnyt niitä hommia yli 10 vuotta.

Nyt haluaisin "päivätöihin" vaikka ei kai tällä alalla niitä ole =) Siis kun työni on joka päivä iltatyötä kun olen nuorisotilalla ohjaajana. Olisi edes vuorotyö, ei jatkuva iltavuoro.

Mikä olisi järkevin vaihtoehto opiskelulle, jos haluaisin esim. päiväkotiin töihin? Ja jos ei päiväkotipaikkaa saisi, niin sellainen millä voisi hakea sitten muitakin paikkoja.

Esim. opiskelenko lähihoitajaksi, suuntautuen lapsiin ja nuoriin?

Tyttö varmaan herää kohta, että tulen illalla katsomaan vastauksia.

Sosionomi. Työnkuva on erittäin laaja ja suuntautumisvaihtoehtoja on aina varhaiskasvatuksesta mielenterveysongelmaisiin, unohtamatta tietenkään päihdetyötä, kriisityötä, kriminaalihuoltoa, vanhustyötä, maahanmuuttotyötä, lastensuojelua, vammaistyötä jne.

Vaihtoehtoja ainakin tuolta saralta löytyisi.

On myös ainakin hitusen parempi palkka kuin lähihoitajalla, kun on AMK-tutkinto.

Sosionomi olis varmaan hyvä vaihtoehto. Jos haluat lyhyemmät opinnot ja palkalla ei ole niin väliä, etkä ole kiinnostunut johtotehtävistä lähihoitaja on hyvä vaihtoehto ja opinnot ovat lyhyemmät.

Eli aikanaan olisi pitänyt opiskella enemmän :headwall:

Olen merkonomi 3-vuotinen linja ja nuoriso-ohjaaja on 2-vuotinen. Mä en edes tiedä mikä on 2. asteen tutkinto:ashamed:

Kyllä mun mielestä tonne koulutukseen pääsee muutenkin. Mielestäni oli vielä joku tuollainen, että olet ollut töissä vähintään pari vuotta alaan liittyvissä töissä.

No en tarkalleen valitettavasti muista tuota! Kannattaa googlettaa! Tai käydä lukemassa esim kirjastossa AMK-hakuopasta.

Kauppis mun mielestä vastas lukiota noissa hakujutuissa. Työkokemusta on kyllä alalta, että ehkä se riittäisi sisään.