Orpo: Sopu löydetty – Suora lähetys Säätytalolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa että palstalla on myös järkeviä ihmisiä.
Totta puhuen en ole seurannut kuin pintaraapaisulla hallitusneuvotteuja.
Kuuntelin eilen Iltalehden Politiikan puskaradion. Älykästä huumoria huosujen väärin pukemisesta.
Odotan päivää kun Purran mekko on nurinpäin. Mikään muu asia ei persuissa kiinnosta.

👍

Hih, tuo oli just hyvä, että mekko kääntyy/menee nurinpäin 😂 Ajattelin tässä just samaa. Onhan se osin jo mennytkin.

Valtiovarainministeri Riikka Purra.

Sisäministeri Jussi Halla-aho.

Opetusministeri Laura Huhtasaari.

Lisäksi viisi muuta hyvää perussuomalaista kansanedustajaa saa ministerinsalkun.

Vihervasemmisto saa nolla (0) ministerinsalkkua.

Jussi Halla-ahoa "vastuullinen media" on pilkannut ja haukkunut liki 20 vuoden ajan ja yrittänyt tuhota Jussin poliittisen uran, mutta niin vaan Jussista tulee muutaman viikon päästä ministeri. Voin kuvitella sen ketutuksen määrää mikä vallitsee "vastuullisten medioiden" toimituksissa.

Jussi Halla-ahoa "vastuullinen media" on pilkannut ja haukkunut liki 20 vuoden ajan ja yrittänyt tuhota Jussin poliittisen uran, mutta niin vaan Jussista tulee muutaman viikon päästä ministeri. Voin kuvitella sen ketutuksen määrää mikä vallitsee "vastuullisten medioiden" toimituksissa.

Jussi on haukkunut monia ihmisiä todella rumin sanoin yli 20 vuotta. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että hänestä tulee ministeri, saapahan sitten näyttää, mitä osaa, muutakin kuin em. Ukrainan asiassa olen antanut hänen toimilleen arvoa.

Vaikeinta tulee olemaan eräällä Janilla, jonka pitää opetella somessa käyttäytymään. Jos hänestä tulee ministeri, niin voi pojat. Voipi olla vaikeaa opetella käytöstapoja.

Linkki?

Jussi on haukkunut monia ihmisiä todella rumin sanoin yli 20 vuotta. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että hänestä tulee ministeri, saapahan sitten näyttää, mitä osaa, muutakin kuin em. Ukrainan asiassa olen antanut hänen toimilleen arvoa.

Vaikeinta tulee olemaan eräällä Janilla, jonka pitää opetella somessa käyttäytymään. Jos hänestä tulee ministeri, niin voi pojat. Voipi olla vaikeaa opetella käytöstapoja.

Oletpas taas laiskalla tuulella ja muistisi myös näköjään reistailee pahasti.

"Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti. Tämän reptiilin erityisen limainen alalaji on ruotsalainen sosiaalidemokraatti"

Sitä miettii, miten tuon vaimo sulattaa moista tekstiä.

"Jussi Halla-ahon väkivaltaisia fantasioita sekä juutalaisuusvastaisuutta, johon kuuluu holokaustin vähätteleminen.

”Kollektiivisessa närkästyksessäni huomaan välillä, että minun on vaikea tuntea aitoa sympatiaa näiden (raiskaus)rikosten uhreja kohtaan. Tunnen houkutusta ajatella, että naiset saavat sitä, mitä pyytävät. Yritän kuitenkin olla ajattelematta näin. Koska kaikki naiset eivät ole sellaisia kuin Virtanen, Biaudet ja Filatov…”

Halla-aho on tunnettu siitä, ettei hän kadu mitään kirjoittamaansa. Hänen asemansa mestarina on puolueessa kuin erehtymättömällä paavilla."

Oletpas taas laiskalla tuulella ja muistisi myös näköjään reistailee pahasti.

"Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti. Tämän reptiilin erityisen limainen alalaji on ruotsalainen sosiaalidemokraatti"

Erittäin hyvä kirjoitus. (y)

Halla-aho on aina ollut taitava kirjoittaja. Näitä on mukava lukea aina uudestaan. Ettei totuus unohtuisi.

Sitä miettii, miten tuon vaimo sulattaa moista tekstiä.

"Jussi Halla-ahon väkivaltaisia fantasioita sekä juutalaisuusvastaisuutta, johon kuuluu holokaustin vähätteleminen.

”Kollektiivisessa närkästyksessäni huomaan välillä, että minun on vaikea tuntea aitoa sympatiaa näiden (raiskaus)rikosten uhreja kohtaan. Tunnen houkutusta ajatella, että naiset saavat sitä, mitä pyytävät. Yritän kuitenkin olla ajattelematta näin. Koska kaikki naiset eivät ole sellaisia kuin Virtanen, Biaudet ja Filatov…”

Halla-aho on tunnettu siitä, ettei hän kadu mitään kirjoittamaansa. Hänen asemansa mestarina on puolueessa kuin erehtymättömällä paavilla."

Suomalaisvastainen Biaudet haluaa potentiaalisia raiskaajia Suomeen, joten on kohtuullista, etteivät syyttömät kärsi Biaudetin huonosta maahanmuuttopolitiikasta, vaan Biaudet itse saa sitä mitä on tilannut.

Tilastokeskuksen tulorakennetilastosta selviää, että vain 30 prosenttia kotitalouksista maksaa nettomääräisesti veroja. Se tarkoittaa sitä, että ainoastaan kolme eniten tienaavaa kotitaloutta kymmenestä maksaa enemmän veroja kuin saa tulonsiirtoina. Tarkalleen raja kulkee seitsemännessä tulokymmenyksessä, joten osuus olisi jotakin 30 ja 40 prosentin välissä. Seitsemännen tulokymmenyksen alapuolella kotitaloudet saavat keskimäärin enemmän tulonsiirtoja kuin maksavat niitä. Seitsemäs tulokymmenys tarkoittaa, että henkilön tulee ansaita 37 859€ vuodessa tai sitä enemmän.

Persujen lähtötavoite oli siis ihan oikea ja faktoihin perustuva. Muut puolueet nyt selvästi kompastelevat faktojen kanssa. Kompromisseja on pakko tehdä, mutta eurokin lähemmäs tuota kolmea tonnia on siis oikea suunta.
Ei ihan. Tai miten niitä tilastoja sitten tahtoo tulkita. Tuossa on hyvä analyysi aiheesta.

Kun koko tulonsiirtojärjestelmän yhtenä ajatuksena on tasata tuloeroja väestöryhmien välillä, ei ole yllättävää, että tulonsiirtojen rooli on merkittävämpi pienituloisten kuin suurituloisisten talouksien tuloissa. Tästä huolimatta pienemmillä tuloilla voi päätyä maksajaksi siinä missä suurilla tuloilla voi päätyä saajaksi.

Ei kai pilkkaamista ja haukkumista ole edes olemassa! Ainakaan persujen itsensä kertomana. On vain syviä totuuksia, joita toiset ei kestä.

Ei ihan. Tai miten niitä tilastoja sitten tahtoo tulkita. Tuossa on hyvä analyysi aiheesta.

Kun koko tulonsiirtojärjestelmän yhtenä ajatuksena on tasata tuloeroja väestöryhmien välillä, ei ole yllättävää, että tulonsiirtojen rooli on merkittävämpi pienituloisten kuin suurituloisisten talouksien tuloissa. Tästä huolimatta pienemmillä tuloilla voi päätyä maksajaksi siinä missä suurilla tuloilla voi päätyä saajaksi.
Varmasti näin yksittäisten yksilöiden kohdalla, mutta politiikkaa tehdään katsomalla aina massoja. Tässä ei pitäisi olla mitään uutta tai yllättävää.

Yhteistyössä