Osa-aikainen hoito, mitkä päivät?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
5 v menee on hoidossa 3 päivää viikosta. Onko kokemusta tai ajatuksia, mitkä päivät kannattaisi ottaa hoitopäiviksi? Onko kätevin esim. ma-ke tai ke-pe? Perjantaisin on päiväkodissa lelupäivä, jota lapsi aina odottaa. Toisaalta pääseekö paremmin päiväkodin puuhiin mukaan, jos aloittaa aina maanantaista?

Mulla on opiskeluja syksyllä, jotka pystyn järjestämään melkein mille päiville vain, ja tuntuu, että ma, ke ja pe olisivat tehokkain, kun pystyisi ottamaan aina tehokkaamman päivän ja sitten "vapaan" väliin, mutta meneekö viikko liian rikkonaiseksi kaikkien kannalta?
 
Lapsen kannalta on kokemukseni mukaan huono jos on rikkonainen viikko :( Kaikkeen ei tietenkään voi päästä mukaan jos on vapaa päiviä mutta mielestäni lisää turhaa lapsen pettymyksiä kun kuulee usein puhuttavan "huomenna leivotaan, on lelupäivä, jumppa, metsäretki ym."

Lisäks tuon ikäiset jo jatkavat samojen kavereiden kanssa samaa leikkiä seuraavana päivänä, ni senkin kannalta joka toinen pv hoidossa voisi olla kurjaa. Hän olis jatkuvasti "pihalla" leikistä, vaikkei kaverit tahallaan jättäisikään.
 
Kiitos "hoitaja" vastauksesta, noin vähän arvelinkin, että rikkonaiset viikot voivat olla hankalia. Eli kolme perättäistä päivää olisi paras. Osaatko sanoa onko merkitystä mitkä ne kolme päivää olisivat? (Ti-to on tietenkin myös yksi vaihtoehto.)
 
meillä oli ti-to, mutta tarpeen mukaan siitä pystyi joustamaan eli jos perjantaina tai maanantaina oli jotain erityistä ohjelmaa niin oltiin sitten ma-ke tai ke-pe tai hajanaisesti.
 
Tuota en tullut ajatelleeksikaan, että ti-to vaihtoehdossa olisi mahdollista joustaa olemaan helpommin ma tai pe, jos on joku retki tms, ilman, että viikko menee rikkonaiseksi. Hyvä huomio! (Päiväkodin puolesta päivät ovat aika joustavat, joten tuollainen onnistunee "erikoispäivinä".)
 
Tuota en tullut ajatelleeksikaan, että ti-to vaihtoehdossa olisi mahdollista joustaa olemaan helpommin ma tai pe, jos on joku retki tms, ilman, että viikko menee rikkonaiseksi. Hyvä huomio! (Päiväkodin puolesta päivät ovat aika joustavat, joten tuollainen onnistunee "erikoispäivinä".)

Tässämielessä tietysti ti-to on paras jos jousto onnistuu eikä ma tai pe ole säännöllisesti mitään toimintaa johon toivot et lapsesi pääsee osallistumaan. Meillä on kausittain mm. metsäretkiä isommille, esim. elo-syyskuussa 4-5v:t retkeilee joka pe.
 

Yhteistyössä