Osaako

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sikiö..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sikiö..

Vieras
Osaako sikiö niellä lapsivettä jo rv 12+5? Vaivaa kun luin kirjasta että sikiö alkaisi harjottelemaan nielemistä vasta rv 15 ja kävin tänään ultrassa ja sanottiin että sikiö on niellyt lapsivettä kun masussa oli nestettä.. Kai se lääkäri kyllä tietää paremmin, mutta jäi vaan vaivaamaan tällänen.. Toivottavasti joku osaisi valaista miuta :)
 
Kyllä se sikiö ""osaa"" niellä suuhunsa joutuneen lapsiveden jo varhaisessa vaiheessa, ts. nielemisrefleksi toimii, joten lapsivettä sinne mahaan menee ja pissana ulos tulee. Myöhemmin alkaa sitten todenteolla harjoittelemaan (ihan tietoisesti) imemistä ja nielemistä, sehän on eloonjäämisen edellytys.
 
Huh, kyllä helpotti. Ja kiitos paljon vastauksesta :) Tuossa sitä kävin pohtimaan ja ajattelin etten kyllä saa sitä mielestäni pois jollen kysy joltain viisaammalta. Niin ja nytten kun ajattelee niin ihan normaaliahan se on kun mihinkä muuallekkaan se lapsivesi suusta menisi jos sikiö ei sitä nielisi, sitä vaan välillä käy miettimään kaikkea vähän turhaakin..
 

Yhteistyössä