Osaisko joku heittää jonku arvion avaimet käteen- tyyliin rakennetun talon hinnasta vs. ite kaikki mahdollinen tehty -talo??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäselvä sönkkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäselvä sönkkö

Vieras
Tulipa joo kysymys. Mutta siis: Paljonko säästää jos itse tekee kaiken mitä voi omakotitaloon vai kannattaako valita stressittömämpi tapa eli avaimet käteen tyylillä?

Alkuperäinen kirjoittaja epäselvä sönkkö:
Tulipa joo kysymys. Mutta siis: Paljonko säästää jos itse tekee kaiken mitä voi omakotitaloon vai kannattaako valita stressittömämpi tapa eli avaimet käteen tyylillä?

Kyllähän se säästää. Älä kysy paljonko, en osaa sanoa. :D Mutta jos on itellä taitoa, halua ja aikaa tehdä itse niin kannattaahan se.
Meille yks talomyyjä sanoi, ettei me osata realistisesti laskea eri tarjouksille hintaa, koska oman työn arvoa on niin vaikea mitata. Onhan se, mutta me haluttiin tehdä itse.

painottasin tuota osaamista, että säästöä varmasti tulee.. sivusta seuranneena (teki kaveri ite ja sit ammattilainen perässä korjas jäljet) pädyttiin avaimetkäteen ratkaisuun. Myös parisuhteelle ois varmaan voinut heittää hyvästit jos toinen aina raksalla.

Pari suhteeseen ei talo-projeksi vaikuta jos ei ennestää ole jo "sukset ristissä". Meitä tuo ainakin vain lähensi. :)
HIntaan en osaa sanoa mitään, se niin riippuu...
Mutta säästöähän siitä toki tulee, jos itse tekee. Ja parhaiten jos vielä tekee pitkästä tavarasta. Onnea projektillenne, mihin sitten päädyttekin. :)

No, pankkihan ei lainaa hakiessa edes suostu kuuntelemaan tota "myö tehään ite ja säästetään siinä" kommenttia. Meille tuli avaimet käteen ja ainakin parisuhteen puolesta säästettin siinä kun ei tarvinnu kummankaan raksalla luuhata. Ja talo oli muuttovalmis 6 viikkoa perustusten valamisen jälkeen.
Tuttava pariskunta, lapseton, rakentaa ite ja kyllä se aikamoista tussaamista taitaa olla. Töiden jälkeen ja kaikki vapaa aika menee raksalla ja talo arviolta valmis ehkä suoden päästä... Mä en jaksais.

No puolet talon hinnasta on vähintään sitä työn osuutta. eli jos pakettitalon avaimet käteen saat noin 200 000 euroa, niin itse tekemällä kaiken se maksaa sen 100 000 euroa korkeintaan. mutta kuka pystyy ja ehtii tehdä kaiken? sellainen, joka on rakennusalalla ja on työtön ja suvussa sitten löytyy ne puuttuvat sähkärit putkimiehet jne...

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Pari suhteeseen ei talo-projeksi vaikuta jos ei ennestää ole jo "sukset ristissä". Meitä tuo ainakin vain lähensi. :)
HIntaan en osaa sanoa mitään, se niin riippuu...
Mutta säästöähän siitä toki tulee, jos itse tekee. Ja parhaiten jos vielä tekee pitkästä tavarasta. Onnea projektillenne, mihin sitten päädyttekin. :)

höpöhöpö.
Lastenhoito on raskasta työtä ja jos toinen on lasten kanssa kiinni 24/7 parinkin vuoden ajan kun mies on raksalla niin takuulla tulee uupumus ja sitä kautta ongelmia suhteeseenn.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
mutta kuka pystyy ja ehtii tehdä kaiken? sellainen, joka on rakennusalalla ja on työtön ja suvussa sitten löytyy ne puuttuvat sähkärit putkimiehet jne...

Sellainen, joka tietää mitä tekee... ei tarvi olla työtön eikä rakennusalalla... 7 pitkästä tehdyn taloon kokemuksella...

Me tehtii pitkästä, mutta meillä oli ammattimies tekemässä. Paljon tehtii itekin. Säästöä tuli vastaavaan pakettiin verrattuna noin 70 000?. Parisuhde oli kyllä kovilla, mutta selvittiin:)

Paha on arvuutella, sehän riippuu hinnoista. Haloo! Esim Petäjäveden messuilla Kastelli Economy jonka etelähinta 115. Ja samalta firmalta saa yli tuplat kalliimpia valmistaloja.

Yhteistyössä