Osastonsihterin työnkuva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä ala? Mutta vois sanoa, että kaikenlaista sekalaista paperi ja atk-hommaa maan ja taivaan väliltä. Riippuu niin työpaikasta, että mitä siellä tehdään ja mitä kaikkea hommaa os:lle on lykätty. Koulutus ainakin terveydenhuollon toimpaikoissa yleensä th:n sihteeri (esim. lähihoitajapohjainen) tai merkonomi (joka on voinut käydä lisäksi esim. jonkun th:n sihteerin hommiin profiloidun lisäkurssin, tyyliin; lääketieteellisten sanojen oikeinkirjoituksesta) jne.

Olen valmistumassa os.sihteeriksi merkonomi pohjalta, ei tarvitse olla lähihoitaja ainakaan täällä meillä Itä-Suomessa. En osaa paremmin sanoa työnkuvasta, kuin että asiakaspalvelua, sanelujen purkua yms. monipuolisia toimistotehtäviä tulee olemaan ainakin siinä yksikössä jonne mie menen harjoitteluun reippaan kk kuluttua.

Koulutus on kurssimuotoinen ja sen aikana suoritetaan näyttönä tutkinto.

[QUOTE="vieras";25836840]Ovat lähihoitajia, käyneet asiakaspalvelu ja tiedonhallinta- koulutusohjelman.[/QUOTE]

Ei välttämättä lähioitajia, merkonomipohjalta myös voi valmistua ko. ammattiin.

Itse olen käynyt sosiaali- ja terv.huollon sihteeri kurssin merkonomiopintojen lisäksi. Pääosin työskennellyt sairaalassa sekä toimistosihteerinä, että osastonsihteerinä. Toimenkuva vaihtelee paljon osaston ym. mukaan. Minulla on pääasiassa ollut vastaavan lääkärin sihteerinä toimimista, paperinpyöritystä. Lisäksi toimin ajanvarauksesa sekä toimistossa. Olen se ensimmäinen kontakti, kun osasolle soitetaan. Varaan aikoja, etsin potilaspapereita, kirjoitan lääkärien saneluita, lyön tutkimustuloksia koneelle, puhtaaksikirjoitan lausuntoja yms.

Peruspalkka taitaa olla jotain 1800€/kk. Ihan tarkaan en muista. Itselläni on kaksi "ikälisää". Meillä ainakin hyvät lomat ja palkatonta saa lisäksi helposti. Muita etuja ei sitten olekaan.

Yhteistyössä