Osittainen hoitovapaa ja hoitovapaapätkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mietiskelen jo etukäteen, että kehtaako tällaista ehdottaa töissä pomolle. Kokoaikaista hoitovapaatahan on oikeus pitää kaksi pätkää? Olen siinä vaiheessa ollut nuorimmaisen kanssa hoitovapaalla yhden pätkän.

Eli menisin takaisin töihin alkuvuodesta ja aloittaisin osittaisen hoitovapaan eli 6 tuntia päivässä. Lisäksi koska kotonaolovuosien jälkeen lomaa on vain tosi vähän tallessa, pitäisin heinäkuun hoitovapaata?

Tietysti kehtaa. Minä pidin lyhyen hoitovapaa pätkän ennen töihin paluutani, nyt ensi kesänä on viimeinen mahdollisuus pitää hoitovapaata, sitten saan tehdä töitä yli 20 vuotta putkeen. Minulla on jo 3 lasta ja olen lähes 40-vuotias. Ajattelin viettää ensi kesän kotona lasten kanssa, nauttien kesästä ja lapsistani. Siten lomaakin säästyisi sitten myös talveksi. Vanhimmaiseni on koululainen, ja tuntuu, ettei ikinä ole riittävästi lomaa. Kesälomat ovat pitkät, sitten kouluvuoden aikana on syysloma, pitkä joululoma ja vielä hiihtolomakin. 30 päivän lomaoikeudesta ei mitenkään riitä noihin kaikkiin.

Yhteistyössä